De exemplu, în MedLive, clinica online MedLife, numărul consultațiilor la distanță aproape s-a dublat în luna ianuarie a acestui an față de luna anterioară, în contextul valului 5 al pandemiei.
Pacienții care apelează la serviciile MedLive sunt, de regulă, persoane tinere, cu vârste cuprinse între 25 și 45 ani, care au nevoie de o opinie medicală, interpretări ale analizelor sau ale investigațiilor efectuate. De altfel, cele mai solicitate specialități în clinica online MedLife sunt medicina generală, ginecologia, endocrinologia, pediatria, dermatovenerologia, medicina internă și alergologia.
Deși mulți pacienți s-au convins din proprie experiență de beneficiile clinicii online, încă există idei preconcepute legate de calitatea, accesibilitatea și eficacitatea consultațiilor la distanță. Medicii MedLife demontează câteva dintre acestea și explică cum se desfășoară o consultație în clinica MedLive.
Mit 1: Consilierea medicală online este superficială și limitată în timp
Realitatea este că o consultație online are durata similară unei consultații în orice unitate medicală, în medie 20 de minute, și se desfășoară la fel ca în cazul consultației în cabinet. Mai exact, pacientul are o discuție cu medicul specialist pentru realizarea anamnezei, urmată de întrebări și nelămuriri pe care acesta i le poate adresa medicului și recomandări din partea specialistului pentru investigații suplimentare, dacă e cazul.
Mit 2: Pacienții nu pot fi monitorizați la distanță
Din contră, clinica online reprezintă o opțiune avantajoasă pentru pacienții care au nevoie de interpretarea analizelor sau investigațiilor imagistice, pentru pacienții cu afecțiuni și simptome ușoare, care nu necesită examen clinic (răceli, infecții ale tractului urinar, conjunctivite, probleme digestive, amețeli, dureri articulare), pentru cei care necesită o evaluare a unor probleme de sănătate în curs de tratare, dar și pentru bolnavii cronici, care sunt nevoiți să facă frecvent drumuri la medic. Astfel, bolnavii cu diabet zaharat, cu astm bronșic, boli cardiace, boli autoimune sau psihice pot înlocui o parte dintre consultațiile fizice cu întâlniri online cu medicul curant.
Mit 3: Este dificil să accesezi acest serviciu
În realitate, accesul facil este unul dintre principalele avantaje oferite de clinica online. Mai mult, pacienții pot opta pentru acest serviciu chiar și din străinătate, fie că sunt în vacanță sau sunt stabiliți în afara țării.
În cadrul clinicii MedLive ședințele se desfășoară sub forma unui apel video, prin aplicația Zoom, care poate fi descărcată gratuit pe telefon, tabletă sau laptop, însă poate fi accesată și direct din browser. Nu este necesară crearea în prealabil a unui cont de Zoom întrucât pacientul va primi o invitație din partea medicului, pe care trebuie să o acceseze în momentul programării. Pacientul trebuie doar să se asigure că sunt îndeplinite toate condițiile pentru ca discuția cu medicul să se desfășoare optim. Este nevoie de o conexiune bună la internet și un dispozitiv electronic dotat cu cameră video și microfon.
Mit 4: Medicul nu are acces la istoricul medical al pacientului
În cadrul clinicii online MedLive pacienții pot beneficia de interpretarea analizelor și investigațiilor medicale, indiferent că acestea au fost efectuate în unitățile MedLife sau în unități externe. Ulterior, în urma evaluării online, medicul va completa raportul medical, inclusiv cu recomandările făcute la final, iar acesta se va regăsi în dosarul medical al pacientului, vizibil și în Contul Online al acestuia.
Mit 5: Consultațiile online sunt mai costisitoare decât consultațiile în cabinet
Realitatea este că prețul unei consultații online nu este mai mare decât în cazul unei consultații în cabinet și diferă în funcție de medic și specialitatea aleasă. Suma de plată se va afișa în momentul efectuării programării și doar în cazurile în care pacienții nu dețin un card MedLife sau dacă serviciul solicitat nu este inclus în planul de abonament. În plus, dacă se iau în considerare eliminarea costurilor de transport și timpul economisit, consultațiile la distanță pot fi considerate o alternativă mai eficientă din punct de vedere al costurilor.
În ce situații pot apela pacienții la clinica online MedLive
În cadrul clinicii online MedLive sunt disponibili 150 medici, acoperind peste 40 de specialități medicale, pentru evaluare la distanță sau interpretare de analize și investigații medicale.
Pacienții pot opta pentru consultații online atunci când prezintă simptome ușoare, care nu necesită examen clinic, precum tuse ușoară, congestie nazală, durere în gât, dureri de cap, dureri de coloană, atunci când se confruntă cu infecții ale tractului urinar, probleme digestive, conjunctivite, rinite alergice, erupții, eczeme sau iritații ușoare la nivelul pielii, atunci când au nevoie de consiliere în nutriție, alăptare, consiliere psihologică sau chiar consiliere în medicină de călătorie în vederea recomandării unor vaccinuri internaționale.
Consultațiile online în cadrul clinicii MedLive nu sunt limitate doar pe teritoriul României, serviciul fiind accesibil și românilor stabiliți în afara țării sau celor aflați în vacanță.
Pacienții au la dispoziție mai multe variante de a se programa pentru consiliere online în cadrul clinicii MedLive: folosind contul online MedLife din aplicație sau de pe site, telefonic prin Call Center apelând 021 9646 sau +4021 408 400 sau prin completarea formularului de aici https://www.medlife.ro/medlive#programare.
*În conformitate cu prevederile legale, termenul de “consultație online” reprezintă o consiliere medicală prealabilă unui consult medical de specialitate realizat în cadrul spațiilor expres autorizate în acest sens.
Articol susținut de MedLife.
(1984)
Citiți principiile noastre de moderare aici!