Potrivit reprezentanților DRDP Timișoara, în ultimele zile din 2020, a fost aprobată și publicată în Monitorul Oficial Hotărârea Guvernului privind declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Drum de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69”.
Conform HG amintite, costurile exproprierilor se vor ridica la 8.459.000 de lei și vor fi suportate din bugetul de stat. Terenurile amintite se află pe raza localităților Timișoara, Sânandrei, Giarmata și Pișchia.
„În paralel, la DRDP Timișoara este în derulare procedura de achiziții publice pentru servicii de cadastru pentru întocmirea documentației de dezmembrare a terenurilor supuse exproprierii. Două oferte au fost depuse până la termenul limită, luna trecută, iar acum este etapa de evaluare”, mai transmit cei de la DRPD Timișoara.
Conform directorului DRDP Timișoara, Horațiu Simion, după expropriere se vor realiza și serviciile de cadastrare.
„După Hotărârea de Guvern, se va emite decizia de expropriere, care este cu titlu executoriu. Practic, va fi momentul în care terenurile vor trece în proprietatea statului. Vom semna în curând și contractul pentru serviciile de cadastrare”, a afirmat Simion.
La licitația pentru proiectarea și execuția noului drum de legătură dintre Timișoara și A1, în lungime de 10,25 km, s-a prezentat doar o singură firmă, oferta acesteia fiind acum în evaluare la CNAIR.
Trimite articolul
XSi cand te gandesti ca autostrada putea trece intre oras si aeroport nefiind necesar nici acest drum si nici viitorul drum dintre aeroport si autostrada pe la Remetea unde vor avea loc alte desproprietariri si alti bani.
Pe langa ca suntem saraci mai si aruncam banii aiurea in lipsa unor proiecte facute cu cap.
In varianta pomenita mai sus si anume A1 facuta intre oras si Aeroport, aceste legaturi noi cu care se chinuie autoritatile de cativa ani si se vor chinui inca cativa cu fonduri suplimentare insemnate erau de mult rezolvate.
Aveti exemplul Aradului care dintr-o miscare a rezolvat aceste aspecte…
-
Orice drum este extrem de util, in special in jurul unui oras precum Timisoara. Situatia din Arad e putin mai complicata, au taiat din pista aeroportului sa faca rost autostrazii plus ca acolo este o rezervatie naturala. Intradevar A1 este cam departe de Timisoara, marele inconvenient a fost ca nu s-au facut drumuri express de legatura cand s-a construit. Dar partea buna e ca toata zona se poate dezvolta in voie, fara sa aiba in cale autostrada.
-
Planul initial era o linie oarecum dreapta de la Nadlac la Lugoj (punct obligatoriu) cu nod pe DN69 pe la jumatatea distantei intre Timisoara si Arad, si ulterior extinderea DN69 la 2+2. Dar Aradul si-a dorit autostrada “prin gradina”… si a iesit ce-a iesit.
-
Rectificare, linia dreaptă era inițial între Cenad și Lugoj, la sud de râul Mureș! Se evita astfel construirea a două poduri peste Mureș!
-
La Arad ca sdi la Sibiu a iesit asa cum este logic, aproape de oras, in 2-5km esti pe autostrada!
La Muenchen, Wien etc autostrada intra pana aproape de centrul orasului, plus una de centura, vezi si Bul. periferique din Paris!
Numai la TM faci 30km ca sa ajungi pe autostrada!!-
Asta se datoreaza gastii pedeliste de pe vremea lui Basescu care mai apoi s-au deghizat in liberali. Parca un moldovean cu caracter elastic a fost la conducerea judetului.
-
-
Pai Aradul a iesit foarte bine cu autostrada prin gradina. Noi am iesit nu prost ci foarte prost. Vor trece 20 de ani (incepand din 2010) pana cand se va repara greseala. Si atunci vom merge 10-15 km pe expresuri pana la AS.
Printr-o gramada de orase trec autostrazile prin oras si ce sa vezi, aceste orase au ramas inapoiate, in urma Timisoarei!
Cel mai apropiat exemplu este Belgradul une AS taie orasul in doua…si nici urma de inapoieŕe, din contra…
Important este sa ai suficiente pasaje subterane sau supraterane. Exact acelasi lucru si cu caile ferate care strabat orasele europene. Nici o problema daca ai pasaje suficiente…
-
Autostrada asta parca a fost facuta in bataie de joc fata de timisoreni la 10 km de timisoara! Trebuia sa vina pana aproape de dumbravita, sa mearga paralel cu centura si sa iasa printre aeroport si remetea. Si nu mai trebuia decat largit drumul prin dumbravita si gata.
Sa nu vorbesc de solutii mai extreme cand putea sa vina la vremea respectiva chiar printre padurea verde si oras, atunci nefiind zona din dumbravita construita chiar pana la padure.
Sa ai tu 2 coborari de pe autostrada de unde pana in oras mai faci 25 min e bataie de joc! Unii din pix ne-au pus sa stam la cozi si sa alergam dupa autostrada!