Drumul județean (DJ) 691 asigură legătura între Timișoara și județul Arad. Porțiunea care trece prin Dumbrăvița și Giarmata, până la nodul de intersecție cu autostrada A1, a fost deja modernizat și lărgit la patru benzi.
Urmează să fie modernizată, dar fără să mai fie lărgit, și porțiunea de 29 de kilometri rămasă până la limita cu județul vecin. Aceasta traversează localitățile Pișchia, Fibiș, Mașloc și Alioș.
Marți, 13 august, consilierii județeni au aprobat în unanimitate investiția și cheltuielile aferente acesteia, în condițiile în care există și o finanțare europeană.
„Practic, dorim să continuăm modernizarea DJ 691 după partea aceea de 10 kilometri pe care am lărgit-o spre Dumbrăvița și Giarmata și să modernizăm acest «cel mai circulat drum județean din Timiș» până la limita cu județul Arad. Cei de la Arad au modernizat porțiunea lor de drum până la intersecția cu DJ 682 acum cinci ani de zile. Drumul este încă în garanție la Arad, din ceea ce știu eu. (…)
Nu e necesară lărgirea la patru benzi mai încolo de autostradă, cel puțin nu în acest moment. De la Arad, cu atât mai puțin, cu cât traficul în zona lor este și mai redus. (…) Să ajungem la acel moment când va fi necesar să îl lărgim la patru benzi, dar în următorii 10 ani sigur nu va fi această nevoie. Dar când va fi nevoie, sigur vom proceda în conformitate cu nevoia”, a explicat președintele CJT Alin Nica în cadrul ședinței.
Finanțare de 100 de milioane de lei
Investiția CJT este și pe lista Programului Regional Vest 2021-2027, la prioritatea 5, „O regiune accesibilă”, fiind în faza de contractare. Cheltuielile eligibile în cadrul acestuia reprezintă 102,5 milioane de lei.
CJT va trebui, totuși, să suporte 2% din cuantumul acestora și cele 24 de milioane de lei, cheltuieli neeligibile, adică 26,1 milioane de lei din total de 126,5 ale proiectului. Valoarea a fost prevăzută în devizul general al investiției, elaborat de către proiectantul lucrării – S.C. ROAD DESIGN SRL.
Durata de implementare a proiectului este de 3 ani (termen maxim impus prin programul de finanțare), iar durata execuției este estimată la 2 ani.
Vă amintim, drumul de 29 de kilometri este reparat periodic de Consiliul Județean Timiș, dar distrus de camioanele care circulă încărcate peste tonajul aprobat de autorități. Șoseaua care duce la Lipova trece prin Alioș, unde este montat un cântar fix pentru mașinile de mare tonaj care trec prin zonă și ultima oară a avut parte de reparații în vara anului 2022.
Documentația DALI a fost aprobată de consilierii locali în octombrie 2023. În februarie au fost aprobate și exproprierile. În mai, a urmat aprobarea proiectului tehnic și a devizului general, dar și înaintarea cererii de finanțare europeană.
Cât despre prima porțiunea a drumului, cea de 10 kilometri care traversează Dumbrăvița și Giarmata, modernizarea ei a întâmpinat peripeții. Primul constructor a abandonat lucrările, iar licitația a fost reluată. Până la urmă, lucrările au reînceput cu Lotul 2, cel dintre centură și autostradă, în aprilie 2023, și au fost încheiate după un an, în aprilie 2024.
În ceea ce privește Lotul 1, lucrările au început în prima parte a lunii septembrie 2023 și s-au finalizat la jumătatea lunii aprilie 2024. Recepția lucrărilor s-a făcut de abia în iunie.
Trimite articolul
XDegeaba daca nu se fac controale cu cantar la basculantele care il tranziteaza. Ca din cauza depasirii limitei de tonaj a ajuns drumul in halul in care ii.
Sa I facă fundația cum trebuie și apoi cantar pentru depistarea eventualelor depășiri de tonaj.
-
dap, e o idee geniala, nu cred ca s-a mai gandit nimeni, multumim!
-
Cu placere!
-
niste cretini au avut interesul sa falimenteze transportul feroviar de marfa. In nici o tara din Europa nu se transporta nisip, balast si piatra pe sosea cand exista cale ferata. In Romania nimeni nu amendeaza soferii pentru ca patronii camioanelor cotizeaza la partid si institutii de control. Soferii au mai multe carduri pentru tahograf. In Germania produsele petroliere, minereuri si materialele de constructii se transporta inclusiv pe canalele de apa interioare
-
niste smecheri din europa s-au gandit ca e mai bine ca rutele comerciale sa treaca pe la ei, nu pe la noi. si avand ei aceste ganduri, au avut grija sa impuna tot felul de “reforme” adica conditionalitati pentru imprumuturile necesare date de situatia precara a finantelor tarii(adica facut bucati sau praf si pulbere tot, inclusiv CFR care din “a doua armata a tarii” a ajuns… infrastructura(praf), marfa(ioc) si calatori (fara bilet vai steaua lor de oameni amarati)). desigur, toate nasoalele nu ar fi fost posibile fara nenorocitii nostri. unul dintre ei, votati chiar de 2 ori in functia de presedinte, pentru merite deosebite probabil, atat la CFR cat si cu flota, chiar si cu “romania nu are nevoie de autostrazi”. desigur ca nenorocitul a fost salvat cand cu referendumul de demitere pentru toate aceste merite deosebite de catre cei care aveau astfel de interese. am dat doar un exemplu pe care il consider cel mai potrivit, diversi sefi mai mici ori mai mari din CFR n-ar fi facut gainariile mai mici ori devalizarile mai mari pe care le-au facut de capul lor.
cat despre drumuri judetene si starea lor, zic sa felicitam consiliul judetean, un administrator… amendabil cel putin. pentru drumurile din oras, sa felicitam primaria.
si alegatorii merita fix aceleasi felicitari.
Bani cheltuiti degeaba ca sa mai sifoneze si ei ceva. In 2022 s-a reparat drumul in zina Pischia, acum arata mai rau ca inainte cu santuri de 10 cm dar numai pe sensul spre Timisoara pe unde se intorc camioanele pline.Fara fundatie si fara limitare efectiva de tonaj nu poate un drum construit pentru 25 de tone sa suporte matodonti de 40 de tone cu balast.