Lotul 3 ar fi trebuit deschis în luna august, atunci când s-a permis circulația pe lotul 4 al autostrăzii A1. Au fost descoperite însă probleme, iar CNAIR a reziliat contractul cu antreprenorul, ajungând în instanță. S-a luat atunci decizia că CNAIR va face unele remedieri pe lotul 3.
„Antreprenorul spaniol a primit o înștiințare de remediere pentru neconformități, pentru a le remedia într-o perioadă de 10 zile. Dacă nu le remediază, Compania de Autostrăzi va purcede la rezilierea contractului. Va prelua CNAIR lotul 3, va face acele remedieri care se pot face în zece zile și vom da în trafic și lotul 3, până la sfârșitul lunii august”, spunea, la acel moment, fostul ministrul al Transporturilor, Răzvan Cuc.
Lotul 3 a fost construit de asocierea SC Teloxim Con SRL – COMSA SA – Aldesa Construcciones SA – Arcadis Eurometudes SA. În cele din urmă, CNAIR a desfăcut contractul și a trecut la treabă. Nu s-a mai vorbit nimic despre lotul cu probleme până când portofoliul lui Cuc a fost preluat de actualul ministru, Lucian Bode, care promitea că traficul va fi redeschis până la finele anului.
„Până la sfârşitul anului putem lua în discuţie tronsonul de autostradă. Lugoj-Deva lotul 3, care, dacă îmi permiteţi, se prezintă în următorul stadiu, vorbesc de cei 21 de kilometri: s-a depus un raport de expertiză pe componenta de drum, iar recomandarea din partea expertului este să se dea în trafic cei 21,1 kilometri de autostradă cu restricţii de viteză şi de tonaj”, spunea Bode atunci când a preluat mandatul.
Ei bine, expertiza a arătat că sunt obligatorii remedieri la podul de pe Mureș, care au fost executate în cele din urmă în ultimele două săptămâni. Calvarul șoferilor care erau puși să ocolească autostrada s-a încheiat, astfel că de luni, 23 decembrie, se poate circula pe lotul 3 al autostrăzii ce leagă Lugoj de Deva. Anunțul a fost făcut chiar de ministrul Transporturilor, luni, în ședința de guvern.
Autostradă cu regim de drum național
Șoferii nu pot circula cu mai mult de 80 de km/h pe cei 21 de kilometri din lotul 3, iar în unele locuri chiar cu 60 km/h. Se vor face și reparații de îndată ce se îmbunătățește vremea.
„Deschidem la regim de drum național cu patru benzi de circulație, cu restricție de viteză de 80 de km/h, mai puțin trei lucrări de artă care sunt în supraveghere în continuare, unde viteza va fi de 60 de km/h și doar pentru vehiculele a căror masă totală este până în 7,5 tone. Sunt trei lucrări în supraveghere, conform expertizei tehnice privind comportarea în exploatare și atunci pentru a putea vedea acest lucru viteza este redusă la 60 km/h. Categoric se vor face lucrări de reparații menționate în expertiză de îndată ce condițiile meteo vor fi propice pentru astfel de lucrări”, a explicat Horațiu Simion, director interimar la DRDP Timișoara.
Când vom circula normal?
Autoritățile nu știu să spună când se va circula pe autostradă ca pe… autostradă. Deocamdată, cu regim de DN.
„Este greu de spus având în vedere că tot sectorul de autostradă despre care vorbim astăzi și ne bucurăm că se dă în circulație este într-o monitorizare. Depinde de completarea de exploatare a întregului sector supus astăzi deschiderii”, a mai spus Simion.
Valoarea contractului a fost de 690,1 milioane de lei cu TVA, 85% însemnând fonduri de coeziune. Conform fișei de proiect, lucrările au început în noiembrie 2013 și ar fi trebuit să fie gata în mai 2016.
Autostrada A1 ce leagă Lugoj de Deva este compusă din patru loturi: lotul 1 leagă Traian Vuia de Șanovița și are 27,62 km, lotul 2 leagă Coșevița de Traian Vuia și are 28,60 km, lotul 3 leagă Ilia de Coșevița și are 21,14 km, iar lotul 4 leagă Șoimuș de Ilia și are 22,14 km.
Deocamdată, A1 nu poate fi folosită complet, pentru că nu se poate circula pe 10 kilometri între Holdea și Margina, unde mai trebuie construite tunelurile pentru urși. Șoferii vor ocoli pe DN68A cam 15 kilometri. Lucrările abia au fost scoase la licitația în vara lui 2019.
UPDATE. Ce reguli trebuie să respecte șoferii pe cea mai nouă bucată de autostradă din România
CNAIR a anunțat și oficial că s-a deschis în sfârșit pe lotul 3 între Ilia și Holdea, cu tot cu lista restricțiilor. Potrivit oficialilor companiei, șoferii trebuie să respecte reguli de drum național pe cei 21,1 km deschiși luni.
Astfel, nu au voie să intre cu depășească limita de tonaj de 7,5 tone, nu au voie să calce pedala de accelerație mai mult de 80 km/h în condiții meteo normale și mai mult de 50 km/h atunci când carosabilul este acoperit cu polei, gheață, mâzgă sau când plouă torențial.
De asemenea, viteza maximă este de 60 km/h în zona podului peste râul Mureș (la rampe și pe podul principal, între km 68+500 și km 69+500), pe zona podurilor de pe autostradă de la nodul Ilia (poduri și rampe intre km 76+100 şi km 77+000), respectiv pe zona podului de pe autostrada de la nodul Dobra (pod principal și rampe intre km 67+000 și km 67+500).
Autostrada ar trebui să aibă corespunzătoare, ca un drum național, inclusiv asupra pericolului prezenței animalelor.
„Am deschis Lugoj – Deva 3, cu restricții, după parcurgerea etapei de expertizare a lucrărilor obligatorii pentru apărarea intereselor statului român în fața Curții de Arbitraj, în contradictoriu cu Antreprenorul. Am urmărit ca traficul pe acest tronson să se desfășoare în deplină siguranță. În prezent, pe Sibiu – Nădlac se circulă pe aproximativ 330 de km, cu excepția celor 13 km de pe Lugoj – Deva 2, pe zona ecoductelor”, a declarat Sorin Scarlat, Directorul General CNAIR SA.
După deschiderea circulației pe cei 21,1 kilometri noi ai Lotului 3 Lugoj – Deva, rețeaua de autostrăzi și drum național în regim de autostradă din România măsoară 857,5 de km, mai informează CNAIR.
Trimite articolul
XSunt convins ca se circula cu doar 80km/h…
-
Am fost ieri pe autostrada sus amintită. Când am intrat am respectat indicatorul de 80 km/h. Toți șoferii m-au depășit. După vreo 6 km am observat ceva neobișnuit toți șoferii circulau regulamentar cu 80 km/h. O mașină a poliției era în față și nimeni nu a îndrăznit s-o depășească. Ne putem civiliza doar dacă suntem constrânși?
Inca o dovada ca fostul ministru Cuc nu a mintit cand a refuzat receptia spunand ca sunt o gramada de probleme la lorul asta de autostrada . Restrictii de tonaj si limitare drastica de viteza inseamna grave probleme . Sa speram ca nu au sa apara probleme deosebite chiar si cu aceste limitari . Oricum rusine tuturor celor responsabili si mai ales executantului acestui tronson de autostrada .
-
Vorbesti ca sa te gasesti in treaba. Mergi prima data pe ea si dupa aia comenteaza prostii de astea. Daca ai fi mers ai fi observat ca se poate merge fara probleme cu 140 km/h
-
Sa zicem ca ai dreptate si Cuc nu a mintit. Intrebarea care se pune este: ce naiba a facut 2 ani de zile? Nu a avut timp destul timp sa ii verifice. Exista un consultat angajat de stat care pe toata durata constructiei indica problemele din santier. Toti dorm pe banii nostri si se dau mari moralisti cand este de dat in folosinta.
Pe drum național parcă era limita de 100. Deci e mai rău…
Pe când următorii kilometri de autostradă promiși în campanie ?
-
Din gură erau ușor de făcut, nu ?
Cum era aia cu România vrea autostrăzi? #șîeu ?
Nu se mai agită nimeni acum ?
vezi sa nu circule cu 80 km/h :))))))))))
Suntem de rasul curcilor, am avut drum national in regim de autostrada ‘Turda-Cluj’ sau invers(ma rog), amu avem autistrada un regim de drum national(DN). Traiasca Romania.
am venit azi de la Bucuresti si am avut surpriza sa gasesc deschisa aceasta portiune. nu am sesizat nimic anormal fata de alte portiuni de autostrazi unde se circula fara restrictii. daca eu am respectat cat de cat viteza legala cei mai multi participanti mergeau cu 130 fara nici o problema. s-a dovedit ca putea fi deschisa in august dar romanii trebuie sicanati de tot felul de tampiti cen cuc.
Se circulă bine, nu se compara siguranța pe o autostradă cu nebunia de pe DN ul parale. Se merge cu 120km/h in medie, devii un pericol pentru circulație dacă respecți limita de 60 kmh pusa de incompetenții șpăgari de la cnair
am venit luni seara pe ea si nu am simtit nimic ce ar putea justifica nedeschiderea ei. am fost pe autostrazi mult mai denivelate, dar asta chiar este buna. doar in mintea unui cuc ea avea probleme. asa se intampla cand prostii conduc (stiti versul ,,in tara asta prost facuta, ca__ti vorbesc in loc sa puta). oricum bine ca se foloseste. ceea ce priveste viteza eu am mers cu 100 dar am fost depasit cam de toti.
Romanii nu sunt in stare sa traga nici o basina, iese cu stropi.
pai si camioanele de ce nu au voie?
Intr-o luna de guvernare au si dat 21 km de autostrada in folosinta.Va dati seama citi a km. au sa construiasca in 1+4 ani de acum incolo………..
Deci avea dreptate Cuc cand spunea ca sunt probleme. Cu 80 si 60km/h NU se poate numi AUTOSTRADA!
Dar de cateva luni nu auzim decat de constructor ca e vinovat. Dar oamenii care au supravegheat tehnic si financiar lucrarile, gen proiectant, diriginte de santier, firma de consultanta, functionarasi din inspectia in constructii si minister ce au facut?? Cum s-a construit si platit pana la sfarsit daca lucrarea e PROASTA?? Cine a semnat actele pe parcurs, atat cele tehnice, cat si decontarile??
-
:))) mai taci drecu’ cu curca ta beata!
-
Ma penelistule te dai de gol,Las ca vine Ludovik intaiul si le face pe toate,in tara lucrului bine facut.PS>sariti cu comentarii !!!!!!!!!!!!!!
-
-
daca cuc are dreptate, ia intreba-l ce a facut in trei ani cu bucata lipsa. cred ca nu va sti sa raspunda. dar unii vorbesc fara sa cunoasca realitatea. apropo, ati fost pe bucata asta de autostrada? eu da.
Da. Foarte civilizat sa nu respecti nici o regula de circulatie (sarcasm, pentru jmekery, sa inteleaga si ei)
Ala nu e un drum pe care sa il faci intr-o ora.
Bine ca te dai singur de gol.
Bine … jmekery de-astia cu pretentii de lumea 1 si comportament de lumea a 3-a
Timisoara – Simeria ..1h
Da cu ce viteza ai mers nene ?!