Partea vestică a drumului de centură al Timișoarei a mai făcut un pas până să se concretizeze. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Timiș a emis acordul de mediu pentru drumul de aproape 14 kilometri care va traversa intravilanul și extravilanul Timișoarei și comunelor Sânmihaiu Român și Săcălaz. Obiectivul este realizat de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
„Prin proiect se propune realizarea unei variante ocolitoare a Municipiului Timișoara prin partea de vest, cu două benzi/sens și o lungime totală de 13,906 km. Proiectul a parcurs procedura de evaluare a impactului asupra mediului, se desfășoară preponderent în terenuri agricole și zone industriale sau comerciale, traversând totodată și Râul Bega. Realizarea proiectului nu va afecta terenuri naturale cu valoare ecologică ridicată sau zone cu areale naturale ce pot reprezenta habitat pentru diverse specii”, anunță reprezentanții APM Timiș.
Licitația pentru execuție, în ianuarie
În ultimele zile ale lunii octombrie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spunea că licitația pentru proiectarea și execuția lucrărilor ar trebui lansată până la finalul acestui an. Asta după ce, la acel moment, comisiile CNAIR aprobaseră mai multe documente, printre care și studiul de fezabilitate.
„Una dintre investițiile la care țin foarte mult va fi lansată de data aceasta: investiția pentru Centura Vest Timișoara, la patru benzi. S-a terminat studiul de fezabilitate. Suntem în această lună în acele proceduri care țin de indicatorii tehnico-economici, chestiuni care țin de birocrație care vor fi terminate până la finalul (începutul – n.r.) anului viitor. În decembrie vom lansa licitația pentru Centura Vest, care va fi la profil de patru benzi”, declarase, cu acea ocazie, Grindeanu.
La începutul lui decembrie, a readus în discuție Centura de Vest și directorul CNAIR, Cristian Pistol. În prezent, reprezentanții Direcției Regionale Drumuri și Poduri (DRDP) Timișoara, spun că licitația va fi cel mai probabil lansată în ianuarie.
După semnarea contractului, antreprenorul va avea la dispoziție 30 de luni pentru finalizarea lucrărilor. Șase luni vor fi alocate pentru proiectare și 24 de luni pentru execuție.
Vă amintim, șoseaua de aproximativ 14 kilometri va travera Timișoara, Săcălaz și Utvin (Sânmihaiu Român). Sunt prevăzute patru noduri rutiere: la intersecția cu DN 69 (Timișoara – Arad) și centura de ocolire Timișoara Nord, la conexiunile cu DN 6 (Timișoara – Cenad), cu DN 59A (Timișoara – Jimbolia) și cu Timișoara printr-un drum de legătură. De asemenea, va avea nouă poduri și pasaje.
Proiectul are ca scop construirea unei variante de ocolire a orașului din zona intersecției DN 69 (Timișoara – Arad), cu DJ 591 (unde se va lega cu varianta de ocolire Timișoara Sud, acum în construcție), ce va înconjura orașul prin vest, rezultând astfel închiderea inelului de centură a municipiului Timișoara.
Pe aceeași temă:
Centura Sud, Centura Vest, descărcarea de pe A1. Stadiul investițiilor rutiere din Timiș
Trimite articolul
XDoamne ajuta!
Dar limbricul asta din nord il lasati cu o banda pe sens?!
Daca mai puneti si parapeti…aia e!