Nonconformism, originalitate, concept si design european. Acestea ar fi cuvintele care definesc noul Toyota C-HR, a doua versiune a modelului. Prima a venit doar cu echipare hibridă, iar acum există și opțiunea plug-in hybrid. Au fost făcute și câteva modificări de design față de prima versiune. Majoritatea, venite pentru a preîntâmpina nevoile clienților.
„A doua generație Toyota C-HR vine de la «coupé high-rider» sau „«compact high-rider». Acesta, după cum puteți vedea, este un SUV compact, cu aspect de coupé. Toyota CH-R a fost denumită de jurnaliști un concept pentru șosea, pentru că designerii au reușit să păstreze cât mai aproape liniile conceptului de mașina de serie”, a explicat Daniel de la „Turații Scrise”, gazda evenimentului de la Timișoara.
Noul Toyota C-HR
La exterior, față de prima variantă, pe noul Toyota C-HR, în partea din față avem un design complet nou, care a fost numit „hammerhead”. Pe lateral se găsesc, ca și pe alte modele Toyota, elemente de culoare neagră și blocuri optice cu aspect de bumerang, full LED sau matrix-LED. Pe portiere există și un „origami” metalic în forma literei Y și mânere „ascunse” în caroserie, coborâte ceva mai jos față de modelul anterior, pentru a putea ajunge și copiii la ele. În partea din spate, nu mai este coborât plafonul, ci luneta, primind o înclinație mai mare și având și sticlă curbată. Blocurile optice au rămas, ca și pe primul Toyota C-HR, ieșite în afara caroseriei. Jantele pot să măsoare între 17 și 19 de inchi.
La interior, noutățile includ un ecran mai mare, de 12,3 inchi, un nou levier pentru selectorul transmisiei și scaune sportive, în funcție de echipările alese. Noul Toyora C-HR vine cu trei variante de motorizare: 1,8 L cu 140 de cai-putere; 2L cu tracțiune față sau integrală; și, în premieră, o variantă plug-in cu 223 cai-putere și o autonomie de până la 66 de kilometri.
Originalitatea noului model, marcată printr-o defilare de modă
La evenimentul de lansare de la Timișoara, întins pe trei ore, joi seară, a avut loc și o prezentare de modă. Mai exact, cea a colecției „Detail’s Touch”, realizată de studenți și masteranzi ai Facultății de Arte a Universității de Vest din Timișoara, specializarea Design Vestimentar, și coordonată de Andreea Palade Flondor, Eugenia Ringschneider, Sandra Chira, Cristina Lazăr, Corina Mitu și Andreea Pleșa.
„Având in vedere că Toyota C-HR este un model de nonconformism, originalitate și concept, în această seară îi avem alături pe… studenții talentați de la Facultatea de Arte și Design, specializarea design vestimentar, care împărtășesc aceleași valori de inovație și creativitate. În această seară, nu doar că vom admira liniile curajoase și aspectul futurist al noului Toyota C-HR, dar vom avea și ocazia de a fi martorii debutului unor viitori designeri vestimentari de excepție”, au spus organizatorii.
Astfel, cei de la Toyota au dorit să arate că noul Toyota C-HR pune accent pe artă, stil și design, așa cum a invocat și colecția expusă, punând detaliile în prim-plan.
De ce să îți dorești Toyota C-HR și de ce reprezentanța Toyota Timișoara?
La nivel național, Toyata a început anul foarte bine, devenind brandul străin cu cele mai multe vânzări și livrând peste 1.000 de unități doar în luna ianuarie. În ultimii ani, Timișoara a reprezentat o piață bună pentru producătorul japonez, astfel că în vara anului trecut a fost inaugurată noua locație ce reunește showroom-ul cu noul concept, cu un service cu o capacitate mare, piesele și accesoriile, precum și partea de reparator autorizat Lexus.
„Totul a fost gândit în scopul oferirii unor servicii mai prompte și profesionale către clienți. Deoarece clienții noștri sunt mai documentați cu privire la informațiile de care au nevoie pentru achiziționarea unui autoturism, echipei noastre îi revine sarcina de a completa informațiile clienților precum și de a contribui la decizia achiziției mașinii, inclusiv prin efectuarea unui test-drive”, ne-a explicat Mirela Kalmar, administratorul Toyota Timișoara.
Tot aceasta ne-a spus cu ce iese în evidență noul model Toyota C-HR și feedback-ul primit din partea clienților la prima variantă.
„Este o generație nouă cu multe îmbunătățiri față de versiunea din 2016. Este ultima generație de hibrid, este un model cu un designer făcut în Europa, special pentru Europa. Ce avem în plus? O să avem și un plug-in. Până acum sunt disponibile doar motorizări de 1,8 și 2 litri, hibrid, iar anul acesta o să avem și o motorizare plug-in, lucru care ne ajută la obținerea unui consum și mai redus. Este un model elegant, este un model nou. De data asta, cred că este creat pentru familie, pentru că partea de spate a fost puțin înălțată față de versiunea anterioară.
Designul este avangardist, dar cea mai importantă este tehnologia care este generația a cincea. Toyota fiind pionierul hibridului (cu modelul Prius – n.r.) și suntem deja la a cincea generație. Am optat pentru lansare pentru a-l pune în evidență, pentru că se pretează la orice tipologie de persoană, adică de la o persoana singură, la familie, la tineret, la toate categoriile de persoane.
De ce tocmai am ținut să-l lansăm și să il punem în evidență? Pentru că a fost un model de volum. Varianta veche s-a vândut foarte bine și oamenii au fost foarte mulțumiți de consum și de întreținere. Nu au avut probleme: dacă și-au întreținut mașina și au făcut reviziile la timp, au văzut că nu au nicio problemă. Stăm foarte bine și pe partea de fiabilitate. Conform clasamentelor recent publicate de cei de la «Consumer Reports», Lexus și Toyota se situează pe primele 2 locuri din punct de vedere al fiabilității”, ne-a mai spus administratorul Toyota Timișoara.
Deși modelul a apărut în noiembrie 2023, după discuții cu importatorul s-a stabilit ca lansările să fie făcute pe etape, pe zone, astfel încât publicul să fie informat cât mai bine în legătură cu îmbunătățirile pe partea de design, dar și pe cea de aplicabilitate, consum și siguranță aduse versiunii anterioare. Multe dintre acestea – în special cele de pe partea de siguranță – par minime, dar aduc beneficii evidente încă de la test drive. De exemplu, ar fi vorba de sistemul proactiv de asistență la conducere, reprimarea accelerației la viteză mică, sistem inteligent Clearance Sonar (spate pentru obiecte și vehicule), asistență la virarea de urgență și funcție de evitare a coliziunilor în intersecție, etc.
Cel mai important pentru client, spune Mirela Kalmar, este test-drive-ul. La Timișoara, acesta deja poate fi programat inclusiv pentru noul model Toyota C-HR.
(2781)
Citiți principiile noastre de moderare aici!