Anunțul a fost făcut de ministrul Sorin Grindeanu. Mai exact, valoarea estimată a contractului pentru cei 35,67 km ai acestui lot este de 5,65 miliarde de lei, fără TVA. Cu TVA, am avea 6,7 miliarde de lei – sau 1,35 miliarde de euro.
Finanțarea este asigurată prin Programul Transport 2021-2027.
„Acest prim lot al autostrăzii Timișoara-Moravița trebuie finalizat în maximum 48 de luni (12 luni proiectare și 36 de luni execuție), iar pe traseu vor fi construite inclusiv:
– 1 pod peste râul Timiș (1.153 m);
– 4 noduri rutiere la: Remetea Mare (A1), Albina (DJ592), VO Timișoara Sud, Pădureni(DN59);
– Un Centru de Întreținere și coordonare;
– 2 parcări de scurtă durată (fiecare va dispune de infrastructura necesară amplasării a minimum 6 stații de încărcare pentru autoturismele electrice)”, a anunțat Grindeanu.
Data limită pentru depunerea ofertelor este 11 noiembrie.
Despre autostradă
Vă amintim, indicatorii tehnico-economici au fost aprobați „în timp record” de Guvernul României, pe 28 august, în ultima zi de consultare publică. Documentația stabilea că valoarea totală estimată a celor 73 de kilometri de autostradă este de 14,6 miliarde de lei (2,93 miliarde de euro), TVA inclus. Traseul autostrăzii trece prin Remetea Mare, Recaș, Bucovăț, Moșnița Nouă, Giroc, Sacoșu Turcesc, Pădureni, Liebling, Jebel, Voiteg, Birda, Deta, Denta și Moravița.
Primul lot va începe de la actualul nod de pe A1 de la Remetea Mare și va ajunge până la 600 de metri după intersecția cu DJ693B, adică până la kilometrul 35+670. Lotul 2 este de 33,5 kilometri, între Jebel și Moravița, iar lotul 3 are trei kilometri, din dreptul localității Moravița și până la un nou punct de trecere a frontierei. Pentru că acesta din urmă ar putea fi întârziat, la capătul celui de-al doilea lot va fi realizat și un drum temporar, de vreo doi kilometri, până spre punctul de trecere a frontierei existent.
Documentația pentru primul lot a fost trimisă la ANAP pe 6 septembrie, iar cea pentru lotul 2, șase zile mai târziu. Astfel, este de așteptat și ca segmentul Jebel – Moravița să aibă licitația lansată în curând.
Trimite articolul
Xn.are cum sa fie vorba de mld de euro! mai verifica…
-
Cu siguranta e “blindata” si are si “munitia” aferenta! 😉
-
Mai dar ce sigur ești tu pe tine. Mai verifica și tu pe alte site-uri sau în comunicatele oficiale și o sa ramai surprins. Trăiești în anii 2000 când se făcea km de autostrada cu 10mil euro? Te trezești vorbind degeaba.
Ce poate sa urce costurile autostrazii pentru 35 km la 1.35 miliarde de euro?! …sau la 2.93 miliarde de euro pentru 73 de km ?! zona de campie… Ireal !!..exista vreo autostrada mai scumpa in lumea aceasta?!
Haida ARL Cloooog bagă contestație până nu îți plesnește vena în frunte