Primăria Timișoara a lansat pe 21 octombrie mult așteptata licitație pentru desemnarea unui nou operator care să realizeze serviciile de dezinsecție, dezinfecție și deratizare (DDD). S-a vorbit despre aceasta încă din primăvară, când a fost votată și hotărârea de consiliu local aferentă.
„În baza contractului se vor presta servicii privind «Delegarea de gestiune a serviciului de salubrizare pentru activitatea de deratizare, dezinsecție și dezinfecție pe domeniul public al Municipiului Timișoara», în conformitate cu cerințele documentației de atribuire. (…) Prestatorul va fi obligat să respecte în totalitate prevederile legale existente în domeniu, de a deţine avizele necesare şi autorizaţiile aferente, precum şi obligaţia de a respecta Regulamentul serviciului de salubrizare al Municipiului Timişoara, aprobat prin HCL 454/21.11.2017”, se arată în descrierea procedurii.
Contractul va avea o durată de 60 de luni, având o valoare estimată de 68.924.479,55 lei, fără TVA, care însă ar putea scădea în urma licitației. Ofertele pot fi depuse până pe 5 decembrie, ora 15:00.
Dezinsecții terestre de patru ori pe lună și aeriene de două ori pe an
Potrivit caietului de sarcini, în noul contract vor fi prevăzute pentru dezinsecția terestră se va realiza de patru ori pe lună, timp de șapte luni. Acțiune va trebui realizată la următoarele obiective: sediul și punctele de lucru ale primăriei, parcurile, scuarurile și spațiile verzi, Pădurea Verde, perdelele forestiere, locurile de joacă, canalul Bega, aliniamentele stradale, locurile unde vor exista focare declarate și imobilele dobândite de Primăria Timișoara. În total, ar fi vorba despre o suprafață de 10,3 kilometri pătrați.
Contractul prevede acțiuni specifice pentru căpușe și viespi. Astfel, împotriva primei categorii de dăunători, dezinsecția se va realiza de în sezonul specific de apariție, aprilie-mai și septembrie-octombrie, dar și în eventualele focare apărute. Pentru viespi, ar fi vorba doar despre intervenții punctuale, care trebuie realizate până la eliminarea completă a stupilor.
Contractul prevede și dezinsecție la interior pentru sediul, punctele de lucru și imobilele primăriei.
Dezinsecțiile aeriene vor trebui și ele realizate de cel puțin două ori pe an. Acestea vor cuprinde o suprafață de 133,7 kilometri pătrați.
Sunt incluse și serviciile de dezinfecție și deratizare
În ceea ce privește dezinfecția, aceasta este definită în cadrul licitației drept „o metodă a igienei, constând în operaţiuni de prevenire şi combatere a bolilor infecţioase şi parazitare la om şi animale, urmărindu-se distrugerea germenilor patogeni de pe suprafeţele supuse acestei operaţiuni”. Potrivit caietului de sarcini, aceasta trebuie făcute de cel puțin două ori pe an sau de câte ori este nevoie pentru stingerea unui focar. Ca obiective avute în vedere, sunt trecute sediul, punctele de lucru și imobilele primăriei, dar și „orice focar care apare pe domeniul public al municipiului Timișoara, declarat de instituțiile abilitate”.
Deratizarea sau „complexul de măsuri aplicate permanent în scopul menţinerii sub control a înmulţirii rozătoarelor dăunătoare (şoareci, şobolani), vectori de maladii transmisibile şi/sau generatoare de disconfort şi menţinerea acestora la un nivel numeric redus”, după cum este definită în cadrul procedurii, va trebui și ea realizată de cel puțin trei ori pe an. Obiectivele prevăzute pentru aceasta sunt cele prevăzute și pentru dezinsecția terestră.
Dotările necesare operatorului
Caietul de sarcini prevede și ce dotări ar trebui să aibă operatorul pentru a fi eligibil, în condițiile în care se dorește împărțirea intervențiilor pe șase sectoare. Mai precis, ar fi necesare cel puțin 13 utilaje de mare putere autopurtate, cel puțin 12 autovehicule pentru operatorii de deratizare și șapte autovehicule pentru transportul operatorilor, substanțelor și echipamentelor necesare dezinsecției. Toate acestea trebuie să se încadreze în norma de poluare Euro 4.
În ceea ce privește echipamentele, ar fi necesare și cel puțin 12 aparate generatoare de ceață rece dotate cu sistem ULV (atomizatoare), cel puțin 12 utilaje de mare putere autopurtate generatoare de ceață rece și ceață caldă cu pulverizare concomitentă (cu aerosoli termo fog) cu dispersie în sistem ULV, cel puțin un utilaj de mare putere autopurtat generator de ceață caldă, cel puțin șase aparate portabile generatoare de ceață caldă de tip termonebulizator/fogger, cel puțin un autovehicul pentru verificare și control, cel puțin șase pulverizatoare electrice generatoare de ceață rece cu dispersie ULV, cel puțin șase aparate portabile de tip nebulizator ULV, echipamente de protecție și materiale de avertizare.
Cât despre personal, firma trebuie să aibă cel puțin 52 de agenți DDD calificați și atestați, un medic veterinar, un inginer de mediu și un manager de contract.
Contract temporar până la finalizarea licitației
Vă amintim, în primăvara acestui an a expirat ultimul dintre cele patru contracte subsecvente încheiate cu firma Coral Impex pentru activitățile DDD. Consilierii locali au aprobat, la finalul lunii mai, documentația de atribuire pentru activitățile de DDD, însă lansarea licitației a întârziat, municipalitatea invocând în august întârzieri la avizare din partea Agenției Naționale pentru Achiziții Publice.
Până la urmă, în septembrie a fost semnat un nou contract cu firma Coral Impex, printr-o procedură de „negociere fără publicare prealabilă”. Contractul se va întinde, potrivit documentației de atribuire, „până la finalizarea procedurii de licitație deschisă și desemnarea noului operator, dar nu mai mult de 16 luni”. Valoarea contractului semnat pe 13 septembrie este de maximum 17,3 milioane de lei, fără TVA, în funcție de serviciile prestate, suma reprezentând valoarea necheltuită din contractul prelungit anterior.
În acest an, la Timișoara au avut loc cinci acțiuni de dezinsecție. Primele trei, care au avut numai tratamente numai terestre, s-au desfășurat în lunile mai, iunie/iulie și august. În toamnă, au mai avut loc două, desfășurate în baza contractului temporar, una în septembrie și una în octombrie. Penultima a fost singura în care s-a intervenit și aerian.
Citiți principiile noastre de moderare aici!