Contractul de proiectare și execuție pentru lărgirea la patru benzi a drumului Dumbrăvița-Giarmata-urcare pe autostradă a fost semnat în iulie 2019, dar șantierul nu a început. Lipsea avizul de mediu. Nici acum nu există aviz de mediu, dar există autorizația de construire… Conform reprezentanților CJ Timiș, drumul nu are acord de mediu în acest moment, dar este în procedură de obținere, iar legislația le permite să înceapă lucrarea fără acest aviz.
„Predăm amplasamentul. Am obținut autorizația de construire pentru acest drum județean foarte important, de la autostradă, centură și intrarea în Timișoara prin Dumbrăvița. Săptămâna viitoare vom emite ordinul de începere a lucrărilor, iar constructorul va începe să-și pregătească terenul pentru a intra efectiv în lucrări. Din punctul de vedere al documentației suntem pregătiți, conform legislației, având autorizația de construire putem începe lucrările. (…) Vom lucra în două etape: prima etapă va fi de la autostradă până la centură, iar cea de-a doua etapă de la centură la comuna Dumbrăvița. Prin prisma modificărilor din cadrul proiectului s-a mărit valoarea contractului, suntem undeva la aproximativ 60 de milioane de lei. Va fi un acces mult mai facil la autostradă, vor fi realizate sensuri giratorii, vom elimina semaforizarea în mare parte în Dumbrăvița, prin aceste sensuri giratorii, care vor fluidiza traficul. (…) Fac un apel la cei care sunt în trafic să fie înțelegători. Avem un trafic aglomerat și în acest moment și mai ales atunci când vor fi lucrări. Nu se va întrerupe total circulația, în timpul lucrărilor”, a spus Călin Dobra, președintele Consiliului Județean Timiș.
Contractul pentru proiectarea și execuția proiectului de lărgire la patru benzi a fost semnat în iulie 2019. Licitația a fost câștigată de Tehnocer, cu o sumă totală de 60 de milioane de lei. Firma a avut opt luni la dispoziție pentru realizarea proiectării, în valoare de 960.000 de lei, fără TVA și are 30 de luni pentru lărgirea la patru benzi a drumului de aproximativ 13 kilometri care trece prin Dumbrăvița și pe lângă Giarmata. Banii pentru proiectul de lărgire sunt asigurați din fonduri europene prin Programul Operațional Regional Infrastructură.
Primarul din Giarmata spune că a realizat două alternative de ocolire a lucrărilor, una pe la Hella, iar una pe la Cerneteaz, iar cel din Dumbrăvița, unde lucrările vor începe în a doua etapă, spune că sunt în pregătire alternative de cocolite.
Trimite articolul
XVrăjeală electorală.
Se vorbește de lărgirea acestui drum încât mi-ar fi personal rușine să tot arunc vorbe goale în vânt. Dar ăștia nu știu ce înseamnă rușinea.
Vacacati pe voi acum in prag de alegeri. Pacat ca inca sunt oameni cu memmorie scurta care nu vad ilegalitatile timp de 4 ani, dar se bucura la cateva petece de asfalt si voteaza ca boii.
Las-o dreacu ba Căline, la costum pa șantier … Doar românii au FIX urile astea, asa vrei sa impui ? Ciresarii decontaminau casual ma !
Eu tot nu am inteles, autorizatia de constructie a durat mai bine de un an?…. Super tare!
-
Acordul de mediu, care inca nu e obținut.nu mi dau seama ce poate dura atât.
Fara pasaj peste centura coada actuala de la intersectia cu ea se va injumatatii: de la 2km pe un rand o sa fie de 1km pe doua randuri. Noaptea mintii!.
Despre ce ocolire pe la Cerneteaz vorbiti in articol?
-
E vorba de drumul comunal DC58 care s-a asfaltat recent din Cerneteaz catre Covaci/DN69.
-
Stiu ca este asfaltat CATRE Covaci/DN69 dar nu este facuta legatura cu ele! Acest drum DC58 a fost asfaltat in ideea de a se face legatura cu noua descarcare de pe autostrada A1- DN69.
-
Adica legile si procedurile sunt pentru prosti, fraieri s.a.m.d.
Mai bine sa nu inceapa nimic cu firma tehnocer. A se vedea multe din drumurile judetene. Lucrari doar de mantuiala si bataie de joc. Nici nu ne miram ca a castigat licitatia, patronul tehnocer, florin maran e concetatean lugojean cu dobra si finul preşedintelui CJ Timiş Titu Bojin, fiind trimis în judecată pentru spălare de bani, evaziune fiscală şi uz de fals. Din pacate doar cu asemenea specimene “inaintam”.
2 ani și jumătate de deranj maxim pentru asa o lucrare pe plat!
-
Nu am nici o legatura cu Romania,dar sunt Roman din diaspora,cum se zice mai nou.Daca si acum din ce am observat,incepand de la fotbal,politics si allele,Romanii mai pun botul,atunci sunt urmatorul dupa multi altii care renunta la CI.romaneasca.
Dobra, prea tarziu tati , prea tarziu!
Poate in 10 ani ajung mai repede la hella, ca si asa 2 ore in trafic le stai pentru ca nu ai drumuri. Se zvoneste de largirea la 2 benzi din 2013…dar noi romanii natie de cretini nu ne putem dezvolta ca polonejii…une toata tzara e plina de autostrazi
Să lucrați noaptea, așa cum se face in tarile dezvoltate, daca tot vrem sa facem parte din lumea buna.Contractul e gros, dexi aceti de unde platii muncitorii pentru ture de noapte.Puteti face 18 metri pe ora cu un program de 8 ore de la ora 22 la ora 6 …și terminați in 30 luni ( ceea ce este oricum extrem de rușinos )….și traficul nu va suferi.Sa numai spunem că existau și alte alternative de descărcare a autostradei….chiar mai fiabile din toate punctele de vedere.