Proiectul de regenerare urban a zonei Mocioni a primit și avizul de mediu. Acum, potrivit primarului Dominic Fritz, urmează aprobarea întregii documentații tehnice în Consiliul Local Timișoara.
„Încă un hop trecut. Am primit și ultimul aviz – cel de mediu – pentru proiectul de regenerare a zonei Mocioni/Sinaia. La fel ca în Traian, și aici lucrăm să punem în valoare această zonă superbă a Timișoarei vechi, cu un patrimoniu arhitectural extrem de valoros și o istorie pe măsură.
Mai mult spațiu verde, noi copaci, zone pentru evenimente în care comunitatea și vizitatorii se pot întâlni și relaxa. Dar și o mai bună mobilitate: trotuare spațioase, piste sigure pentru bicicliști și benzi dedicate transportului public – sunt câteva din schimbările pe care le aducem zonei”, a anunțat primarul Dominic Fritz.
Aproape doi ani de când se lucrează la documentație
Vă amintim, contractul pentru documentația tehnică și de proiectare a fost semnat în decembrie 2022 cu firma Total Business Land SRL din Alba Iulia, singura care se înscrisese la licitație.
Valoarea era de 981.052 de lei (puțin sub 200.000 de euro), cu TVA, iar durata, de 48 de luni, în acest termen fiind inclusă și asistența tehnică pe parcursul execuției.
Au fost organizate două runde de consultări cu publicul în iunie 2023. Mai multe detalii despre viitoare zonă puteți găsi AICI.
Proiectul de modernizare vizează zona din jurul Pieței Alexandru Mocioni, Parcul Doja și Podul Maria. Scopul final este „creșterea atractivității și calității vieții în Iosefin”.
Această investiție va fi corelată și cu investițiile de la pasajul și podul de la Solventul, dar se vorbea și de eventuala Magistrală Verde.
Trimite articolul
Xdap, “Aproape doi ani de când se lucrează la documentație”. iar asta spune cam tot.
Daca se va circula pe o banda in loc de 2 cum e acum, ma intreb pe traseul de la SInaia spre podul de la Catedrala cand e coada pe 2 benzi de dimineata de la ora 7,45 pana dupamasa la ora 18 ….. pe unde se va redirija acel trafic auto??? Ca si Mihai Viteazu e plin, iar spre stanga nu mai ai unde sa dirijezi ca sunt stradute inguste cu sens unic…. Paralizam legatura dintre jumatatile de oras. Ne rugam cu totii sa nu gaseasca finantare pentru asa o tampenie de proiect. Ar trebui in primul rand la un centru pietonal, sa gaseasca variante de parcari in zonele adiacente, nu sa inchida si mai mult accesul auto. Sunt firme, magazine, posibilitate redusa de aprovizionare is acum, dar mai incolo ce va fi? Inchidem tot si lasam pietonale? Sa cirnule trotinetistii si tazzul pe pietonala ca pietonii nu au loc de ei.
-
mai bine ne-am ruga cu totii sa nu-si mai duca fiecare parinte copilul la scoala. Nu cumva sa foloseasca transportul in comun. Sa vezi trafic limnistit apoi.
-
locuiesc in zona. nu este nicio coada intre intrvalele orare descrise. Orasul trebuie sa revina oamenilor si pietonilor si nu masinilor. gabim vorbeste crengi.
Mah voi sunteți întregi la cap?? Ce tot atâta tăiați din drumuri și faceți pietonale??? Pietoni nu sunt, transportul in comun în afara de 2 h pe zi circula gol, bicicliști câțiva vara și tot idei crețe aveți! Mai suntem care avem și munca de teren și trebuie să ne deplasam! Nu toți suntem it-isti să lucrăm de acasă că voi usr-istii sau funcționari publici cocoțați pe scaunele primăriei sa ne învârtim doar prin instituție toată ziua! Copii nu aveți să vedeți cum e să duceți și să luați copii de la școala, bani de vile in zona centrala aveti și atunci normal că nu simțiți importanta traficului rutier!!!
-
De aia trebuie noi sa inhalam noxele voastre cancerigene, sau viitorii copiii sa fie condamnati direct la realitati crunte, pentru ca voi sa aveti munca de teren mai simpla? Saracii de voi. Nu mai bine luati un autobuz pana la periferie si apoi mergeti cu masina lasata acolo? Ca doar pentru treburi legate de firma o folositi, nu? NU?
Calea Urseni pe cand? e o rusine pt oras sa ai asa o intrare de pe centura, fara trotuar si iluminat, ne calca masinile cu caruciorul pe carosabil… Jalnic, I am scris si pe fb d-lui Fritz iar el baiat fin m-a blocat pe pagina lui!
-
Faptul ca discutați de Calea Urseni și de primăria Timișoara denota faptul ca nu prea înțelegeti cine de ce anume se ocupa.
Centura de Sud a Timișoarei e un proiect care a fost în palmaresul Ministerului Transporturilor. Acceptarea proiectului fără eventuale contestații și reglementari a fost făcută de către actuala administrație a Primăriei Moșnița Nouă.
Astfel ca, dacă vreți să vă plângeți, poate ar trebui să faceți o vizita în Mosnita. De asemenea, noul primar promisese ca a rezolvat problema, alți bani, alta distracție, vedeți cu dânsul, poate îl ajuta și fratele prin Consiliul Județean sa pună presiune pe prietenul de la Ministerul Transportului.-
…si la un moment dat s-a facut dimineata si ne-am trezit din frumosul vis in care 3 impostori rezolvau problemele oamenilor…
-
ce treaba are Mosnita si Centura cu calea Urseni? 90% din calea Urseni tine de UAT Timisoara. restul de Giroc si Mosnita!
-
Si asa se circula greu la colegiul Banatean , o sa fie si mai rau
-
Asat e si ideea ! Progres in regres ! Ce probleme a rezolvat Fritz de cand a devenit primar ? In afara de problemele lui personale sau ale apropritatilor lui ?
orasul e al oamenilor, nu al masinilor, scoateti toate masinile din zonele istorice ale orasului, Bravo!
-
Iar unii oameni ar dori sa poata folosi decent infrastructura rutiera in special neavand o alternativa viabila precum un transport in comun decent astfel incat sa nu faci poate mai bine de o ora pana unde ai treaba fiindca 40 de minute doar astepti mijloace de transport.
Cred ca trebuie pusi boii inaintea carului, nu invers, cand ai doar 2 mtc-uri pe o linie mi se pare cam stupid sa ai banda rezervata pentru ele.
Orasul e si al oame ilor ce au nevoie de masina pentru a se deplasa.
Foarte frumos !
O sugestie-talciocul din Mehala este o mizerie de nedescris .
Cand ajunge la rand aceasta suprafata colcaind de infractiune ? …
NICI NU CRED CA VOR FACE ACEST PROIECT,VA RAMANE LA SERTAR MULTI ANI INAINTE🤣🤣🤣