Primăria Timișoara anunță joi, 5 septembrie, că a fost semnat contractul cu Bozankaya pentru livrarea celor 33 de troleibuze noi. Au semnat, pe de o parte, primarul Dominic Fritz și Tufan Ozkan, vicepreședintele companiei Bozankaya.
Contractul prevede livrarea a 33 de troleibuze noi, iar potrivit graficului asumat, primul va ajunge în aprilie anul viitor, iar ultimul prin toamna aceluiași an.
„Această nouă achiziție face parte din strategia noastră de a crește atractivitatea transportului public și implicit a numărului celor care folosesc troleibuzul, tramvaiul sau autobuzul în deplasările lor zilnice. În ultimii doi ani și jumătate, am reușit să aducem la Timișoara peste 70 de tramvaie și autobuze electrice moderne. Această modernizare se vede în opțiunile de călătorie ale timișorenilor: în mai puțin de 3 ani, am înregistrat o creștere a utilizării transportului public de la 31% la 51%”, a declarat primarul Dominic Fritz.
Două tipuri de troleibuze
Dintre cele 33 de bucăți, 25 sunt articulate, cu lungime de 18 metri, iar opt vor fi de 12 metri, cu baterii. Toate troleibuzele sunt prevăzute cu baterii cu autonomie mare, sisteme de siguranță, aer condiționat, încălzire în scaune, internet wireless, prize pentru încărcarea telefoanelor mobile.
Noile troleibuze ating o viteză maximă de 80 km/h, cu o autonomie de până la 40 de kilometri pentru varianta de 12 metri, respectiv de 25 de kilometri pentru cel de 18 metri în zone fără catenare. Cel de 12 metri va putea transporta până la 100 de pasageri, cu 34 de locuri pe scaune, în timp ce cel de 18 metri are o capacitate de 140 de pasageri, cu 48 de locuri pe scaune.
„Semnarea contractului cu Primăria Timișoara pentru noile troleibuze reprezintă un pas important pentru activitatea companiei noastre în România, o țară cu un potențial imens de a revoluționa transportul public. Încrederea Primăriei în soluțiile noastre inovatoare subliniază calitatea și eficiența tehnologiei noastre, și consolidează în același timp angajamentul nostru de a furniza soluții de transport durabile”, a precizat Tufan Ozkan, Vicepreședintele Bozankaya.
Valoarea celor 8 troleibuze scurte este de 20,2 milioane de lei (fără TVA), iar cele 25 de troleibuze costă 78,3 milioane lei (fără TVA).
Achiziția este finanțată prin Planul Național de Redresare și Reziliență. Primăria anunțase rezultatul licitației în 24 iulie, iar o săptămâna mai târziu și reprezentanții companiei anunțau că sunt „extrem de mândri” să continue colaborarea cu Timișoara.
Vă amintim, compania turcă Bozankaya livrează Timișoarei și tramvaie noi. A livrat, începând din 2021, primele 23 de unități în cadrul unui contract pe POR 2014 – 2020, iar până la finalul anului 2024 s-a angajat să livreze încă 17 unități, galbene, printr-o finanțare PNRR.
Tramvaiele noi au o lungime de aproximativ 30 de metri, o capacitate de transport de 251 de locuri, podea 100% coborâtă și aer condiționat. În plus, sunt dotate cu încălzire, Wi-Fi, GPS, panouri LED, sisteme de climatizare și sisteme de avertizare în caz de coliziune.
Trimite articolul
XMultumim PSD, pardon USR, in mod special doamnei primar Firea, pardon Fritz.
-
Traiasca caietul de licitatii! Ce treaba au Frtiz si USR?
-
* caietul de sarcini de la licitatii
Cuvantul Ciubuc este turcesc.Guvernele de cacao au dus Romania la sapa de lemn daca tara nu este capabila as produca troleibuze.RoCar producea prin 1985
-
Povestea cu Rocar e asa: prin anii ’90 au devenit muritori de foame din cauza de management prost. Unii primari (cred ca si Mazare) au incercat sa-i ajute, plasand comenzi pentru autobuzele lor invechite. Dupa un timp nu s-a livrat nimic, banii dati drept avans s-au dus pe “trebuia sa dam salarii muncitorilor, sa duca de mancare la copii”. Cu muinca nu s-a inghesuit nimeni, autobuze n-au iesit pe poarta fabricii. Da’ e usor sa dam vina pe oculta, pe vaccin, pe Bill Gates, etc…
P.S.
1985 s-a dus de mult, suntem in 2024.-
Ma refer la firobuze nu la mobile Maxi Taxi. Acelea care au circulat in TM, Buc etc
-
Si eu, tot despre firobuze/autobuze vorbeam.
-
-
-
Fix ala! Nu caietul de sarcini de la licitatie!
Mai oameni buni, suntem in UE, chiar nu gasim tramvaie si troleibuze europene? Ne trebuie marfa turceasca cu taxe vamale? Sa nu mai vorbim de calitate…
-
Nu te atingi de ele UE merge pe China China.China de neoprit.Romaniei i-a fost blocat accesul ! Polonia aduce panourile fotovoltaice, Germania automotive
-
Marfa turcească e tehnologie germană, iar taxe vamale nu există , EU cu Turcia au un tratat economic.
-
Turcia si UE au o uniune vamala impreuna, nu existe taxe vamale.
Sa speram ca vor fi optiuni bune