„Aici sunt 80 de milioane de lei cu care vom cumpăra 25 de troleibuze și vom construi încă 49 de stații de încărcare electrice. Sunt la București și am semnat contractul de finanțare pentru înnoirea flotei de troleibuze prin fonduri europene din PNRR. Lucrăm deja la documentația pentru licitație pe care o estimăm în primăvara anului viitor”, a declarat miercuri primarul Timișoarei.
Vă reamintim, Timișoara va avea 25 de troleibuze noi și 49 de stații de încărcare electrice, prin PNRR. Achiziția acestora a fost aprobată în aprilie de consilierii locali, iar proiectul a fost declarat ulterior câștigător.
Valoarea maximă eligibilă pentru achiziția unui troleibuz nou, cu emisii zero, a fost de 510.200 euro bucata, fără TVA. Municipalitatea a putut solicita prin PNRR 12,5 milioane de euro pentru proiect, finanțare care a fost aprobată.
O parte din aceste troleibuze echipate cu baterii ar urma să fie introdusă pe trasee noi, conform declarațiilor făcute de primarul Dominic Fritz în luna aprilie.
Prin achiziționarea noilor troleibuze se urmărește reducerea amprentei de CO2 și a gazelor poluante, dar și reducerea consumului de energie electrică. În plus, dotarea transportului public cu troleibuze moderne și sigure este esențială, în condițiile în care cele actuale sunt uzate și degradate.
„Odată cu reducerea consumului specific actual al troleibuzelor existente se estimează o reducere a emisiilor de CO2 și gaze poluante realizate pentru producerea energiei electrice. La un consum specific redus cu 1kWh/km față de consumul specific real înregistrat astăzi de troleibuze, pentru 2.700.000 km efectuați anual, rezultă reducerea consumului de energie electrică cu aproximativ 2.700 MWh”, se arată în proiect.
Pe aceeași temă:
FOTO. Primele autobuze electrice ajung în câteva zile la Timișoara
Trimite articolul
XIn sfarsit primul articol in care nu se mai zice “troleibuze electrice” ci “troleibuze echipate cu baterii”.
Si un firobuz din 1965 are emisii ZERO. Doar cele cu generator diesel sunt poluante cand merg pe generator iar cum intretinerea liniilor aeriene in Timisoara este extrem de proasta, firobuzele Skoda circula mai mult pe diesel decat cu trolee ridicate.
Si tot din neputinta intretinerii firelor, se aduc firobuze cu baterii care nu mai au nevoie de retea aeriana.
Intrebarea este cat vor duce bateriile acestora si ce se va face cu ele cand “mor”?
Cate tome au? Tine carosabilul?
Să-l oprească cineva pe bezmeticul asta de austriac de.doi bani