Prin contract se va asigura modenizarea a 162 de km ai liniei de cale ferată a liniei Caransebeș – Timișoara – Arad. Proiectul este împărțit pe patru loturi, care au deja constructori desemnați, iar contractele pentru proiectare și execuție vor fi semnate după soluționarea contestațiilor:
- Lotul 1: Caransebeș – Lugoj
- Lotul 2: Lugoj – Timișoara Est
- Lotul 3:Timișoara Est – Ronaț Triaj
- Lotul 4: Ronaţ Triaj – Arad.
Valoarea modernizării celor 54,13 km ai liniei de cale ferată pe secțiunea Lugoj – Timișoara Est se ridică la 1,916 miliarde de lei (fără TVA).
Cei 8,77 miliarde de lei asigurați prin PNRR vor fi folosiți pentru lucrări complexe necesare dezvoltării infrastructurii feroviare:
- dublarea liniei de cale ferată pe tot traseul;
- refacerea liniilor și corectarea traseului pentru ca trenurile să poată circula cu viteze de 160 km/h;
- modernizarea gărilor;
- construirea de pasarele pietonale și adaptarea nivelului peroanelor la standardele europene;
- înființarea unor halte de călători în zonele urbane, pentru accesul direct la rețeaua feroviară de transport;
- desființarea trecerilor la nivel sau construirea unor pasaje denivelate;
- construirea a două noi clădiri pentru mentenanță și a unui centru regional de management al traficului și sistem ERTMS.
„Modernizarea acestei linii de cale ferată, care beneficiază de cea mai mare finanțare prin PNRR, este inclusă în Planul Investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare 2020 – 2030. Este un pas extrem de important pentru modernizarea infrastructurii feroviare din vestul țării, care face parte din coridorul european Orient/Est Mediteranean”, spune Sorin Grindeanu.
Pe aceeași temă:
Calea ferată Lugoj – Timișoara are constructor. Investiție de aproape 2 miliarde de lei
Trimite articolul
Xfara reformele mult hulite de pesedei…ramanem cu pozele
To be, or not to be, this is the question !!!
deci până la urmă cine este constructorul și când demarează execuția ? din articol nu reiese …
-
Webuild pe 3 loturi si fCC pe unul. debutul are loc dupa incheierea perioadei de contestatii
Inca sint garnituri care nu “ofera” A/C pasagerilor si Grindeanu viseaza ca se va circula cu 160 km/ora ????
ORI si cat 🙂
Singurul motiv pt care se refac caile ferate in Romania este NATO si UE. Am vazut in ultimii 32 ani ce au facut politicienii: furat furat si iar furat.