În prezența premierului Marcel Ciolacu și a ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost semnat contractul pentru ultimul dintre cele patru sectoare ale căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad. Vorbim de cel de la Caransebeș – Lugoj. Contractul are o valoare de 1,34 miliarde de lei, fiind semnat cu asocierea RailWorks.
Cu ocazia semnării contractului, ministrul Sorin Grindeanu a anunțat că la începutul anului viitor urmează să fie lansate licitații și pentru cele șase loturi aferente modernizării căii ferate dintre Caransebeș și Craiova. Per total, intenția ministerului este ca de la București la Curtici trenurile să poată circula cu până la 160 km/h.
Licitația pentru acest sector a pornit de la 1,4 miliarde de lei, fără TVA. Primul câștigător fusese desemnat la finalul anului 2022, dar ulterior au apărut mai multe contestații și decizii de reluare a procedurii de evaluare a ofertelor.
Celelalte contracte au fost semnate acum mai bine de un an
Vă amintim, proiectul mai mare de reabilitare a căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad este împărțit în patru loturi: Caransebeș – Lugoj, Lugoj – Timișoara Est, Timișoara Est – Ronaț Triaj și Ronaț Triaj – Arad. CFR a împărțit procedura de atribuire a contractelor pentru proiectare și execuție în două licitații cu câte două sectoare. Au fost contestații de mai multe ori, dar pentru trei dintre loturi există contracte încă din noiembrie 2022. În total, acestea au acum o valoare de 6,2 miliarde de lei, fără TVA.
Prima licitație a fost lansată în octombrie 2020 și cuprinde ultimele două loturi. Astfel, pentru lotul Timișoara Est – Ronaț Triaj, contractul de 1,4 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat în 4 noiembrie 2022. Acesta este și cel mai complicat, existând blocaje, cu discuții continue între Primăria Timișoara și reprezentanții Ministerului Transporturilor în ultimele luni. Pentru lotul Ronaț Triaj – Arad, contractul de 2,1 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat câteva zile mai târziu, pe 17 noiembrie 2022. Ambele contracte au fost câștigate de o asociație de firme italiene, cu WeBuild SpA drept lider.
Cea de-a doua licitație, pentru alte două loturi, a fost lansată în iunie 2022. Primul lot este cel pentru care a fost semnat acum contractul. Pentru al doilea lot, Lugoj – Timișoara Est, contractul de 1,9 miliarde de lei (fără TVA) a fost semnat pe 28 noiembrie 2022, cu FCC Construccion S.A.
Trimite articolul
XLa remetea am văzut ceva mișcare pe lângă pasaj, în rest nu vad mobilizare serioasa . Sper sa se miște lucrurile odată.
Doamne ajuta! Spor la munca!
O să cred cînd o să văd totul făcut și funcțional 100%. Seeing is beliving…?!!
Sa nu l maniem pe D zeu…dar atatea miliarde sa se atinga pana in 160 km? Pai spaniolii circula pe Barcelona – Madrid cu 300 de ani buni!
Serios?
Aloooo , cand se finalizeaza cei 10 km de autostrada lipsa ??? Rusine sa va fie .
Conducătorii țării noastre …. Vai de noi !!
La semnarea contractului directorasul din minister a venit fara cravata pentru ca saracutul nu avea bani de o tinuta ca de director general! Cat despre lucrari a trecut deja un an de la semnarea contractelor pentru 3 din cele 4 loturi. Pe teren nu s-a miscat nimic. Deocamdata firmele subcontractoare isi cauta secretare. Romania lucrului ‘bine’ facut
-
asta conteaza pt tine? ca nu avea cravata la el? nu sa faca treaba unde e?