Legătura feroviară dintre Timișoara și Szeged pare tot mai aproape de a fi refăcută. Cel puțin așa reiese din actualizările pe care le oferă ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu. Acesta s-a întâlnit din nou cu partea maghiară și a semnat un nou memorandum.
„Împreună cu ministrul ungar al afacerilor externe și comerțului exterior, Peter SZIJJARTO, am semnat astăzi un memorandum pentru restabilirea legăturii feroviare între Timișoara și Szeged”, a transmis Sorin Grideanu.
Întâlnirea de miercuri dintre miniștri a avut loc la două săptămâni după ce guvernul aprobase memorandumul legat de conexiunea feroviară dintre România și Ungaria. Ar fi nevoie, însă, de refacerea unui pod peste Mureș, cel de la Cenad, dinamitat în urmă cu opt decenii.
Alte discuții între Grindeanu și Szijjártó
Grindeanu mai spune că a discutat și despre conexiunile rutiere dintre cele două țări, subiecte reluate. Mai exact, despre stadiul noului Punct de trecere al frontierei între Beba Veche și Kűbekhaza și despre înființarea unui drum de legătură între localitățile Cenad și Magyarcsanád prin podul peste râul Mureș.
De altfel, în septembrie 2023, la Timișoara fuseseră semnate alte două memorandumuri vizând înființarea celor două puncte de frontieră aferente legăturilor rutiere și feroviare.
„Discuțiile au mai vizat stadiul licitațiilor pentru construcția Drumurilor Expres Oar-Satu Mare și Arad-Oradea care de asemenea se vor conecta cu infrastructura rutieră de pe teritoriul Ungariei.
Ministrul ungar a reafirmat determinarea Ungariei de a sprijini aderarea României la Spațiul Schengen și cu frontierele terestre în perioada președinției rotative a Consiliului UE pe care o deține timp de 6 luni”, mai spune ministrul român al Transporturilor.
Trimite articolul
XBRAVO !!!
Hai să avem încredere în Grindeanu de data aceasta, chiar dacă avem un exemplu opus în același județ, cu faptul că de câțiva ani nu mai avem trenuri între Timișoara și Belgrad, chiar dacă linia de tren este încă prezentă și au fost trenuri în trecut….
-
Geografia si tarile nu sunt punctul tau forte 🤣🤣🥲
Și despre refacerea căii ferate între Timișoara și Cenad?
În acest moment, nici 70 de km sunt străbătuți in mai mult de 3 ore jumate.
Dacă mai și punem undeva la o oră timpul pierdut în vamă, putem vorbi de un drum de aproximativ 5 ore. Pentru cine ar servi acest tren extrem de lent? E bine să mai aruncăm câte o promisiune ieftină din când în când, dă bine la imagine, bineînțeles, pentru cine mai crede aceste baliverne.
Dacă prin absurd se face, poate se pun și niște bariere la trecerile la nivel de cale ferată? Nu ar fi decât o dotare de secolul 20.
-
pe cand intram in schmenghenengen va fi gata.
observatie: pe calea ferata circula nu doar pasageri, ci si marfuri diverse. foarte diverse, unele chiar fac “poc/bum”.
-
Vrea neaparat acest grindean sa distruga si transportul unguresc. Bine le face ca asa nu mai pot invada Ardealul.
a mai fost o sedinta cu ei acu cativa ani, si ungurii au zis ca e tot pregatit pe partea lor si chiar au proiectul de pod si fondurile doar ca asteapta acordul Romaniei….dar noi inca nu avem de gand sa semnam si sa ii lasam pe ei, vrem noi sa facem tot iara
-
Oare de ce au dinamitat podul in urma cu 8 decenii?
Priviti la Grindeanu din foto. Are ochisorii atintiti spre foaia ungurului, desigur nu stie tematica extemporalului.
SZEGED-VAMA e gata la anul….VAMA-TIMISOARA in anul 2083