Gara Timișoara Nord este gara principală a orașului, fiind și cea mai mare din regiunea de vest a României. Prima clădire a gării a fost inaugurată încă din 1897, fiind construită după proiectul arhitectului maghiar Ferenc Pfaff.
Despre reabilitarea Gării de Nord din Timișoara se vorbește de foarte mulți ani, dar până acum nu s-au văzut rezultate. CFR a scos la licitație în 2020 „reabilitarea fațadei, reparații platforme, iluminat, acces intrări în clădirea de călători stația CF Timișoara Nord și reparații acces peron linia 1+acces tunel pietonal”. În noiembrie 2020, a fost semnat contractul cu asocierea Constructim SA – Bauerhof Agrobanat SRL – Longhersin SRL – Lăstun SR, la un preț de 20,9 milioane de lei, cu TVA, echivalentul a aproximativ 4,29 milioane de euro.
În 2021, PMT a emis autorizația de construire (AC) pentru CFR, iar lucrările trebuiau să înceapă. CFR însă a cerut în februarie 2022 modificarea soluției tehnice de la Gara de Nord, iar lucrările au fost amânate din nou pentru că era necesară o nouă AC.
În vara anului trecut, Sorin Grindeanu, Ministrul Transporturilor, anunța cu încredere că lucrările de modernizare ale Gării de Nord vor demara la mijlocul lunii iunie.
„În sfârșit s-a primit aprobarea, nu e prea târziu niciodată, după şase-şapte luni, astfel încât undeva în jurul datei de 15-20 iunie se va preda amplasamentul şi vor începe lucrările”, spunea Sorin Grindeanu în iunie 2022.
Abia în februarie 2023, liderul asocierii care a câștigat licitația, Constructim, transmite că a început organizarea șantierului.
„CONSTRUCTIM S.A. a început, săptămâna aceasta, organizarea de șantier pentru reabilitarea Gării de Nord din Timișoara, una din cele mai importante «porți» de intrare în oraș. La aproape 18 ani de la prima încercare de modernizare a acesteia, lucrările au primit «undă verde»”, spun reprezentanții Constructim.
Autorizația de construire are o valabilitate de 36 de luni, însă constructorul estimează că lucrările vor fi gata până în august 2024.
Pe aceeași temă:
FOTO. Gara de Nord din Timișoara intră, în sfârșit, în renovare
Trimite articolul
XChiar dacă nu e ceva grozav aceasta reabilitarea, e ceva in llus fata de starea actuala. Acum sa înceapă și reabilitarea caii ferate pe relația AradTimișoara Caransebeș.
Oribila spelunca…imi doresc sa o rada de pe fata pamantului si apoi sa o refaca…!
-
Daca sari tu cu banii poti aduce si metrou, fantani muzicale, mall.. Atata timp cat politrucii cer spaga iar constructorul fura sa-si scoata banii totul va fi facut in bataie de joc
Și extinderea străzii Gării până la Solventul pe când??
-
Cand vor exista pasajul Solventul si podul peste Bega, deci mai dureaza…