La mijlocul lunii mai, la Timișoara ajunsese la Timișoara primul tramvai galben produs de turcii de la Bozankaya, care între timp a și intrat pe circulație, pe linia 5. Al doilea a ajuns pe final de iunie, a trecut de probe și va ieși în curând pe traseu. Vineri, 19 iulie, primăria anunță că a venit și al treilea, care intră direct în procesul de recepționare și efectuare a probelor.
Întreg proiectul „Achiziția de mijloace de transport nepoluante necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara – Runda 2” include 17 vehicule nepoluante. Restul de 14 tramvaie urmează să sosească până la finalul anului. Valoarea acestora este de 33 milioane de euro, ceea ce înseamnă că fiecare tramvai costă undeva în jur de 1,9 milioane de euro.
Tramvaiele noi au o lungime de aproximativ 30 de metri, o capacitate de transport de 251 de locuri, podea 100% coborâtă și aer condiționat. În plus, sunt dotate cu încălzire, Wi-Fi, GPS, panouri LED, sisteme de climatizare și sisteme de avertizare în caz de coliziune.
Tramvaiele pot funcționa autonom, pe baza bateriei, fără a fi conectate la reţeaua electrică, pe o distanţă de până la 70 de kilometri. Datorită acestei caracteristici, Bozankaya a și doborât un record mondial şi a câştigat premiul la categoria „The Most Innovative Company of Europe”, în 2021, din partea ERCI (European Railway Cluster Initiative), cea mai prestigioasă instituţie din domeniul tehnologiilor sistemului feroviar european.
Mai sunt și alte achiziții programate
Valoare totală a proiectului – care mai include și troleibuze și autobuze – este de 308,5 milioane de lei (aproximativ 62 de milioane de euro), TVA inclus, acesta beneficiind de o finanțare de 259,2 milioane de lei, fără TVA, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR).
„Ne dorim ca Timișoara să fie un model de urmat în ceea ce privește transportul public sustenabil și prietenos cu mediul. Obiectivul principal al proiectului este înnoirea parcului de vehicule destinate transportului public, prin achiziționarea a 17 tramvaie nepoluante, 8 troleibuze cu emisii zero sau cu baterii și 30 de autobuze nepoluante de 10 metri”, precizează reprezentanții primăriei.
Aceștia mai spun că instituția pune accent în mod special de transportul public electric pentru „a îmbunătăți condițiile de mobilitate urbană”, „a reduce emisiile de gaze cu efect de seră” și „a spori siguranța rutieră prin soluții digitale și ecologice de transport”.
Trimite articolul
Xcum is puse camerele de supraveghere , nivel de amatoriala gretzoasa
-
Oricum sunt degeaba.
-
Bine că ești tu deștept