În mai 2016, consilierii municipali aprobat un proiect de hotărâre prin care SDM primea, prin delegare de gestiune, semnalizarea și întreținerea semnalizării rutiere din oraș, pe o perioadă de 15 ani. Proiectul a trecut atunci fără prea multe discuții, însă unii aleși locali nu și-au dat seama exact ce votează. Mai precis spus, în contractul încheiat între municipalitate și SDM, la articolul 10, se prevede că societatea aflată în subordinea Consiliului Local Timișoara se va ocupa de întreținerea și extinderea Sistemului de trafic management din Timișoara, urmând să preia acest sistem în administrare în momentul în care va expira perioada de garanție a acestuia.
Totul a fost în regulă până în luna octombrie a acestui an, când executivul Primăriei Timișoara a redactat un proiect de hotărâre prin care stabilea și tarifele pentru contractul de mentenanță a sistemului de trafic management. Iar de atunci au început certurile în plen, Opoziția acuzând conducerea primăriei că dorește să acorde fără licitație acest contract de mentenanță către SDM. Însă, consilierii locali din opoziție au uitat că acest contract era deja acordat, iar acum ei erau puși să voteze doar o anexă a acestuia.
Cu toate acestea, pe 18 octombrie proiectul a căzut la vot, la fel și pe 31 octombrie. Abia acum, la ultima ședință de plen proiectul a fost aprobat și doar după discuții interminabile în plen care doar au arătat că unii aleși nu au înțeles ce au votat în urmă cu un an și jumătate. Și asta deși chiar viceprimarul Diaconu le-a comunicat că el este de acord și să se facă o licitație pentru delegarea mentenanței acestui sistem, însă doar dacă aleșii locali abrogă hotărârea aflată în vigoare din mai 2016.
Proiectul a fost, până la urmă, aprobat la limită, cu 14 voturi pentru, și doar după ce angajații municipalității au reușit să aducă în sală toți consilierii coaliției care controlează CL Timișoara.
Primarul Nicolae Robu spune că, după votul dat în plen sistemul de management al traficului va putea intra în grija SDM și că abia acum șoferii vor putea observa unda verde pe arterele mari din Timișoara.
„Important era să stabilim tarife, pentru a face operantă hotărârea de consiliu anterioară, prin care s-a făcut delegarea. Abia am așteptat să intre sub controlul nostru mentenanța acestui sistem, ca să putem promova politica pe care o vrem noi și pentru care noi răspundem. Nu este normal ca unii să facă ceva, iar alții să răspundă. Eu vreau undă verde pe cât mai multe străzi, v-am spus că specialiștii care se ocupau până acum erau adepții controlului adaptiv, control care, chiar dacă aduce un plus de eficiență, nu unul major, aduce disconfort pentru cetățean. Or, noi trebuie să-i dăm utilizatorului un confort psihic, când e la volan el trebuie să fie mulțumit că, după ce a trecut de un semafor, trece de un întreg lanț. Estimez că din aprilie va fi mult mai bine”, a declarat, la finalul ședinței de plen, Nicolae Robu.
Citiți principiile noastre de moderare aici!