Pe șantierul Pasarelei Gelu a fost demolată vechea construcție, iar cea nouă este realizată în proporție de 75%. Ultimul termen de finalizare agreat prin act adițional la contract era 16 martie. Evident, lucrările nu ar fi putut fi finalizate în câteva zile, astfel că a fost dat un nou termen: 27 aprilie. De atunci, promit reprezentanții primăriei, pietonii și bicicliștii vor putea traversa Bega pe noul pasaj.
„La o plimbare sau în trecere, noul pod nu va mai pune probleme de acces și traversare vârstnicilor, părinților cu cărucioare, persoanelor în scaune cu rotile sau bicicliștilor, așa cum s-a întâmplat ani de zile pe vechea pasarelă din anii ‘40. A trebuit să o demolăm complet pentru că a fost așa de degradată și suntem acum aproape gata cu podul propriu-zis. Tragem tare și, la finalul lunii viitoare, noul pod devine un coridor velo și pietonal care face legătura între cele două maluri ale Begăi”, a precizat primarul Dominic Fritz.
În următoarea perioadă urmează să fie realizate bordurile, parapeții, pavajul, hidroizolația, iar după finalizarea podului, vor fi amenajate spațiile verzi, zonele pentru pietoni, pistele de biciclete și iluminatul arhitectural, spun reprezentanții primăriei. Astfel că, pe 27 aprilie, vom avea finalizat noul pasaj – sau „pod”, după cum îl mai numesc aceștia – cu rampe de acces în locul scărilor abrupte și o lățime de până la 8 metri cu trasee pietonale, piste de biciclete și spații verzi.
„Din 1949, când a fost construită, pasarela Gelu nu a fost reabilitată complet niciodată. Acum, în urma investiției de peste 12 milioane de lei (TVA inclus) a Primăriei Municipiului Timișoara, pietonii și bicicliștii vor trece peste Bega, între cartierele Iosefin și Dâmbovița, pe un nou pod sigur, modern și spațios”, mai precizează reprezentanții primăriei.
A treia prelungire și al patrulea termen
Săptămâna trecută, ritmul lucrărilor de la Pasarela Gelu a făcut subiectului unei postări a consilierei locale PRO România Roxana Iliescu. Aceasta atrăgea atenția încă de atunci că urmează o nouă prelungire. În schimb, reprezentanții primăriei spuneau, pentru Tion, că la acel moment încă nu era luată vreo decizie și că nu erau excluse nici eventuale penalități pentru constructor.
Primul termen, agreat prin contract, și influențat de data de emitere a ordinului de începere, a fost 18 octombrie 2023. A urmat o primă prelungire, până la 30 noiembrie. Nici acest termen nu a putut fi respectat și a fost agreat un al treilea: 16 martie 2024. Acum, după cum anunță reprezentanții primăriei, avem o a treia prelungire și un al patrulea termen: 27 aprilie, deci mai bine de un de la predarea amplasamentului.
„Perioada de execuție a podului a fost extinsă de două ori. Într-o primă fază, procedurile de relocare a cablurilor electrice pe structura provizorie de către ENEL au depășit graficul prevăzut, iar o a doua extindere a termenului a fost avizată pentru executarea unor lucrări care nu erau prevăzute în planul inițial, precum intervenții la planșee. În prezent există o cerere pentru extinderea termenului, care este motivată de faptul că proiectantul nu și-a îndeplinit sarcinile la timp”, explicau reprezentanții primăriei.
Vă amintim că despre demolarea și construirea unei noi pasarele „Gelu-Crizantemelor” se vorbește de mai mulți ani. În noiembrie 2021 a fost lansată o primă licitație pentru execuția lucrărilor, însă aceasta a fost până la urmă anulată pentru „abateri grave […] și erori/omisiuni în cadrul documentației tehnice”, deși au fost două firme interesate. Până la urmă, procedura a fost reluată, iar contractul – unul în valoare de 12,2 milioane de lei (aproximativ 2,5 milioane de euro), TVA inclus – a fost semnat în martie 2023, cu societatea PAB România, care are doi subcontractanți: Instal Group și Elecon Plus SRL. Termenul de finalizare prevăzut era de șase luni. Amplasamentul a fost predat pe 7 aprilie, la începutul lui iulie a început demolarea, iar la finalul aceleiași luni și construirea propriu-zisă a noii pasarele.
Pe aceeași temă:
Pasarela Gelu, „în impas”. O nouă prelungire de termen, după primele două?
Începe demolarea Pasarelei Gelu-Crizantemelor. Lucrările modifică circulația vaporașelor pe Bega
Primăria Timișoara a predat constructorului amplasamentul de la pasarela Gelu – Crizantemelor
Încep lucrările la Pasarela Gelu-Crizantemelor. Va avea pistă de biciclete și zone verzi
Trimite articolul
XNu va fi gata….nu lucreaza nimeni pe santier, dupa orele pranzului toata lumea-si face siesta. Chiar nu-i verifica nimeni ????
Administrația lu’ Pește prăjit.
Au închis multe lucrări pe care le puteau continua. Multe din ele începute de tov.Robu, dar stagnare de ăștia că vezi Doamne nu sunt proiectele lor.
-
Serios ? spune-ne si noua, care sunt lucrările alea începute de Robu și închise/necontinuate de actualii ?!
Solutia e foarte simpla: daca sunt intarzaieri nejustificate, constructorul trebuie penalizat.
Wow si toate astea pe timpul administratiei Spritz…poate daca scoate cineva din primarie capul din calculator si incepe sa munceasca, ca de postari pe FB fara fapte sa nu zic de promisiuni, ne-am scarbit. Pe Bega se intampla ceva ca arata ca dupa razboi, s-a daramat si nu se face nimic, sau se asteapta dedicatie???