Cadrele didactice care nu au cerut continuitate pe posturile unde au predat s-au trezit că deşi au note de 8 şi 9 nu pot obţine un post, în vreme ce profesorii cu note mai mici ca ei, care au susţinut examenul anul acesta, au avut această posibilitate.
Candidaţii din anii anteriori au ajuns în această situaţie pentru că prioritate pentru ocuparea unui post pe liste are un candidat ce a susţinut examenul anul acesta, indiferent de notă, iar mai apoi intră în şedinţă publică profesorii cu examen din anii anteriori.
„Eu, cu 9,30, am fost trecut la prioritate redusă, adică după cei cu nota 5 chiar din alt judeţ. Sunt cei cu examen 2011, cu examen 2011 în alte judeţe cu nota 5 minim, după vin eu cu 9,30 în 2009, nota fiind valabilă trei ani. Ştiam că dacă am notă peste 7 o să fim pe listă comună cu cei de anul acesta. În loc să fim ierarhizaţi pe o listă comună, în ordinea notelor, am ajuns al patrulea de la coadă. Este aberant! Funeriu spune că profesorii nu sunt bine pregătiţi, că sunt rezultate slabe cu elevii, dar el este cel care îi favorizează la ocuparea posturilor pe cei cu note mici. Nu doar că am avut notă mare la examen, dar am avut un singur elev picat la bac. Oricum câştig mai mult ca şomer decât ca profesor şi faceam voluntariat în învaţământ. Dacă legea îi favorizează pe cei cu note minime cum te poţi aştepta la rezultate bune din partea elevilor? Nu eu am nevoie de învăţământ. Învăţământul are nevoie de mine”, ne-a spus unul dintre candidaţii care nu au prins un post, Claudiu Cărăneanţ.
În vreme ce candidaţii cu note mari rămân pe drumuri şi sunt promovaţi profesorii cu note mici, care au susţinut examenul anul acestă, reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Timiş spun că acei candidaţi din anii anteriori ar fi trebuit să susţină examenul şi în 2011.
„Dacă legislaţia spune că aceasta este ordinea… Eu nu vreau să fac judecăţi vizavi de o metodologie. Metodologia a fost făcută anul trecut”, ne-a declarat inspectorul şcolar general al Inspectoratului Şcolar Timiş, Marin Popescu.
Un alt motiv pentru care unii dintre candidaţii din Timiş au rămas fără un post îl reprezintă şi faptul că la nivelul judeţului Timiş nu a fost realizat planul de şcolarizare, iar multe dintre catedre au dispărut.
Citiți principiile noastre de moderare aici!