Accidentul s-a produs în jurul orei 7.53 pe autostrada A1, sensul de mers spre Timișoara, în zona coborârii Giarmata. Din primele informații, coliziunea s-a produs între un autotren cu o persoană la bord, un autoturism cu două și un microbuz în care se aflau șapte persoane.
“La fața locului s-au deplasat o autospecială de descarcerare grea, 2 autospeciale de stingere, 3 echipaje SMURD, o autospecială de transport personal și victime multiple, 17 pompieri, 2 echipaje SAJ”, transmit reprezentanții ISU Banat.
Din primele informații de la fața locului mai multe persoane sunt încarcerate și o persoană decedată.
UPDATE. Cinci persoane, extrase deja din microbuz. Pompierii lucrează la salvarea celei de-a șasea
Dintre cele șase persoane din microbuz care au rămas încarcerate, cinci au fost deja extrase.
Pentru a șasea pompierii efectuează în continuare manevre de resuscitare.
Victima decedată era pasager în autoturism, spun cei de la ISU Banat.
UPDATE: Accidentul, produs din cauza unei defecțiuni a mașinii.
Polițiștii timișeni spun că, inițial, șoferul mașinii mici a avut o defecțiune tehnică în mers. Roata stângă din față s-a rupt, iar autoturismul a lovit autotrenul, rămânând în spatele acestuia. Ulterior, șoferul microbuzului a lovit autotrenul și apoi autoturismul.
Victimele care rămăseseră încarcerate în microbuz au fost extrase și transportate la spital pentru a li se acorda îngrijiri medicale.
Polițiștii timișeni de la autostrăzi s-au deplasat la fața locului și au început cercetările. Ei au deschis acum un dosar penal pentru ucidere din culpă și unul pentru vătămare corporală din culpă. Nu este singurul accident petrecut pe autostradă vineri dimineață.
Polițiștii de la autostrăzi au fost sesizați despre producerea a patru accidente. După cel de la coborârea Giarmata, un altul s-a petrecut în zona localității Topolovățu Mare, pe sensul de mers spre Timișoara. Un conducător auto a pierdut acolo controlul volanului din cauza ceții și a carosabilului acoperit parțial cu polei, iar apoi a lovit parapetul median. Imediat după producerea accidentului alte patru mașini au lovit autoturismul avariat pe șoseaua de mare viteză. În acest caz două persoane au ajuns la spital. Celelalte două accidente s-au soldat numai cu pagube materiale.
Trimite articolul
XCe au de spus cei ce dau mereu vina pe lipsa autostrazilor? …. Soferii si mentalitatea unor romani este de vina, nicidecum lipsa autostrazilor!
Te apucă groaza să mergi și pe autostradă,peste tot românii conduc dezastruos,și în Spania, Franța,Italia fac prăpăd
Nici n-a inceput bine iarna dai si lupta cu accidentele din cauza vremii!
Puscarie si desfiintata statia ITP care i-a dat avizul tehnic!
pacat… nu mai aduceti toate harburile in tara si ITP facut pe spaga. daca nu-ti permiti sa intretii masina nu mai iesi in trafic, mergi pe jos. iar Service-urile auto ar trebui 70% inchise daca s-ar face controale pe bune.
Plus că multe mașini sunt neconforme
Itp-ul se face cum se face și astea sunt rezultatele
ITP luat pe un extra de 100 RON , obligatoriu as verifica cum a luat mașina mica ITP-ul ultima data .
Ar trebui vazut cand a trecut ITP-ul. In ultima saptamana, in Timisoara am vazut mai multe masini cu roti rupte- cei care permit inmatricularea masinilor ( de regula “jafuri ” aduse de samsarii fara scrupule) inchizand ochii si probabil “deschizand” buzunarul vor avea constiinta neimpacata.Sper ca cei de la RAR sa reflecteze asupra situatiei.
Roata s-a rupt ??? Inainte sa se rupa sigur a facut ca toate visele, bate, troncane….In conditiile astea sa continui sa mergi pe autostrada, cu viteza denota prostie si inconstienta !
Pe drumul spre Lipova, la 8.20 in aceeasi zona carosabilul era total acoperit de polei, abia dupa jumatate de ora am vazut prima masina care imprastia material antiderapant!
Și acuma merge la pușcărie cine a dat ITP pentru tigaia aia? Așa ar fi normal într-o țară normală.
vinerea trecuta mergeam inspre Deta, noapte si ceata, o gramada de soferi de cazane m-au depasit, mergeau ca si cum era o seara oarecare…ne mai miram dupa? vine iarna, ceata, polei, romanul ii da talpa ca vara…
Pai la cate cazane circula pe drum nu ma mira, din pacate platesc scump cei nevinovati. Adevarul ii ca nici drumul cu pricina nu ajuta treaba.
În primul rand sunt vinovați cei care circula cu astfel de mașini pentru ca nu investesc în siguranță lor, o șpagă ca să treci itp cu defecțiuni la direcție sau frana este destul de mare pe bani aceia îți repari masina și ești în siguranță, în al doilea rand pedepse cu pușcăria pentru cei care dau itp ok pentru mașini defecte la sistemul de direcție și frana
Era de asteptat sa se intample asta. Astia cu microbuzele care cara diasporisti circula mereu cu incarcatura peste sarcina maxima.
Pe traseu sunt obligati sa opreasca periodic penru a raci cauciucurile care la viteza si sarcina aia sunt suprasolicitate. Nu este de mirare ca au pierdut o roata.
Dar … alooooo … rezistentilor … sa inteleg ca rumanii fac accidente si pe autostrada ???
Pai … inseamna ca dam degeaba bani pe autostrazi.
Nici soferul microbuzului n-a pastrat distanta legala fata de vehicolul din fata. Altfel ar fi avut timp sa franeze.
Da, intr-adevar sunt multe masini cu defecte si cu itp-ul luat la mica intelegere.
Lumea sa stie ca una e sa conduci o masina cu defecte pe autostrada cu viteza de peste 100 si alta este sa conduci prin sate unde ai viteze mai mici si unde daca se rupe roata, dai in sant si nu in alti oameni .
De asemenea nu trebuie sa invinovatim imediat itp-ul, ca s-ar putea si ca defectiunea sa fi aparut dupa controlul itp.
In Romania ar trebui lucrat si la eliminarea conceptului de “Las ca merge si asa!.
Asta de la cea mai simpla lucrare. Ala de-ti pune priza in perete si-ti trage 2 fire subtiri si tu pui aragazul, caloriferul si 10 electroaparate, si te miri ca iasa fum sau foc. Las, ca merge si asa, ca firul gros e mai scump!
Pana la inaltarea inca a unui etaj la casa, ca “merge si asa, ca nu mi-o cadea balconul in cap!”
Lucrul de mantuiala e lucru nesigur si poate sa te arda la buzunar.
De aia au aia din alte tari asigurari peste asigurari, de multe ori inutile, dar la o adica o are!
Cata vreme ITP-ul se dă pe bani si relatii tot asa va fi din pacate. Era o estimare ca daca s-ar da ca la carte 30-40% din masinile care circula acum nu ar mai circula.
Mama prostilor inca e gravida.Inconstienta si nepasare,si nepastrarea distantei intre autovehicule corespunzator conditiilor de drum.Soferul de pe microbus ,,profesionist”
Acum ar trebui dată în judecată toată firma în cauză că sa nu dau nume deoarece majoritatea autoturismelor din firma sunt coapte complet și preferă să plătească mita să treacă itpul decât să cumpere mașină nouă sau sa o repare !!!!
Intreb ? Oare si-a strans rotile cand si-a pus anvelopele de iarna ?
Ar trebuii ca la ITP sa se puna mai mult accent pe frane , directie si anvelope !!! Astea sunt cele mai importante lucruri ce tine de siguranta .Iar masinile mai vechi de 10 ani ce sunt pe firma,sa se faca itp chiar si de 2 ori / an ! Iar cei care iau bani pentru a trece o masina defecta la itp , sa raspunda penal !!
Şi cei învãţaţi si cei neînvãţaţi cad victime ale lipsei de educaţie.
In pozele de pe un alt ziar online se vede ca roata din stanga spate lipseste complet. Cea din stanga fata e la locul ei. Voi ziceti ca cea din fata s-a rupt. Care e adevarul?
Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!! 🙁
în condiții de ceață și polei nu mai există drumuri „de mare viteză”, dar pentru unii asta-i prea greu de înțeles…
La autoturism i-a sarit roata nu la microbus, inconstienta directoriilor a celor responsabili de la firma Munax ca lasa angajatii sa foloseasca astfel de masini vechi si neservizate in timp!! Soferii nu au vina ei au vrut numai sa ajunga la servici…
Asa respecta firma angajatii si ofera conditii de munca sa plateasca cu viata 🙁
Ar trebui facut dosar penal si trimsi la puscarie toti responsabili pentru flota lor de masini+ cei care fac cost reduction si nu dau 50bani pe viata angajatiilor!!
la ce drumuri avem…imi pare ceva firesc sa se rupa rotile. Am prins odata decupaj in asfalt nesemnalizat in afara localitatii mi-a ftt pe loc trei jante si descentrat directia. Noroc ca aveam Pireli si n-au cedat…ca zburam in sant la 100 kmh.
Este motivul pentru care am si renuntat la gandul sa investesc intr-o alta masina mai noua…nu se merita…cazane pana in 7-8000 Euro ramane alegrea perfecta pentru ce drumuri, noroaie, praf, mecanici si combustibil ofera Romania.
Am un prieten care si-a luat masina din Germania 140000 km are original tot ce tine de suspensie…in Romania nu parcurgi 50000 km fara sa schimbi inclusiv telescoape.
Aaaaa acuma e de vina masina? Pentru ca e un cazan pe roti, oare? Da acuma e masina de firma, acuma putem sa il injuram pe patron, dar cand e a noastra e perfect.
Numai dimineata am mai zis inca odata: cazanele cu valori de sute, 1000-2000-3000 euro trebuiesc INTERZISE in trafic.
Si aia de o intrat in tramvai exact acelasi tip de cazan opel astra era!
PT TOTI AMATORI CARE ISI DAU CU PRESUPUSUL SI SE PRICEP LA TOATE (ADICA LA NIMIC), FIRMA MUNAX ARE FLOTA DE MASINI CEA M-AI SIGURA FAPTUL CA AZI A MURIT UN OM NU ESTE VINA FIRMEI MUNAX CI PROBAIL A CELOR DE LA AUOGLOUS CARE VERIFICA MASINILE FIRMEI RESPECTIVE IN URMA UNUI CONTRACT SI DACA PATRONUL ACESTEI FIRME ESTE UNGUR NU ARE NICI O VINA PT. CELE INTAMPLATE. CONDOLEANTE FAMILIEI.
Multumim inca o data politia inutila romana ca-si face treaba cat si RAR pentru ca permite circulatia tuturor cazanelor pe strazile noastre, care sunt de altfel de o calitate extraordinara.
Exploatarea romanilor patrioti de catre ungurii asupritori! Ei tot mai plang dupa Transilvania…vezi mesajul de la handbal.
Potoliti va “oameni fara tara” sunteti niste nulitati ce traiesc in trecut!
Bravoo MUNAX ati reusit sa omorati un om cu flota voastra “sigura” tot mai slabi sunteti nici sa reparati masiniile nu sunteti in stare ce pretentii sa avem de la voi?? Se vorbeste de noua conducere care face reduceri de costuri din pacat de unde nu trebuie! Asta da performanta
Condoleante familiei si insanatosire pentru cei vatamati!
cine a facut ultima verificare tehnica si cel care face revizia masinii sunt principalii vinovati ,o mare vina o are si soferul care sigur a simtit ,dar “lasa ,ca merge si asa” si…..n-a mai mers ! O spun ,in cunostinta de cauza ca unul care a verificat mii de masini si am raspuns pt ce am semnat si nu aici ,pe plaiurile mioritice .
Se vede clar ca roata din stanga fata e la loc…si nu e devina soferul pentru ca ere masina de firma!
Aici in Germania masinile de firma nu ajung la varsta de 5 ani si sunt schimbate. Firma este constienta ca daca se intampla un accident ei au o parte din responsabilitate. Uzura inseamna nu numai numarul de kilometri parcursi.
Parerea mea este ca si angajatii ar trebui sa refuze sa mearga cu vechituri. Mai bine o Dacie decat masini mai vechi de 10 ani.
Pentru ăștia cu ITP-ul , mai sugeți o ceapă , poate vă reveniți și conștientizați că nu faptul de a avea sau nu ITP-ul făcut pe bune sau mai puțin , a dus la comiterea acestui accident. Păi dacă asta e poza cu microbusul , la cum arată mașina , cam ce naiba făcea șoferul ,la ce era atent că din ce se vede numai la drum nu , din moment ce a lovit în plin autotrenul… Marea majoritate a accidentelor se datorează neatenției la trafic , a vorbitului la telefon sau mai nou a porcăriilor de postări live pe net să vadă toată lumea ce zmei sunt unii ( vedeți accidentele transmise live de unii șoferi , cum a fost și cazul cu idiotul cu microbusul ce posta live în timp ce conducea , dar nu a conștientizat că e pe contrasens și a lovit frontal un camion în Ungaria) . O roată poate să-ți sară și din cauza strângerii incorecte a prezoanelor la montare , fără a respecta cuplul de strângere , care se face în multe cazuri cu pistolul pneumatic , fapt care duce la deteriorarea în timp a filetului …
Pentru ăștia cu ITP-ul , mai sugeți o ceapă , poate vă reveniți și conștientizați că nu faptul de a avea sau nu ITP-ul făcut pe bune sau mai puțin , a dus la comiterea acestui accident. Păi dacă asta e poza cu microbusul , la cum arată mașina , cam ce naiba făcea șoferul ,la ce era atent că din ce se vede numai la drum nu , din moment ce a lovit în plin autotrenul… Marea majoritate a accidentelor se datorează neatenției la trafic , a vorbitului la telefon sau mai nou a porcăriilor de postări live pe net să vadă toată lumea ce zmei sunt unii ( vedeți accidentele transmise live de unii șoferi , cum a fost și cazul cu idiotul cu microbusul ce posta live în timp ce conducea , dar nu a conștientizat că e pe contrasens și a lovit frontal un camion în Ungaria) . O roată poate să-ți sară și din cauza strângerii incorecte a prezoanelor la montare , care se face în multe cazuri cu pistolul pneumatic , fără a respecta cuplul de strângere , fapt care duce la deteriorarea în timp a filetului …