Cele 36 de achiziții planificate pentru anul 2024 de Primăria Timișoara au o valoare totală de peste 700 de milioane de lei. Cifra este oarecum „mincinoasă”, pentru că ar fi vorba inclusiv despre licitații pentru contracte care se întind pe mai mulți ani, cum ar fi cel pentru salubritatea stradală – de altfel, și cel cu cea mai mare valoare –, sau despre achiziții începute încă de anul trecut, precum contractul pentru proiectarea modernizării Pieței Victoriei.
Cele mai „scumpe” achiziții
Primăria a pregătit pentru anul acesta câteva investiții cu valori extrem de mari. Cea mai mare valoarea ar avea-o licitația pentru desemnarea unui nou operator de salubritate stradală, prețul de pornite urmând să fie de 260 de milioane de lei, cu TVA. Contractul, însă, va fi unul pe mai mulți ani. Și licitația pentru noile tramvaie are, la rândul ei o valoare de 128,7 milioane de lei, cu TVA. Mai sunt, însă, și altele cu valori de câteva milioane de lei.
Mai exact, achizițiile cu cea mai mare valoare din 2024 – cu data de început, cea de finalizare și valoarea estimată, cu TVA – ar urma să fie:
- Servicii „Delegarea gestiunii prin concesionare a serviciului pentru gestionarea câinilor fără stăpân din Municipiul Timișoara”, 01.11.2023 –29.02.2024; 8.021.987,98 lei;
- Lucrări aferente obiectivului „Amenajare zona Procopiu (strada S. Procopiu, E. Coșeriu, T. Tzara, H. Hulubei)”: 16.01.2024 – 31.05.2024; 36.901.398,06 lei;
- Servicii având ca obiect „Delegarea serviciului de salubrizare pentru activitatea de dezinsecție, dezinfecție și deratizare pe domeniul public al Municipiului Timișoara”: 01.08.2023 – 29.03.2024; 68.924.479,55 lei;
- Execuție lucrări aferente obiectivului „Reabilitare Podul Iuliu Maniu (Muncii)” 01.04.2024 – 30.08.2024; 39.414.005,67 lei;
- Lucrări (proiectare+execuție) aferente obiectivului de investiții „PT+Execuție Reabilitare Pasaj Slavici-Polonă”: 01.02.2024 – 31.07.2024; 83.584.812,54 lei;
- Lucrări (proiectare+execuție) aferente obiectivului de investiții „Modernizare iluminat public-Etapa I” 08.01.2024 – 30.04.2024; 13,868.384,24 lei;
- Servicii de proiectare (DALI+PT+AT, studii conexe) necesare realizării obiectivului de investiție „Amenajare și modernizare Piața Operei și străzi zona Cetate”: 01.06.2023 – 29.03.2024; 9.177.855,96 lei;
- Lucrări (proiectare+execuție) aferente obiectivului de investiții „Execuție Pasarela Îndrăgostiților (Parcul Copiilor)” 01.02.2024 – 30.04.2024; 10.250.072,61 lei;
- Lucrări (proiect tehnic și execuție) aferente obiectivului de investiții: „Execuție Hală integral închisă pentru mentenanța tramvaielor noi” 01.12.2023 – 30.04.2024; 8.732.367,16 lei;
- Servicii privind delegarea de gestiune prin concesiune a activităților de salubrizare stradală și deszăpezire în Municipiul Timișoara 16.01.2024 – 30.08.2024; 260.077.129,52 lei;
- Achiziția de mijloace de transport mai puțin poluante (troleibuze) necesare îmbunătățirii transportului public de călători în Municipiul Timișoara” (2 loturi) finanțat prin PNRR 2020-2026 04.09.2023 – 31.05.2024; 128.700.545,61 lei.
Interesante mai sunt și alte câteva achiziții planificate pentru acest an, precum extinderea sistemului de fluxuri digitale, un PUZ pentru zona Iosefin, înființarea unui centru de colectare separată, stații de încărcare pentru autobuzele electrice, servicii de cadastru sau alte documentații pentru investiții de infrastructură. Mai multe detalii puteți găsi pe Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), AICI.
Trimite articolul
XIntr-un cuvant , spalare de bani
Mamma mia! Am rămas fără cuvinte când am citit (doar) despre costul gestionării situației privind câinii vagabonzi și podul îndrăgostiților! Aici se duc banii din amenziile de parcare cu o roată pe trotuar sau pe gazon (din lipsă de alternativă), precum și pentru cele pe care le primim dacă un student aruncă ambalajul de la KFC în pubela neagră? Bravoooo!!!
Rușine acestei administrații incompetente care ne umple de taxe aiurite fără beneficii – nici măcar în teorie (timpark – unde se adună bani pentru nimic, căci un mare nimic primește cetățeanul, deși un abonament costă mai mult decât unul la telefon!), cheltuind cu nerușinare sumele imense, atribuind contracte, apoi plângându-se că nu sunt bani! Ar trebui anchetate aceste manevre căci sunt totuși bani publici nu cei personali ai lui Fritz!
bateti campii, contractul de salubrizare stradala nu are cum sa fie 260 milioane de lei pe un an jumate ca saracim toti pe loc:)))
poate facem si noi un copy paste mai de calitate?