Au semnat acest acord, de Ziua Națională a României, la Timișoara, președinții celor două consilii județene – Alin Nica (Timiș) și Romeo Dunca (Caraș-Severin) și primarii celor două municipii: Dominic Fritz (Timișoara) și Ioan Popa (Reșița). Este vorba despre un parteneriat pentru a dezvolta cinci proiecte de infrastructură care să conecteze cele două județe vecine.
Se propune modernizarea infrastructurii feroviare pentru implementarea soluției de transport de tip „train-tram” (o rețea cu mijloace de transport care circulă atât pe liniile urbane cât și pe șinele de tren din afara localităților) pe ruta Reșița Sud – Bocșa – Timișoara Nord și asigurarea legăturii cu Aeroportul „Traian Vuia”. În plus, se are în vedere o asemenea soluție tehnică și pe ruta Berzovia – Oravița – Anina.
„Am ales moment intenționat ca simbol al unirii dintre cele două județe în ceea ce înseamnă proiectele comune pe care dorim să le finanțăm în noul exercițiu bugetar. Este vorba de o legătura pe care dorim s-o creăm între Caraș-Severin și Timiș, între Reșița și Timișoara, pentru proiecte de anvergură, cu impact major asupra întregii zone. Fie că vorbim de calea ferată care va lega Timișoara de Reșița sau de lărgirea la patru benzi a drumului județean care leagă Timișoara de Buziaș sau de legătura dintre Reșița și A1 prin Buziaș și Topolovăț, de fiecare dată discutăm despre proiecte care vor lega cele două județe pe o infrastructură rutieră și feroviară modernă. Județul Caraș-Severin este pentru Timiș un județ în care timișorenii și timișenii aleg să-și petreacă timpul liber și de aceea căile rutiere și feroviare sunt foarte importante pentru a asigura o mobilitate a persoanelor, astfel încât stațiunile de schi și zonele frumoasele din Caraș-Severin să fie cât mai accesibile publicului larg”, a declarat Alin Nica, președintele Consiliului Județean Timiș.
Se dorește și construirea unui nou drum expres, cu trei benzi, între Berzovia – Buziaș – Topolovățu Mare – Autostrada A1, dar și extinderea la patru benzi de circulație a drumului Moșnița Nouă – Buziaș (DJ 592), cât și modernizarea drumului interjudețean DJ 684 pe traseul DN 68A (Coşava) – Tomeşti – Luncanii de Sus – limită de județ CS – DN 68 (Voislova).
„Viitorul Timișoarei este strâns legat de viitorul întregului Banat. Sunt convins că Timișoara nu se află într-o competiție numai cu alte orașe din Românie și din Europa, ci întregul Banat se află într-o competiție de idei, oameni. În această competiție este important să lucrăm împreună, întregul Banat. Aici vorbim și de economie, resurse umane, tineri din altă regiune care să lucreze în Timișoara, și pentru asta avem nevoie de conectivitate. Acum câteva săptămâni, la foarte scurt timp după ce am fost ales primarul Timișoarei, prima mea vizită a fost la Reșița, la Nelu Popa (primarul Reșiței), atunci am povestit pentru prima oară de această idee, acest train-tram care să ne conecteze. Așa cum îl știți pe Nelu Popa, este un om care face multe și repede, mă bucur că la doar câteva săptămâni după această conversație deja avem pe masă acest acord pe care-l semnăm astăzi. Este și un exemplu pentru o colaborare între mai multe instituții, dincolo de limite imaginare politice. Dacă vrem să dezvoltăm Banatul, România, atunci trebuie să trecem dincolo de lupte politice și orgolii instituționale, care doar ne limitează. Românii ne-au ales pe noi ca instituțiile noastre să lucreze împreună”, a spus Dominic Fritz, primarul Timișoarei.
Pentru realizarea acestor proiecte urmează să fie accesați bani europeni.
„Accesul între Banatul de munte, Reșița, clisură, infrastructura turistică a județului Caraș va fi ușor de realizat prin infrastructură. Va fi un drum lung. Am gândit un proiect comun, care să cuprindă aceste intenții de dezvoltare”, a spus Romeo Dunca, președintele Consiliului Județean Caraș-Severin.
Pentru prima dată ”Banatul de munte se unește cu Banatul de șes”, este de părere primarul Reșiței, Ioan Popa.
„După 30 de ani de la Revoluție, în care, în majoritatea perioadei, au existat poziții antagoniste între cele două județe, pentru prima dată Banatul de munte se unește cu Banatul de șes, în realizarea unor proiecte palpabile de infrastructură rutieră și feroviară. Trebuie să privim această regiune a Banatului ca o regiune și să încercăm să gândim în maniera asta”, a spus primarul Reșiței, Ioan Popa.
La semnarea acordului au participat și county managerul județului Timiș Marian Constantin Vasile, respectiv Tinu Vidaicu, viitorul administrator public al județului Caraș-Severin.
foto: Adrian Panduru/ TION
Trimite articolul
XFapte nu vorbe !
-
Am văzut la fapte in 8 ani de mandat Robu….
-
Dacă proiectele de infrastructură de interes local trec în subordinea UAT-urilor este o mare șansă. Cel puțin Reșița a gândit-o bine, altfel rămânea total pe dinafară, coridorul trecând la 100 de km, să nu mai vorbim că așa ar avea pe calea ferată legătură directă cu Bucureștiul prin Timișoara, neimafind nevoiți să stea cu zecile de minute până cuplau-decuplau vagoane la Caransebeș ș.a.m.d.
-
@paul , adica mai repede ajungi cu trenul la Bucuresti de la Resita prin Timisoara?! Cum ai gandit asta ? Resita – Caransebea 40 km … Resita-Timisoara-Caransebes 200 km ?! Adica un ocol de 160 km fata de 40 km…deh platesti mai mult biletul. Logica asta o are CFR calatori prin eliminarea trenului direct Timisoara-Brasov , accelerat/IR 1621/1622 416 km 8h45′ dar recomanda tren indirect prin Arad, mai lunga ruta cu 65km plus astepti la Arad rapidul de Budapesta (mai intarzie si ala)… si uite asa pleci din Tm la 22.30 si ajungi la Bv 9.50. Asta daca nu alegi varianta prin Bucuresti, ruta mult mai lunga, calatorie mai lunga, dar mai conteaza?! Bilet mai scump, dar banii is ultina problema.
-
-
Pai abia au preluat mandatele de o luna,ce vrei sa faca,minuni?
Acuma 4 ani “Alianta Vestului” :))) , Timisoara , Arad , Oradea , Cluj anuntau “autostrada” etc. Acuma dupa 4 PNL promite aceasi vrajeala ieftina :)))
-
Buna aducere aminte ! Cam ca si aia cu autostrada de Beograd … sau drum expres catre Calafat
Sa fie într-un ceas bun. Sper sa nu fie ceva simbolic că alianța Vestului.
Am mai văzut filmu asta acuma 4 ani cu personaje principale Lae Robu, Bolojan, Falca și Boc cu acea Alianță a Vestului (dacă nu ma înșel) și tot asa promisiuni peste promisiuni. Deci asa ca suntem sătui de dinastea.
Cu Dunca si Nica sunt convins ca se va face treaba.
Toti cei implicati au afaceri personale in zonele vizate, asa ca au tot interesul…
A trebuit sa vina un neamt ca sa uneasca Banatul montan cu cel de campie, cretinul din Bocsig ce se credea buricul pamantului nici macar nu a invitat Resita in alianta Vestului. Bine ca atunci cand se dau imagini din Banat la televiziuni se arata frumusetile Carasului, si nu smogul din Timisoara, atunci ne laudam cu Banatul montan pe care in rest ii prezentam ca rudele sarace. Norocul celor din Caras este duetul instaurat acum la primaria Resita si Consiliul Judetean Caras, si care speram in curand vor duce Carasul acolo unde ii e locul.
Sa inceapa cu stationarul 3 al Spitalului Judetean Resita, nu cu vrajeala de asta ieftina cum am auzit si acum 4 ani pe axa Cluj-Oradea-Arad-Timisoara.
Vidaicu admin Caras, Raducanu comisie financiara Timisoara, au aranjat viata de noapte in doua judete perfect, ponton si epic la mai mare!