ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ, firma din portofoliul Strabag care a câștigat licitația pentru finalizarea lucrărilor la drumul de aproape 10 kilometri, se mobilizează în continuare.
„Pe șantierul drumului de legătură dintre DN 69 și autostrada A1 este activitate susținută în mai multe puncte de lucru, fiind abordate de către echipa antreprenorului atât lucrările la terasament, cât și la structurile de pe traseu.
Astfel, se fac umpluturi din pământ, umpluturi armate la pasajul peste drumul național Timișoara – Arad,umpluturi din balast la culeele structurilor, se așterne strat de formă pe unele sectoare. Se lucrează și la șanțuri și rigole, la asigurarea scurgerii apelor și bazine de retenție. Stadiul șantierului este de aproape 47%”, anunță DRDP Timișoara.
foto: DRDP Timișoara
Noua cale de acces dinspre Timișoara, zona Sânandrei, spre A1, zona Pișchia, va avea 9,9 km, două benzi pe sens, două poduri, patru pasaje peste drumul de legătură, două pasaje inferioare și trei noduri rutiere.
Despre primul și al doilea contract
Vă amintim, primul contract pentru descărcarea de pe A1 de la Sânandrei, semnat cu firma Todini Costruzioni S.p.A, a fost reziliat în august 2023. Lucrările, începute pe finalul anului 2021, ar fi trebuit să dureze doar un an și jumătate. Cum italienii nu s-au ținut de treabă, în momentul rezilierii contractului stadiul lucrărilor era de aproximativ 25%, procentaj oricum contestat.
La licitația pentru noul contract – lansată în octombrie 2023 – au fost depuse mai multe oferte. La începutul anului 2024, în luna februarie, reprezentanții DRDP Timișoara anunțau că cea mai bună dintre ele a fost depusă de asocierea DRUMURI și PODURI BANAT S.R.L. & MAXAGRO CENTER SRL & OPR ASFALT S.R.L. & OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS S.A., care s-ar fi ocupat de proiectarea și execuția lucrărilor restante pentru 260 de milioane de lei.
Primul rezultat al licitației a fost însă contestat la CNSC (Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor) și a urmat altă acțiune în instanță, la Curtea de Apel București. În urma reevaluării ofertelor, a fost schimbată firma care se va ocupa de acest proiect, fiind desemnată ANTREPRIZA DE REPARAȚII ȘI LUCRĂRI A R L CLUJ S.A. (Strabag), cea care și contestase procedura din iarnă. Noua evaluare a rămas definitivă, în iulie 2024 fiind și semnat contractul, iar în august a fost emis ordinul de începere a lucrărilor și predat amplasamentul.
În octombrie au apărut și primele utilaje pe șantier, după ce a fost gata partea de expertiză. Termenul de finalizare este de un an, adică până în august 2025. La începutul lunii februarie, lucrările erau finalizate în proporție de 42%.
Citiți principiile noastre de moderare aici!