Concediat de Sorin Grindeanu de la Consiliul Județean Timiș, în octombrie 2016, angajat apoi de Titu Bojin în cadrul Administrației Bazinale de Ape Banat, Gheorghe Tătar a fost numit prin ordin al ministrului Transporturilor primul director general al Regiei Autonome „Administrația Canalului Navigabil Bega” Timiș. Este inginer de meserie și a fost șef al Direcției de Drumuri din cadrul CJT.
„Gheorghe Tătar are ordin al ministrului semnat, dacă nu mă înșel din 2 iulie. Este inginer la Serviciul de Exploatare de la noi, lucrează din 2016 la Ape. Se străduiește să se pună de acord din punct de vedere al documentațiilor, al regulamentelor, se zbate să preia posibilitatea de realizare a marcajelor, să deschidă conturi pentru regie și să încheie actele la Registrul Comerțului”, a declarat Titu Bojin pentru Tion.ro.
Gheorghe Tătar a fost numit provizoriu prin ordin al ministrului Transporturilor și are un contract de mandat pe patru luni, până la organizarea unui concurs.
Titu Bojin este unul dintre membri Consiliului de administrație al Regiei Autonome „Administrația Canalului Navigabil Bega”, alături de un alt angajat de la ABAB. CA este format din cinci oameni: doi de la Ape, doi de la Ministerul Transporturilor și unul de la Ministerul Finanțelor.
Ministerul Transporturilor, despre organizare
Cât despre plimbările cu vaporașele, este foarte greu de crezut că acestea vor plimba oameni pe Bega în regim de transport public. Deși primarul Nicolae Robu spunea că e dispus să facă și pariu pe o bere că vaporașele vor circula de Ziua Timișoarei, adică în 3 august, cei de la București abia au început pregătirile. Este de așteptat ca edilul-șef să scoată vaporașele pe Bega din nou în regim de probe, pentru a se ține de promisiunea făcută timișorenilor.
Într-un răspuns oficial trimis de Ministerul Transporturilor către Tion.ro ni se spune că ministerul nu va detașa oameni la regia din Timișoara și că posturile urmează să fie scoase la concurs. Oficialii de la București ne spun și că „este în curs de elaborare Regulamentul de navigație pe canalul Bega”.
Regia autonomă „Administrația Canalului Bega” există oficial din 29 iunie, de când Hotărârea Guvernului 451/21.06.2018 privind înființarea, organizarea și funcționarea regiei, sub autoritatea Ministerului Transporturilor, a fost publicată în Monitorul Oficial.
Structura nou înființată sub autoritatea Ministerului Transporturilor va gestiona navigația pe Bega, se va ocupa de semnalizarea costieră și plutitoare, va efectua măsurători topohidrografice. Bugetul viitoarei regii este, anul acesta, de 20 de milioane de lei, bani luați din fondul de rezervă bugetară la dispoziția guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2018. Regia Autonomă „Administrația Canalului Navigabil Bega” are sediul într-o clădire a primăriei din cartierul Plopi.
Urmează ca cei din minister să și facă această structură funcțională. Cum stau cu pregătirile? Am încercat să aflăm chiar de la București.
„Pentru buna funcționare a regiei a fost numit, prin ordin al ministrului Transporturilor, Consiliul de Administrație al Regiei Autonome «Administrația Canalului Navigabil Bega» Timiș. Atât organigrama regiei, cât și statul de funcții se vor aproba de către Consiliul de administrație al acesteia, iar posturile vor fi ocupate prin concurs, în conformitate cu prevederile legale. În ceea ce privește circulația «vaporașelor» pe canalul Bega, vă putem comunica faptul că este în curs de elaborare Regulamentul de navigație pe canalul Bega”, se arată în răspunsul celor de la Ministerul Transporturilor.
De menționat este și faptul că Primăria Timișoara are deja un regulament de navigație, aprobat de ceva vreme și în Consiliul Local Timișoara.
Pentru ca cele șapte vaporașe cumpărate de primărie cu aproape 2 milioane de euro în urmă cu doi ani, acestea vor naviga pe Bega în regim de transport public abia după ce Regia Autonomă „Administrația Canalului Bega” dă undă verde circulației. Structura care va funcționa în cartierul Plopi trebuie să facă și semnalizarea costieră și plutitoare.
Reprezentanții STPT spun că sunt pregătiți pentru ca ambarcațiunile să-i plimbe pe timișoreni. Personalul a fost instruit, iar marinarii sunt gata să îi transporte pe oameni. STPT a depus deja cereri pentru autorizația de operator de transport pasageri pe căi navigabile interioare și pentru o autorizație necesară de la ANCOM, ambele avize fiind obligatorii. Ele existau deja pentru RATT, dar cum regia a fost transformată în societate este nevoie de alte autorizații.
Biletele pentru vaporașe ar urma să coste 1 leu, conform unei hotărâri de consiliu local adoptate în aprilie 2018. Primarul Nicolae Robu a anunțat însă că primăria ar urma să subvenționeze transportul public pe Bega.
Totul depinde acum de Ministerul Transporturilor și de conducerea structurii, care trebuie să pună la punct toate detaliile pentru ca regia să funcționeze în condițiile legii și să dea undă verde vaporașelor.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2071908″]
[related-post post_id=”2018674″]
[related-post post_id=”2059561″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!