Societatea Administrarea Domeniului Public SA Timişoara, condusă de ţărănistul Liviu Barbu, ar putea să îşi mărească paleta de activităţi şi servicii pe care le prestează.
Aleşii locali timişoreni vor avea pe ordinea de zi a viitoarei şedinţe de consiliu local un proiect de hotărâre care se referă la delegarea gestiunii serviciului public de coşerit şi de administrare a WC-urilor publice din oraş, precum şi a activităţii de curăţenie la Complexul Sportiv Bega, Sala Olimpia, sediile şi clădirile Primăriei Timişoara către SC ADP SA. Şi nu oricum, ci primăria vrea să renunţe la coşerit, administrarea toaletelor publice şi curăţenie prin negociere directă cu ADP – societate comercială în subordinea Consiliului Local Timişoara, care şi-a dovedit competenţa la capitolul parcări -, fără licitaţie.
Odată cu preluarea acestor noi activităţi şi servicii, ADP ar urma să preia şi întreg personalul care le deserveşte în prezent.
Concret, serviciile şi activităţile care ar urma să facă obiectul delegării gestiunii ar fi: curăţarea, desfundarea şi verificarea coşurilor de evacuare a fumului, încheierea contractelor de furnizare a serviciului de coşerit, eliberarea avizelor, adeverinţe etc. referitoare la activitatea de coşerit (activităţi de care ADP-ul s-a mai ocupat în urmă cu mai mulţi ani), administrarea şi exploatarea WC-urilor publice aflate în administrarea primăriei, curăţenia în incinta Complexului Sportiv Bega şi în incinta Sălii Olimpia, precum şi întreţinerea şi curăţenia în sediile şi clădirile primăriei.
Reprezentanţii municipalităţii spun că se impune externalizarea acestor activităţi şi servicii ca urmare a reorganizării care s-a făcut la primărie după apariţia OUG 63 din 2010, prin care s-a impus un număr maxim de angajaţi pentru administraţiile locale. Până acum, serviciul public de coşerit, de administrare a WC-urilor publice şi activitatea de întreţinere-curăţenie la Complexul Sportiv Bega, Sala Olimpia, sediile şi clădirile Primăriei Timişoara erau prestate, prin gestiune directă, de către Serviciul Public de Administrare Locuinţe şi Utilităţi.
Odată cu delegarea gestiunii, dacă sunt de acord, consilierii locali ar urma să aprobe şi caietul de sarcini şi regulamentul de serviciu care va stabili nivelurile de calitate şi indicatorii de performanţă pentru aceste servicii, precum şi condiţiile tehnice. Printr-o altă hotărâre de consiliu local ar urma să fie aprobate şi tarifele, taxele şi valoarea redevenţei care se vor negocia între părţi prin intermediul Comisiei de negociere cu terţii a Consiliului Local Timişoara.
Rămâne de văzut dacă aleşii locali vor fi de acord cu delegarea gestiunii prin negociere directă cu ADP, pe o perioadă de 5 ani, aşa cum propune Executivul Primăriei.
Citiți principiile noastre de moderare aici!