Până în prezent, potrivit reprezentanţilor aerogării, la Aeroportul Internaţional Timişoara au fost folosite 40 de tone de substanţe degivrante şi antigivrante. Dintre acestea, aproape 10 tone de glicol şi 9,5 tone de uree au fost folosite pentru prevenirea formării şi îndepărtarea gheţii şi a zăpezii de pe suprafeţele de mişcare, la pistă, căile de rulare şi la platformele de parcare a aeronavelor.
La aceste cantităţi se adaugă şi lichidele degivrante şi antigivrante folosite pentru îndepărtarea şi prevenirea formării de gheaţă pe suprafeţele aeronavelor. Este vorba de 15,75 de tone de lichid degivrant şi 4,84 tone de lichid antigivrant.
Aeroportul utilizează pentru degivrare şi deszăpezire zece utilaje: două utilaje de degivrare pentru aeronave şi opt utilaje pentru suprafeţele de mişcare (două unimoguri pentru îndepărtarea zăpezii şi împrăştierea de material antigivrant, două camioane cu plug, două tractoare cu plug, o freză de zăpadă şi un utilaj pentru curăţarea aleilor).
Indiferent de vreme, angajaţii Aeroportului Internaţional Timişoara au lucrat 24 de ore din 24 pentru a menţine deschisă pista şi căile de rulare, precum şi pentru degivrarea aeronavelor înainte de decolare.
„Aceste măsuri sunt esenţiale pentru siguranţa zborului şi pentru a limita întârzierile generate de condiţiile meteo. În această iarnă, deşi nu a fost una foarte grea, ne-am confruntat şi cu situaţii deosebite, în două rânduri am avut parte de fenomenul meteo <ploaie care îngheaţă>, dar şi de depuneri de zăpadă viscolită. Pentru administraţia aeroportului este important este ca atunci când ne confruntăm cu condiţii meteo dificile, prioritatea să fie siguranţa zborului şi pe plan secundar programul de zbor”, a declarat directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, Daniel Idolu.
Doar pentru materialele folosite în această iarnă, aeroportul a cheltuit 360.000 de lei, aproximativ 80.000 de euro, cu menţiunea că operaţiunile de degivrare a aeronavelor sunt apoi facturate companiilor aeriene care operează pe Aeroportul din Timişoara.
În prezent, mai există pe stoc 17,6 de tone de lichid degivrant şi 25,6 tone de lichid antigivrant pentru aeronave, iar pentru suprafeţele de mişcare (pistă, căi de rulare, platforme de parcare aeronave) există o rezervă de 2,2 tone de uree şi 5 tone de glicol, urmând ca aceste cantităţi să fie suplimentate, dacă va fi nevoie. Dacă aceste cantităţi nu vor fi folosite în sezonul de iarnă 2014-2015, vor fi păstrate în stoc pentru iarna 2015-2016, au mai spus cei de la Aeroportul Internaţional Timişoara.
Citiți principiile noastre de moderare aici!