“În anul 2012, Consiliul Concurentei a decis deschiderea unei investigaţii cu privire la activitatea Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia, în baza unei plângeri formulate de compania Carpatair. În urma analizei amănunţite a operaţiunilor care făceau obiectul plângerii, Consiliul Concurenţei a decis în cursul lunii septembrie 2014 închiderea investigaţiei fără a se constata existenţa vreunei încălcări a legii şi fără aplicarea vreunei sancţiuni”, au transmis oficialii Aeroportului Internaţional Timişoara.
Pe de altă parte, la finele lunii trecute, Aeroportul Internaţional Timişoara a câştigat un proces cu compania Carpatair, care contesta dreptul aerogării de a stabili tariful de dezvoltare aeroportuară.
“Şi alte dosare au fost soluţionate pozitiv pentru aeroport după ce Carpatair a contestat tarifele stabilite şi percepute de aeroport: tariful CIAS (pentru supravegherea şi menţinerea obiectivelor necesare siguranţei pasagerilor) – stabilit prin OMTI 894/2010 şi reconfirmat şi de Ordinul Ministrului Transporturilor nr. 7/2014 şi tariful PMR (tarif aferent serviciilor de handling pentru persoane cu mobilitate redusă) care respecta Regulamentul nr 1107/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului European din 5 iulie 2006 privind drepturile persoanelor cu handicap și ale persoanelor cu mobilitate redusă pe durata călătoriei pe calea aerului. Instanţele timişorene au dat câştig de cauză Aeroportului Internaţional Timişoara, dispunând respingerea acţiunilor Carpatair ca fiind inadmisibile”, au mai transmis oficialii Aeroportului din Timişoara.
Conflictul dintre Carpatair, care era odată cel mai important operator aerian din Timişoara, şi aeroport datează încă din 2011, compania acuzând conducerea aerogării timişorene că acordă tarife preferenţiale companiei WizzAir. La începutul acestui an, Carpatair, care se confrunta cu probleme financiare, a decis retragerea de pe Aeroportul din Timişoara.
“Acţiunile şicanatorii şi nefondate ale companiei Carpatair, iniţiate încă din martie 2011, îşi găsesc în ultima perioadă soluţii favorabile Aeroportului Internaţional Timişoara în instanţele de judecată. Acest lucru dovedeşte că aceste dosare au avut ca scop denaturarea adevărului judiciar şi comercial”, a declarat directorul Aeroportului Timişoara, Daniel Idolu.
Efectul conflictului dintre Carpatair şi Aeroportul Internaţional Timişoara s-a văzut şi în numărul de pasageri, care aproape s-a înjumătăţit în 2013 faţă de 2011, ajungând la 750.000.
Citiți principiile noastre de moderare aici!