Astfel, în prezent există deja un stoc de 12.000 de litri de lichid degivrant (care îndepărtează gheaţă) şi 11.000 de litri de lichid antigivrant (care previne depunerile de gheaţă), urmând ca stocul să fie reînnoit periodic, în funcţie de necesităţi. Aeroportul deţine şi două utilaje de degivrare cu care se efectuează aceste operaţiuni ori de câte ori este necesar. Din cauza procedurilor de degivrare pot apărea întârzieri minore de 10-15 minute faţă de orarul anunţat, au afirmat reprezentanţii Aeroportului Internaţional Timişoara.
Pe lângă asigurarea siguranţei pasagerilor prin degivrarea aeronavelor, Aeroportul Internaţional Timişoara a asigurat deja un stoc de lichid special şi granule destinate combaterii poleiului pe suprafeţele de mişcare din cadrul aeroportului. Este vorba de 10.000 de litri, precum şi 5.000 kg de granule.
Directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, Cornel Sămărtinen, a declarat că nu va risca niciodată ca din cauza neefectuării procedurilor de degivrare să se repete accidentul din 1995, de la Verona, în care a fost implicată o aeronavă Banat Air. Atunci, 49 de pasageri şi membri ai echipajului, care trebuiau să ajungă la Timişoara, au murit, după ce avionul s-a prăbuşit din cauza excesului de greutate şi a gheţii care s-a adunat pe aripi, deoarece pilotul a refuzat să efectueze operaţiunile de degivrare.
„Noi acţionăm în permanenţă pentru a asigura condiţii de securitate maximă pentru operaţiunile desfăşurate pe Aeroportul Internaţional Timişoara-Traian Vuia. Nu vom risca niciodată să înregistrăm un eveniment similar cu cel de la Verona din 1995. Administraţia aeroportului are obligaţia de a asigura respectarea tuturor normelor internaţionale în vigoare în ceea ce priveşte securitatea şi siguranţa pasagerilor, prevăzute de Codul aerian”, a spus Sămărtinean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!