Realizarea acestei investiţii şi a unei aerogări asemănătoare la aeroportul din Otopeni reprezintă două dintre condiţiile de bază pentru aderarea la spaţiul de liberă circulaţie. Timişoara este legată aerian, în prezent, de 5 destinaţii non-Schengen (Londra, Odessa, Lvov, Chişinău, Cernăuţi). Începând cu luna martie 2011, Aeroportul Internaţional Timişoara Traian Vuia va putea prelua şi cursele non-Schengen ale aeroporturilor care nu au acest tip de facilităţi.
Valoarea totală a investiţiei de la noul aeroport a depăşit 3,5 milioane de euro. Aceasta cuprinde, pe lângă construcţia propriu-zisă, dotările necesare unei bune funcţionari a aerogării (benzi transportoare, aparatură cu raze x, sisteme de supraveghere, de sonorizare şi de afişări curse, reţea de voce şi de date). În aceste zile va începe montarea benzilor transportoare şi a aparaturii cu raze X, astfel încât, până la sosirea comisiei de evaluare, această operaţiune să fie finalizată. Suprafaţa clădirii care va deservi traficului de pasageri cu ţările care nu fac parte din spaţiul Schengen, este de 2000 de metri pătraţi. Parterul clădirii include terminalul de sosiri (zona publică, zona sterilă: fluxul de pasageri şi de bagaje, hala de bagaje, birouri ale poliţiei de frontieră, ale vămii, grupurile sanitare şi zona check-in-ului), iar la etaj este prevăzută o zonă comercială şi sunt amplasate birourile poliţiei de frontieră.
„Aeroportul Internaţional Timişoara îndeplineşte toate condiţiile impuse de legislaţia privind condiţiile pentru certificarea aeroporturilor civile internaţionale sau deschise traficului aerian internaţional. Ponderea pasagerilor spre şi dinspre destinaţiile non-Schengen creşte constant de la un an la altul. Dacă în 2008 erau doar 10%, în 2009 s-a ajuns la 15 procente, iar în acest an estimam că ponderea acestora va fi de aproximativ 17%. Până în 2012, apreciem că vor depăşi 20 de procente din numărul total de pasageri.”, a declarat Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara Traian Vuia.
Finalizarea construcţiei aerogării non-Schengen s-a făcut înainte de termen astfel ca la începutul lunii noiembrie, aceasta să poată fi evaluată de raportorii U.E. După ce aceştia îşi vor da acordul pentru funcţionarea aerogării, clădirea va fi destinată, până în momentul intrării României în spaţiul Schengen, operării pasagerilor de pe zborurile interne.
Citiți principiile noastre de moderare aici!