Cornel Sămărtinean a declarat că, recent, instituţia pe care o conduce a fost reevaluată de o comisie formată din reprezentanţi ai mai multor ministere, care a reconfirmat statutul de aeroport internaţional care respectă criteriile cerute de Schengen. Astfel, Aeroportul Timişoara intră într-o listă destul de scurtă pe care se mai află Aeroportul Otopeni din Bucureşti şi cele din Cluj şi Sibiu.
În ceea ce priveşte terminalul non-Schengen, care va prelua tot fluxul de pasageri care vin din ţările aflate în afara acestui spaţiu, Sămărtinean a spus că acesta a fost finalizat, zilele următoare urmând să fie instalată banda şi sistemul de verificare a bagajelor. Construcţia noului terminal a costat peste 3,5 milioane de euro şi în acelaşi timp s-a lucrat şi la specializarea personalului care va munci în acest loc.
Ultimul hop îl reprezintă vizita comisiei Schengen, formată din experţi internaţionali, care este aşteptată pe 16 noiembrie. Trecerea acestui examen ar putea însemna aderarea României la spaţiul Schengen în luna martie a anului viitor.
Odată ce va deveni operaţional, în noul terminal vor lucra câţiva zeci de poliţişti de frontieră, vameşi şi lucrători ai SRI, o parte dintre ei venind chiar de la Arad.
De asemenea, după primirea noului statut, directorul Aeroportului Timişoara se gândeşte să acceseze fonduri europene pentru realizarea mai multor investiţii, cum ar fi construcţia unei piste noi şi repararea celei vechi, un nou sistem de balizaj şi mărirea capacităţii de garare a aeronavelor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!