Surse din cadrul Ministerului Transporturilor, citate de ziarul “Puterea”, afirmă că experţii unităţii pentru controlul ajutorului de stat al Direcţiei Generale de Concurenţă (Directorate General for Competition – DGC) cer Guvernului, respectiv Ministerului Transporturilor să le pună la dispoziţie contractele încheiate între Aeroportul Timişoara şi Wizz Air, precum şi planul de afaceri care stă la baza relaţiilor comerciale dintre acestea.
Comisarii Direcţíei Generale de Concurenţă sunt interesaţi în ce măsură activităţile de marketing ale Wizz Air aduc beneficii aeroportului şi nu companiei aeriene şi dacă aeroportul plăteşte taxe unei alte companii aeriene în temeiul unor contracte similare de servicii de marketing.
Potrivit DGC, principalul scop al ajutorului de stat prin înţelegerea încheiată între Wizz Air şi Aeroportul Timişoara, ar fi reducerea semnificativă a taxelor şi tarifelor practicate faţă de compania aeriană şi pasagerii săi. Din calculele făcute de experţii DGC, rezultă că Aeroportul Timişoara a plătit Wizz Air, începând cu 2009, aproximativ 17-18 euro/pasager, în baza unei „înţelegerii comerciale”.
În plângerea adresată Comisiei Europene, reclamantul sesizează faptul că ajutorul de stat a fost acordat ilegal Wizz Air, la sfârşitul anului 2008, imediat după ce compania aeriană a început să opereze aici. Comisia Europeană estimează că ajutorul de stat acordat doar pentru anul trecut este de 2,1 milioane de euro, avertizând că este posibilă şi deschiderea procedurii oficiale de investigaţie .
„Ştiu că se află în curs o analiză de acest fel. N-aş vrea să comentez, deocamdată, pe marginea acestui subiect, deoarece nu este războiul nostru. E vorba de competiţia dintre companiile aeriene care operează la noi în ţară. Pentru noi, indiferent de numele operatorului, toţi reprezintă clienţi şi îi respectăm în aceeaşi măsură”, a declarat Cornel Sămărtinean, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara „Traian Vuia”.
De partea cealaltă, compania maghiară Wizz Air susţine, în cuprinsul unui comunicat, că nu a primit nicio informare oficială de la vreo autoritate referitor la o investigaţie a Consiliului European, arătând totodată că va coopera pe deplin în cadrul oricărui demers oficial, dar nu doreşte să comenteze asupra unor contracte cu terţe părţi. Wizz Air operează şi a operat încă de la lansarea primului zbor, respectând în totalitate regulamentele şi legile în vigoare, se arată în acelaşi comunicat al companiei.
M. Horescu
Citiți principiile noastre de moderare aici!