Prefectura Timiş a transmis, vineri, principalele noutăţi cuprinse în Ordinul Ministrului Afacerilor Interne nr.123 din 5 august 2013. Potrivit acestui document, cererea privind eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate administrativă sau a duplicatului acestuia se depune personal de către titular la oricare serviciu public comunitar din ţară (până în prezent cererea se depunea la serviciul public comunitar pe a cărei rază de competenţă solicitantul îşi avea domiciulul sau reşedinţa).
Pentru permisele de conducere emise după data de 01.01.2009, cererea pentru eliberarea unui duplicat poate fi transmisă şi prin coresondenţă (scrisori sau e-mail pe adresa serviciului public comunitar care a emis permisul de conducere anterior).
Astfel, pentru şoferii din Timiş, cererea poate fi trimisă prin poştă pe adresa Timişoara, Complexul comercial Iulius Mall, strada Demetriade nr. 1 sau pe e-mail, pe adresa spcrpciv.timis@yahoo.com
Totuşi, potrivit ordinului amintit, prin corespondenţă pot fi trimise doar cereri pentru eliberarea duplicatelor (în cazul pierderii, furtului, deteriorării permisului de conducere sau a schimbării numelui titularului). Nu sunt admise cereri pentru eliberarea permisului de conducere cu o nouă valabilitate. Cererile trebuie să fie adresate serviciului public comunitar care a eliberat permisul anterior.
Documentele necesare în acest caz sun actul de identitate al titularului, dovada plăţii taxelor şi tarifelor aferente eliberării permisului de conducere (chitanţă în valoare de 68 lei plătită la CEC), permisul de conducere. În cazul în care corespondenţa se transmite prin poşta electronică (e-mail) documentele menţionate mai sus se trimit scanate, în format electronic.
Permisul de conducere se livrează la adresa din România indicată de titular, sau se ridică de către acesta de la serviciul public comunitar indicat în cerere.
În cazul în care cererea a fost transmisă prin poşta electronică, pentru ridicarea permisului de conducere titularul permisului depune la serviciul public comunitar indicat în cerere, în original, documentele ale căror copii au fost transmise prin e-mail.
Alte prevederi cuprinse în ordinul amintit se referă la obţinerea permisului de conducere din categoria AM. Astfel, doar persoanele care au absolvit, anterior datei de 19 ianuarie 2013, un curs de legislaţie rutieră specific conducerii mopedelor pe drumurile publice se pot programa la examenul pentru obţinerea permisului de conducere categoria AM până în data de 19 ianuarie 2014.
Programarea se face pe baza următoarelor documente: cerere tip semnată de candidat; certificat de cazier judiciar, în termenul de valabilitate; originalul şi copie a actului de identitate; dovada de plată a taxelor şi tarifelor aferente obţinerii permisului de conducere (chitanţă în valoare de 68 lei plătită la CEC, chitanţă în valoare de 6 lei plătită la administraţia financiară a primăriei în raza căreia îşi are domiciliul solicitantul); fişa medicală din care rezultă că este apt din punct de vedere medical; aviz psihologic.
Examenul pentru obţinerea permisului din categoria AM constă într-o proba teoretică. Testul cuprinde 20 de întrebări, pentru a fi admis candidatul trebuie să raspundă corect la 17 întrebări. Timp de soluţionare 20 de minute. De asemenea, examenul are şi o probă practică. Aceasta constă în verificarea aptitudinilor în poligoane special amenajate. Candidatul este declarat admis dacă a parcurs traseul în cel mult 2 minute şi nu a acumulat mai mult de 15 puncte de penalizare. Poligonul agreat pentru desfăşurarea probei practice este cel din cadrul Şcolii de şoferi Isac din Timişoara, str. Ioan Slavici nr.71, zona Freidorf.
Citiți principiile noastre de moderare aici!