În urmă cu o săptămână, primarul Timișoarei anunța că ambulanțele abia mai reușesc să facă față numărului mari de solicitări, așa că se caută mașini la societățile din subordinea municipalității.
„Suntem și într-o situație în care ambulanțele abia mai reușesc să facă față. Încercăm să găsim mașini de la societățile din subordinea primăriei, să le punem la dispoziție Serviciului de Ambulanță pentru recoltarea de probe la domiciliu, ca să nu trebuiască să folosească ambulanțe pentru asta. Pregătim deja microbuze din partea STPT, pe care le vom putea folosi la un moment dat, dacă într-adevăr ajungem într-o situație în care ambulanțele nu mai pot face față să aducă pacienții la triaj, la Spitalul «Victor Babeș», pentru recoltarea probelor, acolo unde am pus containere de triaj. Dacă se întâmplă această situație, atunci avem deja pregătite microbuze de la STPT pentru a duce pacienții acolo”, spunea Dominic Fritz marțea trecută.
S-a descoperit că, de fapt, Serviciul de Ambulanță Timiș nu are încă nevoie de microbuze, ci de sprijin în cazul recoltărilor de probe pentru coronavirus. Așa am aflat că au fost trimise și cinci asistente, care au crezut însă că se duc la SAJ pentru call-center, nu pentru recoltări. Au făcut cale întoarsă, după cum TION anunța încă de acum cinci zile.
Întrebat despre încurcătură, primarul Dominic Fritz nu a reușit să ne lămurească ce s-a întâmplat acolo.
„Da… acolo, cumva… nu aș vrea să pasăm responsabilitatea de la o instituție la alta. Noi am detașat asistenții noștri la DSP și de acolo DSP era responsabil de a-i repartiza acolo unde este nevoie. Deci mai mult nu pot să spun, pentru că eu nu i-am trimis niciunde. Ci i-am detașat la DSP”, ne-a spus edilul-șef.
Cât despre mașini, pentru acestea e nevoie de un protocol de colaborare și, cel mai probabil, de o hotărâre de consiliu local. Abia luni CLT se întâlnește în prima ședință în noua formulă, când vor fi constituite și comisiile de specialitate.
„Încă lucrăm la o formă juridică. Vedem ce se poate face, pentru că, într-adevăr, e aiurea să se plimbe ambulanțele prin județ cu niște recoltări și nu cu pacienți”, ne-a mai spus Fritz.
S-au găsit 2 asistente și 2 mașini
Directorul Serviciului de Ambulanță Timiș, Iancu Leonida, spune că în cele din urmă au fost găsite două asistente medicale și două mașini. Doar că trebuie pus la punct un protocol.
„Am primit momentan două mașini (care sunt încă în parcarea primăriei – n.r.) și două asistente, care sunt în pregătire. Semnăm un protocol, suntem în desfășurare. Un Logan și încă o mașină (Audi – n.r.), sunt mici. Și cu microbuzele am discutat, le vom ține în expectativă armată, în caz că va fi nevoie să ne ajute, după ce vom epuiza și resursele Inspectoratului pentru Situații de Urgență.
Noi am insistat să aibă grijă în momentul când ne pun la dispoziție aceste mașini și șoferii să fie sigur și pentru o perioadă mai îndelungată de timp, nu putem să schimbăm zilnic, că noi introducem în sistem. Jurista lucrează la un protocol, îl trimitem în cursul zilei de astăzi (luni – n.r.). Sper ca pe la sfârșitul săptămânii sunt operabile”, ne-a declarat șeful SAJ.
Cele două asistente medicale au fost trimise, de fapt, de către DSP. De îndată ce primăria și SAJ vor semna protocolul de colaborare, iar CLT va emite cel mai probabil o hotărâre de consiliu local, mașinile vor putea merge în județ să facă recoltări de probe pentru Covid-19.
Articole pe aceeași temă:
Trimite articolul
X…acel moment cand minti pe CV si primesti jobul, ati vrut tatuc, ati gasit tatuc
-
Lae. cand te trezesti din bautura ne mai scri ce ai vrut sa zici. Da?
Cum domnule Fritz sa trimiti aceste cucoane de la cabinetele medicale la recoltat probe la bolnavi?
Domnule, asa ceva nu se poate, noi suntem cucoane , cu pile ajunse aici si nu ne compromitem sa mergem sa ne sufle bolnaviii virusii pe noi. Plus ca nici massca niu o putem purta ca ne taie din drepturile constitutionale asa ceva. Ne desfigureaza….
După ce ca incearca si se implica, ajuta cum poate si cu cat poate, tot el e de vina
Mentalitatea asta negativista si căutarea de vinovati nu aduce nimic bun.
Ma intreb cati au ajutat cu ceva , cati s au implicat dintre toți cei care dau cu nori.
Macar cu un gând bun, cu o empatie daca cu altceva nu se poate .
Sa fim mai buni!
Desfintati cabietele scolare in aceste cabinete nu se efectueaza nici un act medical . Toate doctoritele si asistentele din aceste cabinete freaca menta 8 ore complecteaza hartii date de catre primarie sa-si justifice locul de munca atat ele cat si cei din primarie de la directia scoli spitale . O garmada platiti aiurea cu salarii babane . Cadrele medicale in spitale ca este criza de personal si cei din primarie dati afara nu este nevoie de directia asta inventata de Robu .
-
Complet degeaba… freacă menta … Mai puţin când, Doamne fereşte, se întâmplă ceva grav. Am lucrat într-o şcoală în care a murit un elev pe terenul de sport. Nu zic, în cazurile fericite, doctorii şcolari verifică copiii de păduchi (ceea ce nu-i chiar nimic) şi cheamă salvarea dacă este cazul. Dar este important să existe cineva calificat, care să poată da primul ajutor, atunci când este realmente necesar. Şi nu-i rău nici să aibă elevii pe cine întreba atunci când au probleme, fără să trebuiască să aştepte să ajungă la medicul de familie. Nu Robu a inventat medicii şcolari.În toată ţara există. Dacă aţi auzit de vreo zonă unde nu există doctor şcolar – acolo nu a vrut nimeni postul, nu există personal. Deficitul de medici există la toate nivelurile.
Cred ca nu mai tarziu de martie-aprilie o sa ajungem sa regretam pe Robu si sa injuram pe Fritz. Asta daca nu cumva intre timp Fritz se trezeste la realitate si concediaza jumate din aparatul administratiei si elimina complet birocratia.
Si consecinta ? De la faptul ca nu au vrut sa isi faca treaba?? Nicio mustrare? Un raport? Nimic?
Aceste “colaborari” trebuiau sa se faca de mult si sa se faca legal. Trebuia ca functionarii publici, majoritatea taietori de frunza la caini sa mearga ei sa verifice daca persoanele stau in izolare, nu politia si politia locala. Politia trebuia sa se ocupe de filtre si de activitatea lor de stopare a infractiuniilor si contraventiilor in continuare. Spre exemplu la verificari la domiciliu putea sa mearga angajatii primariei, agentiei de mediu, protectiei consumatorului, inspectoratului scolar si multe alte institutii frecatoare de menta.
De asemenea pentru masini tot asa se putea lua cate 1, 2 de la fiecare institutie care sa treaca provizoriu in patrimoniul isu, dsp, spital.
Verificarile de purtare a mastii trebuiau facute de orice institutie cu drept de control, care are angajati ca agenti constatatori si dau amenzi pe legislatia lor specifica, adica stiu sa completeze si sa dea o amenda. De exemplu puteau fi trimisi pe strazi, supermarketuri angajati de la garda de mediu, isctr, isc, directia de cultura, protectia consumatorului etc.
Acuma intr-adevar ca la recoltare de probe e mai greu, nu poate oricine, dar repet mai sunt multe alte activitati in domeniul pandemiei unde trebuia inclusa armata de functionari publici.