Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat contractul de 22,3 milioane de lei (aproximativ 4,5 milioane de euro) cu asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – EAST WATER DRILLINGS SR. Contractul se întinde pe doi ani.
„Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj a fost semnat astăzi cu Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L. – EAST WATER DRILLINGS SRL.
Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului Domașnea-Caransebeș (44 km) al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj are o valoare de 22,29 milioane de lei, fără TVA și trebuie finalizat în 24 de luni (din care 22 de luni pentru elaborarea Studiul de Fezabilitate). Sursa de finanțare a acestui contract va fi asigurată din Programul Transport 2021-2027 (PT). Până în acest moment au mai fost semnate contactele pentru proiectarea drumului de mare viteză pe secțiunile Filiași-Drobeta Turnu Severin și Drobeta Turnu Severin-Domașnea”, anunță Cristian Pistol, directorul general al CNAIR.
Noutatea a fost salutată și de ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
„CNAIR a semnat astăzi contractul pentru proiectarea lotului 3 al Drumului de mare viteză Filiași-Lugoj (230 km)! Asocierea de proiectanți români are la dispoziție 22 de luni pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar construcției Lotului Domașnea-Caransebeș (44 km). Contractul cu o valoare de 22,29 milioane de lei (fără TVA) este finanțat prin Programul Transport 2021-2027 (#PT).
În acest moment, între Filiași și Caransebeș (179 km), sunt semnate 3 din cele 4 contracte pentru proiectarea drumului de mare viteză Filiași-Lugoj. După ce va fi construit, acest drum va contribui la dezvoltarea economică a zonelor tranzitate prin asigurarea accesului persoanelor și mărfurilor la rețeaua TEN-T”, anunță și ministrul.
Mai rămâne un sector fără contract
Vă amintim, licitația pentru studiul de fezabilitate al „Autostrăzii Sudului”, după cum mai este cunoscut drumul de mare viteză Filiași – Lugoj, a fost lansată prima dată în 2021, într-o singură procedură, pe când ministru era Cătălin Drulă. După venirea lui Sorin Grindeanu, procedura a fost anulată, fiind ulterior lansate patru licitații, câte una pentru fiecare sector în parte.
Noile licitații au fost lansate în aprilie 2022, cu dată limită de depunere a ofertelor pe 15 iunie 2022. După ce fuseseră anunțați primii câștigători, după ce au fost depuse mai multe cereri, în decembrie Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a decis ca ofertele să fie reevaluate.
În privința lotului 3, în martie 2023, CNAIR anunță că acesta ar fi trebuit proiectat de asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL SAS – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. A mai fost depusă o contestație și acum, se pare, s-a schimbat iar câștigătorul, cu cel cu care s-a semnat astăzi contractul.
Drumul de mare viteză Filiași – Lugoj este structurat astfel: Lotul 1: Filiași – Drobeta Turnu Severin (70 km); Lotul 2: Drobeta Turnu Severin – Domașnea (65 km); Lotul 3: Domașnea – Caransebeș (45 km); Lotul 4: Caransebeș – Lugoj (50 km). Primul contract a fost semnat abia pe 9 iunie, pentru lotul 1. A urmat, în iulie, și semnarea celui pentru lotul 2. Astfel, mai rămâne de semnat doar contractul pentru ultimul lot.
Trimite articolul
XHmm, studiu de fezabilitate care include proiectare, ca mai apoi sa atribuie lucrarea cu inca o faza de proiectare si mai apoi una de executie, suna a sifonare pe undeva,
De ce nu fac direct licitatie pentru proiectare si executie, sa ne spuna luminatii care se ocupa de drumuri. Normal ca vor incerca fel de fel de justificari, doar doar mai capata si ei cate ceva.