Miercuri, la Timișoara, de la ora 10, în complexul Iulius Town, retailerul internațional de modă Primark va deschide primul magazin Primark din partea de vest a țării. Inaugurarea vine la un an și jumătate după ce retailerul a intrat pe piața din România cu două magazine în București.
Inaugurarea marchează un moment important pentru Primark, retailerul continuându-și planurile ambițioase de extindere în Europa Centrală și de Est. Noul magazin din Timișoara se întinde pe o suprafață de 3.200 de metri pătrați la primul etaj al centrului comercial. Aici, clienții pot găsi cele mai recente tendințe în materie de modă, precum și produse esențiale de zi cu zi în materie de îmbrăcăminte pentru femei, bărbați, copii, frumusețe și articole pentru casă.
În plus, magazinul va comercializa și produse sub marca Primark Cares, în continuă creștere. În prezent, 55% din hainele Primark sunt realizate folosind materiale reciclate sau materiale provenite din surse sustenabile, iar retailerul s-a angajat să atingă pragul de 100% până în 2030.
Maciej Podwojski, Head of Central Eastern Europe la Primark, ne oferă în acest interviu câteva detalii despre extinderea brandului și produsele care pot fi găsite în magazin.
De ce Timișoara pentru al treilea magazin Primark din România? S-a efectuat un studiu de piață? Vizați întreaga zonă de vest a României prin deschiderea magazinului aici sau Serbia?
Timișoara este unul dintre cele mai mari orașe din România și a fost o destinație clară încă din fazele noastre inițiale de planificare. Deschidem locații acolo unde clienții noștri doresc să fim, iar noul magazin ne permite să fim aproape de un grup divers de clienți din regiune care pot ajunge ușor la magazinele noastre din București, inclusiv cei din Serbia care călătoresc în Timișoara.
Doar pentru a oferi o imagine de ansamblu a ritmului în care ne dezvoltăm, în ultimii cinci ani, ne-am extins rețeaua de magazine din Europa Centrală și de Est la 14 magazine în 6 țări (Polonia, Republica Cehă, România, Slovacia, Slovenia și Ungaria).
Deschiderea unui nou magazin necesită multă cercetare și pregătire. După ce ne stabilim regiunea, ne străduim să găsim locații accesibile pentru clienții noștri unde să putem oferi experiența de cumpărături pentru care suntem cunoscuți. În același timp, fiecare nou parteneriat de retail este analizat în detaliu, astfel încât să răspundă cerințelor noastre de brand și de afaceri. Am găsit un partener excelent în Iulius Town și suntem bucuroși să deschidem primul nostru magazin în frumosul oraș Timișoara. Acest centru comercial este spațios și modern, oferind o gamă diversă de branduri, precum și de servicii clienților săi și o ofertă excelentă de divertisment.
Cât de mare va fi magazinul și câți angajați veți avea în Timișoara?
Magazinul are dimensiuni similare cu celelalte două locații pe care le avem în București, acoperind peste 3.200 de metri pătrați de spațiu comercial pe un singur etaj și oferind clienților cele mai recente tendințe în materie de modă, precum și produse esențiale de zi cu zi în materie de îmbrăcăminte pentru femei, bărbați, copii, frumusețe și articole pentru casă.
Avem o echipă de aproximativ 150 de colegi, foarte entuziastă și pregătită să ofere experiența de cumpărături clienților din zonă. Sunt alături de Primark de mulți ani și cred că este un loc extraordinar unde cei interesați de o carieră în domeniu au oportunități de creștere, căutăm constant talente și îi susținem să se dezvolte, așa cum facem pe toate piețele noastre. Oferim angajaților noștri un salariu competitiv, precum și un program de lucru flexibil, inclusiv locuri de muncă cu normă întreagă, cu jumătate de normă, program de seara sau de weekend, pentru a se potrivi diferitelor stiluri de viață și pentru a menține un echilibru între viața profesională și cea privată.
Plănuiți un al patrulea magazin în România? Dacă da, unde?
În România, pe lângă magazinul nostru din Timișoara, deschidem în centrul comercial VIVO! Cluj-Napoca în 2025 și Electroputere Mall, Craiova la o dată ulterioară care va fi comunicată la timpul potrivit. La nivel regional, anul acesta vom deschide și un al doilea magazin în Praga, Republica Cehă, precum și o locație în Bydgoszcz, Polonia. Planul nostru este să avem 16 magazine în șase piețe diferite din Europa Centrală și de Est până la sfârșitul acestui an, ca parte a obiectivului nostru de a ajunge la 530 de magazine în întreaga lume până la sfârșitul anului 2026.
Nu am văzut să aveți magazin online. Există planuri în această direcție?
Nu avem planuri de a lansa platforme de vânzare online. Însă digitalizarea nu poate fi ignorată, iar anul trecut am lansat un site web îmbunătățit pe piețele noastre, unde oamenii pot descoperi online gamele noastre de produse și pot verifica disponibilitatea stocurilor în magazin. Acest lucru ne oferă posibilitatea de a ajunge la clienți noi care s-ar putea să nu treacă pragul magazinelor noastre, deci este important să îl actualizăm constant cu produsele și colecțiile recente.
Modelul de afaceri Primark se bazează pe a face lucrurile diferit, magazinele noastre fizice fiind esențiale, iar afacerea noastră este construită în jurul oferirii unei experiențe excelente de cumpărături. În continuare, clienții noștri se bucură de experiența din magazin, deoarece oamenii doresc să verifice calitatea produselor și, de asemenea, să beneficieze de aspectul social al cumpărăturilor.
Prin ce se diferențiază produsele Primark de cele oferite de alți retaileri de fashion de pe piața românească?
Unul dintre principalele moduri în care Primark se distinge este prin accesibilitate. Indiferent de bugetul clientului, avem o gamă largă de produse de modă și casă la prețuri accesibile. Primark are o strategie clară de afaceri pentru a ne menține prețurile scăzute, de la felul în care abordăm vânzările și logistica, faptul că facem puțină publicitate sau limitarea utilizării etichetelor, umerașelor sau etichetelor scumpe. Accesibilitatea este întotdeauna susținută de diversitatea produselor din magazinul nostru, venim constant cu noi colecții, pe măsură ce ne adaptăm tendințelor consumatorilor și nevoilor pieței. De exemplu, avem un parteneriat pe termen lung cu vedeta internațională Rita Ora, iar colecțiile sunt foarte apreciate de clienții noștri.
Gamele noastre de licențe sunt, de asemenea, foarte populare în rândul clienților de pe celelalte piețe ale noastre din Europa Centrală și de Est, așa cum sunt produsele marca Disney, NBA și Netflix. Ne mândrim cu oferta noastră diversă și continuăm să extindem gama de licențe în magazinele noastre.
Cum răspunde Primark tendințelor consumatorilor și cât de importantă este sustenabilitatea?
În 2021 am lansat o strategie amplă de sustenabilitate, concepută pentru a reduce deșeurile de modă, pentru a reduce la jumătate emisiile de carbon de-a lungul lanțului nostru valoric și pentru a îmbunătăți viața oamenilor care fac produse Primark.
Publicăm anual un raport de sustenabilitate și etică care subliniază progresul pe care l-am făcut cu privire la angajamentele stabilite în strategia noastră de sustenabilitate. Deja peste jumătate (55%) din toate hainele Primark conțin acum materiale reciclate sau provenite din surse mai durabile și ne-am angajat să facem acest lucru 100% până în 2030.
Aceste principii sunt introduse pentru a susține toate gamele noastre din magazine, deoarece ne angajăm să facem produse mai sustenabile și la prețuri accesibile.
(3031)
Citiți principiile noastre de moderare aici!