„În cursul nopții a sosit al 3-lea tramvai Bozankaya în apropierea Timișoarei. Acesta va fi descărcat la depoul de la Badea Cârțan în această seară în jurul orelor 22:00-23:00”, transmit cei de la PMT pe Facebook.
Primul tramvai Bozankaya a început să plimbe călători la aproape jumătate de an de când a ajuns în oraș. A trecut prin zeci de teste și a fost omologat nu demult. Al doilea tramvai mai trebuie să treacă prin câteva probe și să fie recepționat.
Vă reamintim, Primăria Timișoara cumpără 21 de tramvaie de la turci, cu 11,58 de milioane de lei bucata. Fiecare mijloc de transport pe șine are 29,95 metri lungime, 2,40 metri lățime și o capacitate pentru 200 de călători, din care 48 de locuri pe scaune, conform documentației PMT. Autonomia unui tramvai trebuie să fie, conform caietului de sarcini de la licitație, de 63 de kilometri, asigurată printr-o sursă de furnizare a energiei electrice, montată pe tramvai.
Contractul cu turcii de la Bozankaya a fost semnat în 26 iulie 2019, de fosta administrație a orașului. Era pentru cel puțin 16 tramvaie noi, iar valoarea lui avea 185,3 milioane de lei. O garnitură costă 11,5 milioane de lei cu tot cu TVA. Fostul primar Nicolae Robu a anunțat apoi că se dorește cumpărarea a cel puțin 21 de tramvaie, cu bani europeni. Au fost semnate și contractele pe fonduri europene, astfel că Timișoara va avea, în primă fază, 21 de garnituri noi. 80% din suma necesară vine de la UE. Valoarea investiției este de 243.324.506 lei, cu TVA inclus.
Achiziția pentru reînnoirea flotei este finanțată prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, fonduri europene. Primăria are o parte de co-finanțare, care este achitată printr-un împrumut cu Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare (BERD).
Pe aceeași temă:
Primăria Timișoara a semnat acordul de finanțare cu BERD pentru împrumutul de 20,3 milioane de euro
Al doilea tramvai Bozankaya ajunge la Timișoara. Prima garnitură iese pe traseu marți seară
Trimite articolul
XAfaceri in stilul robu, alea de la arad era si mai ieftine si mai bune si loco si usor de intretinut. Dar nu .. probabil ca turci au dat spaga!!!
-
Aradu ti le livra in 5 ani , ca au deja prea multe comenzi semnate. Vorbesti fara sa stii
-
DUTE IN ARAD… TRAMVAIELE SUNT FF BUNE
-
habar nu ai pe ce lume traiesti!
-
Alea de la Arad, nu le cumpara nici ei, ai fost in Arad sa vezi cu ce tramvaie circula aradenii?
-
Dar firma din Arad a participat macar la licitatie?
Ha, ha, ha, nu suntem in stare sa le punem in circulatie la viteza la care turcii ni le trimit…
Si inca doreau cei de la primarie sa vina 3 unitati pe luna.
Iata ca nu suntem in stare unul pe luna sa-l punem in functiune. Ma refer la tramvaiul 2 care a sosit pe la inceputul lui Decembrie…
Oare actuala administrație are impresia ca doar cele 21 bucăți vor aduce un mare plus ? GRESIT ! Ar trebui cumpărate încă 50 buc, asta dacă vrem sa decongestionam traficul in acest oraș. Dar desigur, pentru asta este nevoie de noi proiecte și implicare, ceea ce NU E CAZUL acestei administrații. Ca sa nu mai amintesc de proiecte privind EXTINDEREA liniilor de tramvai către Giroc, Dumbravita, Sanandrei, Mosnita. Repet, NICIO ȘANSA cu actuala administrație, ZERO PROIECTE !
-
Ca Robu multe linii de tramvai a extins. Nu era respectivul fan declarat a epocii automobilului ? , de aia am fi ajuns sa rivalizam cu Monte Carlo.
turcii au avut viziune, cimisorenii si-au inchis fabrica de tramvaie si au facut in depoul de tramvaie un complex de biserici, care nu aveau ce sa caute acolo si nu vor scoate pe banda rulanta decat alti popi platiti din banii statului . cu banii astia bagati intr-o fabrica romaneasca se capitaliza acea fabrica si mai se creau locuri de munca si bani la buget. Asa banii europeni se duc la turci ca asa a vrut pletosul si gasca lui ce au facut caietul de sarcini.
astea sunt bombe pe sine
-
Nu neapărat, să le dăm o șansă. Nu cred că sunt la nivelul Otokar.
-
Serios ? Crezi ca vor exploda acumulatorii ? Pai nu a vrut Robu autonomie de 60 km ? probabil vroia sa meargă cu tramvaiul la Lugoj.
-
E bine ca au autonomie. Gandeste-te. De exemplu, daca s-ar redeschide linia de tramvai ce merge spre freidorf si strada polona, ai nevoie doar de sine, nu si de stalpi si liniile electrice. Sau oriunde altundeva, daca se prelungeste linia cu 1-2-3 statii, va fi mult mai usor.
-