Vă reamintim, poarta de intrare în oraș de pe Calea Aradului a fost demolată de Colterm, în baza unui „ordin” venit din primărie, însă lucrările de oprire completă a traficului pe artera de ieșire din oraș nu au fost anunțate de oficialii PMT. Primarul a anunțat marți că se va lucra acolo pentru crearea unui racord nou la o șosea de legătură între Calea Aradului și Calea Torontalului.
Încă nu este sigur dacă operațiunea de demolare a fost făcută cu autorizație sau fără. Primarul Nicolae Robu susține că nu era nevoie de așa ceva, deci, în consecință, nu a fost emisă recent un astfel de aviz.
„Nu trebuia autorizație de demolare, pentru că nu a existat autorizație de construire. Poarta a fost construită pe vremuri, fără autorizație, în timpul comunismului. S-a făcut intervenție la ea, de estetizare, și nu una de reparație capitală. A fost autorizație de estetizare, dar nu de construire de poartă. Nu era nevoie”, a precizat primarul Timișoarei.
El spune că intervenția a fost una „aproape de forță majoră”, pentru că ceea ce a rămas din poartă după lucrările făcute în urmă cu mai bine de un an reprezenta un adevărat pericol.
„A fost o intervenție aproape de forță majoră. Poarta a rămas numai ca structură, s-a dat jos partea care creștea portanța, care comporta riscuri. Acele plăci au început să cadă, s-au dat jos. A rămas inestetică și în plus, încurca traficul. Desființăm toate porțile, e o politică de desființare, am mai spus și altă dată, regret că nu am fost radical cu desființarea tuturor încă de la început, așa cum mi-a fost primul gând”, a completat edilul-șef.
Pe fir au intrat și reprezentanții Prefecturii Timiș. Reprezentantul guvernului în teritoriu a cerut lămuriri de la primărie, de la societatea Colterm, dar și de la Inspectoratul de Stat în Construcții. Inspectorii ISC susțin că nu au niciun anunț de începere a lucrărilor de demolare.
„Potrivit celor de la ISC, «la construcția situată în Timișoara, Calea Aradului FN, s-au identificat realizarea de lucrări de construcții, așa cum sunt definite în Anexa 2 la Legea 50/1991 (…) și anume desființarea prin demolare și dezmembrare a porții de intrare». În baza de date a ISC «nu figurează niciun anunț de începere a lucrărilor sus-menționate, în conformitate cu prevederile art. 27, alin (3), al Legii 50/1991», așa că inspectoratul a solicitat verificarea aspectelor semnalate administrației publice locale, în termen de 10 zile”, a declarat, pentru tion.ro, Eva Andreaș, prefect de Timiș.
Vă reamintim, construcția care marca intrarea în Timișoara a fost „estetizată” în anul 2015, odată cu cea de pe Calea Lugojului. Lucrările au costat, în total, 100.000 de euro, fiind atribuite, prin încredințare directă, către firma Stareto SRL, societate care a mai avut și alte contract cu municipalitatea. Cele două porți au fost identice după așa-zisa estetizare.
În 17 septembrie 2017, în timpul unei furtuni puternice care s-a abătut peste Timișoara, o parte din poarta de pe Calea Lugojului s-a prăbușit peste mașina unui tânăr de 24 de ani, care a murit în urma impactului. Tragedia a determinat reprezentanții PMT să elibereze autorizația de construire nr. 1.408 privind „lucrări de tip d) – Lucrări de amenajare a spațiilor publice – Intervenții în regim de urgență privind «Modernizare poarta de intrare în Municipiul Timișoara», conform Legii nr.50/1991,art.7,alin(16).Zona D”. Primăria s-a ales și cu două amenzi din partea ISC în acest caz.
Articole pe aceeași temă:
[related-post post_id=”2150616″]
[related-post post_id=”2075522″]
[related-post post_id=”2018963″]
http://www.tion.ro/poarta-de-intrare-in-ora
Citiți principiile noastre de moderare aici!