Aleşii locali au aprobat de fapt marţi un studiu privind „Reorganizarea circulaţiei rutiere pe Inelul 1 de circulaţie şi reproiectarea infrastructurii rutiere şi de transport public”. A fost contractată o firmă care a realizat două studii privind reorganizarea circulaţiei în centrul Timişoarei. În consiliul local a fost aprobată cea de-a doua variantă, care prevede reîntregirea Inelului 1 de circulaţie prin realizarea unui pasaj subteran auto prin Piaţa Victoriei, prin faţa Operei, şi organizarea circulaţiei generale pe sens unic pe traseul Piaţa Mărăşti – strada Gheorghe Dima – strada Sf. Ioan/ strada Paris – pasaj subteran Piaţa Victoriei – Bd. I.C. Brătianu – strada Hector – Piaţa I.C. Brătianu (Punctele Cardinale) – strada Oituz – Piaţa Mărăşti. Se doreşte şi reamenajarea intersecţiilor dintre Inelul 1 şi arterele majore de circulaţie.
Totodată, autorităţile locale au în plan şi realizarea unei parcări subterane cu 400 de locuri, care ar urma să fie construită pe bulevardul I.C Brătianu, pe porţiunea de după Modex, de după Colegiul MIU, până la intersecţia cu strada Traian Grozăvescu, din spatele Poştei.
„S-a aprobat ca traficul în zona centrală să se facă pe inelul I, închis complet de data aceasta, printr-un subpasaj auto care va fi realizat în subpasajul pietonal actual din Piaţa Victoriei, iar circulaţia va avea loc într-un singur sens pe acest inel pentru maşini mici, microbuze şi maşini de teren. De pe acest inel se va ieşi radial pe bulevardele care intersectează inelul, respectiv de pe aceste bulevarde se va intra radial în punctele de incidenţă fără niciun conflict. Cei care circulă pe inel, într-un singur sens, de regulă pe trei sau patru benzi şi pe anumite porţiuni doar pe două, vor trebui, dacă doresc să părăsească inelul, să se înscrie pe banda exterioară, iar dacă vor să continue să circule pe inel atunci pe una din benzile interioare. (…) Va fi sens unic de jur împrejurul zonei centrale. Zona centrală va putea, în acest fel, să devină zonă pietonală”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Mijloacele de transport public ar urma să circule pe un traseu diferit, spun oficialii municipalităţii. „Mijloacele de transport în comun nu vor putea circula din Piaţa Victoriei, ele vor fi deviate în Piaţa 700 pe traseul actual, apoi vor continua pe strada Paris, până la intersecţia cu strada Republicii, de acolo vor face dreapta până în zona Spitalului de Copii, de aici vor continua înspre Catedrală, iar de acolo vor avea drept de circulaţie prin faţa primăriei până la intersecţia cu bulevardul 20 Decembrie. De acolo vor face stânga, pe bulevardul 20 Decembrie, şi vor ajunge pe inel, cele care vor circula pe inel. (…) Inelul va fi, pentru aceste mijloace de transport, mai lung decât pentru celelalte autovehicule, traseul având loc pe un by-pass faţă de porţiunea Piaţa Victoriei – Liceul MIU”, a adăugat Robu.
Totul ar urma să coste undeva la 5-6 milioane de euro din primele estimări. De unde vor veni banii? Primarul spune că de la bugetul local. În plus reprezentanţii primăriei spun că proiectul ar putea fi pus în practică în 2014.
„Estimările sunt undeva la 5-6 milioane de euro pentru pasaj şi inclusiv acea parcare, este o estimare globală. Nu avem alte surse, în momentul de faţă, decât veniturile proprii. Proiectul este unul prioritar şi eu voi propune consiliului local să aloce fonduri pentru realizarea acestui obiectiv. Intră pe bugetul de anul acesta. Nu se va putea finaliza anul acesta în niciun caz. (…) Este deja în derulare licitaţia pentru studiul de fezabilitate şi proiectul tehnic şi în toamnă probabil că vom fi în măsură să licităm execuţia lucrării. Execuţia masivă va fi prinsă pe bugetul de anul viitor şi finalizarea acestui proiect”, a conchis Robu.
Primarul vrea circulatie auto prin pasajul subteran din Piata Victoriei
Primarul Timisoarei viseaza pasaj ca pe Champs Elysees in centrul orasului
Citiți principiile noastre de moderare aici!