Directorul RATT, Ioan Goia, a anunţat disponibilizări încă de luna trecută, afirmând că măsura este necesară pentru reducerea cheltuielilor. Dacă vor fi daţi afară 409 oameni, în cadrul Regiei vor mai rămâne circa 1.100 de angajaţi.
Goia declara că în urma acestor disponibilizări ar urma să se facă economii de peste 2 milioane de euro pe an, iar vizaţi sunt cei care se ocupă de partea de mentenanţă şi controlorii. Bineînţeles, înainte să se ajungă la economii, RATT va trebui să le plătească între cinci şi nouă salarii compensatorii angajaţilor care vor fi puşi pe liber.
Consiliul Local Timişoara urmează să supună spre aprobare, în şedinţa de la sfârşitul acestei luni, Programul de reorganizare şi restructurare a RATT, noul Regulament de organizare şi funcţionare al RATT, noua Organigramă şi noul Stat de funcţii. Aleşii vor decide deci şi cu privire la desfiinţarea efectivă a unui număr de 409 posturi din cadrul Regiei, după cum propune Executivul Primăriei şi conducerea RATT.
Programul de reorganizare şi restructurare, precum şi desfiinţarea posturilor, au fost deja aprobate în Consiliul de Administraţie al RATT în cursul acestei luni.
Reprezentanţii RATT propun mai multe măsuri pentru eficientizarea, reorganizarea şi restructurarea activităţii regiei.
Acest programul de reorganizare şi restructurare are drept scop redresarea financiară a RATT şi transformarea acesteia într-un operator de transport eficient prin atingerea unui raport optim între personalul de bord şi restul personalului, care ar fi de 1 la 1, astfel încât activitatea de prestator de servicii de transport public de persoane să se desfăşoare cu un nivel cât mai scăzut al subvenţiilor de la bugetul local, spun reprezentanţii municipalităţii.
Disponibilizările propriu-zise ar urma să aibă loc în toamnă. Unii dintre angajaţi puşi pe liber ar putea să se „reprofileze” tot în cadrul RATT. „Le vom acorda între cinci şi nouă salarii compensatorii, în funcţie de vechimea în RATT, raportat la salariul mediu pe RATT, care este stabilit în contractul colectiv de muncă la aproximativ 1.800 de lei. Vom respecta procedura de concediere colectivă, potrivit Codului Muncii, care durează circa 60 de zile. Vom asigura un curs de reconversie profesională pentru personal de bord. Vom vedea ce reconversie putem face, pentru că la personalul de bord avem un deficit de circa 100 de persoane. Dacă vor şi îndeplinesc condiţiile. Dacă nu – pleacă toţi”, ne-a declarat directorul general al RATT, Ioan Goia. Regia Autonomă de Transport Timişoara are în continuare datorii de milioane de lei la bugetul de stat, diferite taxe neachitate.
Citiți principiile noastre de moderare aici!