Executivul Primăriei Timişoara a elaborat un proiect de hotărâre pentru modificarea şi completarea actualului Regulament de funcţionare a sistemului de parcare a autovehiculelor în regim TelPark, care va fi supus spre aprobare marţi în consiliul local.
Printre altele, de propune ca şoferii să fie taxaţi, în zonele de aplicare a sistemului TelPark, de luni până vineri, între orele 8 – 19, nu doar până la ora 17, precum şi sâmbăta, între orele 8 – 13. O altă propunere este ca în parcările adiacente pieţelor agroalimentare staţionarea să nu poată depăşi o oră, iar în imediata apropiere a unor instituţii de interes public, deci în special pe anumite străzi din zona centrală, ADP să poată stabili, cu avizul Comisiei de circulaţie de la nivelul primăriei, ca perioada de staţionare să nu poată depăşi două ore taxabile. Pe aceste străzi se poate stabili ca primele 15 sau 30 de minute de staţionare să fie gratuite, cu condiţia afişării, în interiorul autovehiculului, a unui imprimat având forma unui ceas, validat corespunzător, care va putea fi achiziţionat de la punctele de desfacere a tichetelor. Abonamentele TelPark nu vor fi valabile în aceste perimetre. În situaţia în care şoferii depăşesc aceste perioade, ADP va putea ridica maşinile, potrivit proiectului.
De asemenea, în proiect se face referire şi la amplasarea de parcometre în oraş, aparate destul de costisitoare, dar şi la posibilitatea ca tichetele să poată fi achiziţionate şi de la vânzători ambulanţi. O altă propunere vizează interzicerea parcării autovehiculelor cu masa totală maximă autorizată peste 3,5 tone în perimetrul sistemului TelPark
Consilierii acceptă doar limitarea staţionării în zona pieţelor
Subiectul a fost discutat în comisiile de specialitate ale consiliului local, iar luni a avut loc şi o discuţie în coaliţia locală, între reprezentanţii PNŢCD, PNL şi PSD. Se pare că aleşii au căzut de acord, majoritatea, asupra unui singur punct: ca staţionarea în parcările adiacente pieţelor să fie limitată, dar nu la o oră, ci la două, în dorinţa de a face ordine în aceste zone, unde adesea comercianţii îşi ţin maşinile parcate cu lunile, autovehiculele transformându-se în depozite de marfă. În plus, ar putea fi acceptată şi propunerea ca tichetele de parcare să fie comercializate şi prin intermediul vânzătorilor ambulanţi.
„Din punctul meu de vedere este total inoportună schimbarea regulamentului de parcare câtă vreme şoferii nu au unde parca. Proiectul nu va fi retras de pe ordinea de zi, dar cele mai multe articole vor fi respinse şi vom veni cu amendamente. Suntem de acord doar cu staţionarea limitată în zona pieţelor, dar la două ore, şi să existe vânzători ambulanţi de tichete. Nu vom fi de acord prelungirea perioadei de taxare şi cu limitarea staţionării în zona centrală. Întâi să se facă parcări!”, a declarat liderul grupului de consilieri locali ai PNL, Ciprian Jichici.
De aceeaşi părere este şi consilierul PSD Radu Ţoancă, mai ales că, spune el, nimeni nu îşi asumă în mod clar anumite propuneri, de exemplu cele care vizează prelungirea perioadei de taxare. Conducerea ADP spune că a fost ideea celor de la primărie şi a locuitorilor din zona centrală, în timp ce municipalitatea arată către ADP. „Noi am agreat, din 18 propuneri de modificare a regulamentului, una singură în mod cert, care se referă la limitarea staţionării la două ore în zona pieţelor, şi ar mai fi o idee cu care am fi de acord, ca în parcările foarte aglomerate să fie vânzători ambulanţi de tichete, fără posibilitate de control. În rest, nu suntem de acord. Restul prevederilor ar trebui anulate”, a declarat Ţoancă.
Cam la fel văd lucrurile şi aleşii PDL. „Propunerea care se referă la zona pieţelor este în regulă, dar vom face amendament, pentru limitarea staţionării la două ore. Nu avem ce căuta să taxăm şoferii şi sâmbăta şi în rest rămâne până la ora 17, aşa s-a discutat pe comisii. Cu limitarea staţionării pe anumite străzi din zona centrală vom vedea dacă vom fi de acord sau nu, în princpiu nu, pentru că nu avem ce alternativă să le oferim oamenilor. Poţi să impui un astfel de lucru dacă oferi o alternativă. Mulţi lucrează în zonă, nu îşi vor putea muta maşinile din două în două ore”, este de părere liderul grupului de consilieri locali ai PDL, Ovidiu Ciuhandu.
Cu alte cuvinte, propunerile primăriei şi ale ADP nu vor primi vot favorabil, cu micile excepţii prezentate. Asta,dacă primarul Gheorghe Ciuhandu nu va retrage din nou proiectul de pe ordinea de zi.
Citiți principiile noastre de moderare aici!