Astfel, aleşii au adoptat, vineri, un proiect de hotărâre privind restrîngerea competenţelor referitoare la constituirea, administrarea şi utilizarea resurselor financiare ale ordonatorilor de credite, organizaţi cu personalitate juridică, la nivelul Consiliului Local Timişoara. Aceştia trebuie să prezinte ordonatorului principal de credite, adică primarului Timişoarei, Gheorghe Ciuhandu, toate propunerile cu privire la cheltuielile de capital, materiale şi de personal. Asta înseamnă că edilul-şef va trebui să-şi dea acordul pentru tot ceea ce înseamnă sporuri, prime, salarii şi achiziţii, printre altele. „În modul acesta vom încerca să mai reducem din cheltuielile serviciilor din subordinea primăriei care au personalitate juridică şi se va ţine mai bine sub control tot ceea ce înseamnă cheltuieli”, a explicat viceprimarul Sorin Grindeanu.
Aleşii consideră că această măsură ar fi trebuit adoptată de multă vreme, nu de-abia acum. „Din păcate, la nivelul ordonatorilor secundari de credite din Primăria Timişoara există o adevărată debandadă. Cred că lucrurile au scăpat de sub control de foarte mult timp. Măsura este tardivă, însă sper ca măcar în ceasul al doisprezecelea primarul municipiului Timişoara, prin această măsură, să aibă capacitatea de a controla şi de a pune ordine în aceste cheltuieli care de multe ori au depăşit limitele”, a declarat consilierul local Ciprian Jichici.
Citiți principiile noastre de moderare aici!