Un bilet cu o călătorie va costa 2 lei, în loc de 1,6 lei cât este în prezent, un bilet cu două călătorii va ajunge de la 3 lei la 3,5 lei, iar pentru o călătorie pe linia expres timişorenii vor plăti 2,5 lei în loc de 2 lei. Totodată, şi legitimaţiile de transport pe o zi vor fi mai scumpe, preţul lor va creşte de la 7,50 lei la 10 lei. Există şi o parte bună: preţurile abonamentelor RATT vor rămâne neschimbate. Intenţia reprezentanţilor RATT este de a descuraja vânzarea biletelor. Majorările vor intra în vigoare începând din 15 iulie 2010, potrivit directorului general al RATT, Ioan Goia.
Proiectul a fost aprobat cu 21 de voturi „pentru” şi trei abţineri. Până şi unii democrat-liberali au votat pentru, deşi reprezentanţii PDL au anunţat public săptămâna trecută că nu susţin scumpirea. Consilierul PDL Maria Saracan declara tare şi răspicat deunăzi că grupul PDL nu va susţine majorarea preţurilor la bilete pentru că aceasta nu este oportună şi nici fundamentată economic. „Trebuie să discut cu colegii, să văd dacă a fost o neînţelegere sau ce anume a fost… Am avut acordul lor pentru declaraţiile pe care le-am făcut şi este poziţia partidului nostru”, a declarat acum Saracan.
De asemenea, aleşii timişoreni au fost de acord şi cu introducerea unui aşa-numit tarif social la abonamentele pentru pensionari, persoane peste 70 de ani, veterani şi celelalte categorii care beneficiază de gratuitate. Aceste persoane vor circula în continuare gratuit, dar Primăria Timişoara va deconta Regiei Autonome de Transport doar 50 de lei lunar pentru fiecare abonament, ceea ce înseamnă că vor fi reduse subvenţiile. Până acum, titlurile anuale gratuite erau decontate lunar de primărie la tariful unui abonament general pe 30 zile, deci municipalitatea deconta 93 de lei. Şi asta, în condiţiile în care aproximativ 40.000 de persoane beneficiază de gratuitate la transportul public, din spusele directorului general al RATT, Ioan Goia.
Citiți principiile noastre de moderare aici!