Cum s-a mai spus, 98% din participanți au acordat nota 10 la feedback-ul pe care l-au dat expoziției.
La ”Pronat EXPO 2017” a participat și doamna tehnician nutriționist Elena Roșu, editor al sitului de specialitate www.prodieta.ro
Dumneaei a scris un articol cu propriile impresii pe care l-am preluat cu acceptul dumneaei și îl dam mai departe spre lecturare celor interesați.
Pro NATURAL & BIO
Care este diferența dintre o alimentară standard și un magazin naturist Bio? Una uriașă! În principal, prima reprezintă un business la care cumpărătorilor le este COMOD să apeleze, în timp ce magazinul de produse BIO este INCOMOD pentru mulți dintre cumpărători.
Alimente Bio și Nutritive la PRONAT Expo Timișoara 2017
Incomod pentru că înainte de a cumpăra înseamnă că se informează temeinic, înseamnă că înțeleg de ce produsele Bio sunt un pic mai scumpe și înseamnă că își prețuiesc sănătatea mai presus de mesajele reclamelor TV (știm, la TV nu prea vedem reclame din zona Bio căci această nișă de populație a României este prea mică pentru a conta).
Este comod să mergem la alimentara sau supermarket-ul standard pentru că vom cumpăra branduri binecunoscute și ni se va părea că dacă așa fac cei mai mulți, atunci așa trebuie să fie bine și pentru noi… Dar dacă înțelegem că putem mânca mai puțin și BIO, deci mai bun calitativ, ne dăm seama că per total ieșim în câștig.
Tot auzim vorbindu-se despre nevoia de „a ieși din zona de confort”. Pentru că numai dacă ieșim din așa numita zonă de confort ne provocăm pe noi înșine să înțelegem mai mult și să luăm decizii corecte. Dar nu e simplu nici în domeniul aceasta, al alimentației sănătoase.
Câți dintre noi citim etichetele (și le și înțelegem)?
Cumpărătorul de alimente certificate ecologic (BIO) este unul care citește etichete, care înțelege să caute aportul optim de fibre, proteine și Omega 3 în alimente, care nu vrea să audă de coloranți sintetici, monoglutamat de sodiu, nitrați, nitriți și E-uri omniprezente în alimentele standard de la supermarket. Cumpărătorul de alimente BIO înțelege etichetele pentru că acolo apar numai denumiri simple de alimente naturale, fără chimicale și aditivi industriali.
PRONAT EXPO Timișoara 2017
Și în acest context, al business-urilor comode și incomode, Pronat Timișoara a ales varianta Incomodă – aceea a distribuției brandurilor BIO (de tradiție în Occident dar mai puțin cunoscute în România). Vorbim despre cosmetice naturale și alimente neaditivate, peste 90% dintre ele BIO, certificate ecologic. Pronat este prescurtarea pentru Pro Natural și este un brand în sine pentru că are propriile produse, în special făină, pudre proteice, cereale, fulgi, leguminoase, fructe deshidratate, semințe.
Pronat EXPO 2017
Este încurajator pentru toți pasionații de nutriție faptul că avem în Pronat un brand românesc autentic ce susține agricultura ECO, atât de puțin valorizată încă în țara noastră.
Pe 7 octombrie 2017 Pronat a organizat primul Târg Pronat EXPO. În cadrul Expoziției dublate de Conferințe, vizitatorii au avut posibilitatea de a degusta, de a pune întrebări și de a se informa mai mult despre cât de vastă, gustoasă și sănătoasă este lumea BIO!
Pronat Expo 2017 cu zeci de game de produse BIO + Conferințe despre Nutriție
Reprezentativ este sloganul „Mâncarea adevărată te răsplătește cu sănătate!” ce aparține lui Emanuel Popa, CEO Pronat.
Emanuel Popa, CEO Pronat Timișoara
Elena Roșu Tehnician Nutriționist și Editor ProDieta.ro vorbind în cadrul Pronat Expo 2017
Elena Roșu, Tehnician Nutriționist și Editor ProDieta.ro a vorbit despre “Dieta sănătoasă și echilibrată (dar nu doar pentru o săptămână sau o lună). Dieta ca stil de viață. Nutriție conștientă.”
Voi aminti numai câteva dintre brandurile internaționale, recunoscute în special în Occident, importate de Pronat (multe cu exclusivitate) și prezente la EXPO 2017 Timișoara. Vorbim despre produse fără dublu standard, adică așa cum sunt produse pentru Occident, așa sunt importate și la noi.
- Allgauer Olmuhle este o companie specializată în producerea de uleiuri BIO presate la rece, prin metode tradiționale, ceea ce implică o calitate premium. Uleiurile vegetale presate la rece au zero colesterol și reprezintă una dintre cărămizile de bază ale alimentației sănătoase și echilibrate. Este esențială calitatea semințelor crude și sunt procesate doar semințe provenite din agricultura organica certificată. Presarea se face încet, la rece, pentru a se obține uleiuri înalt calitative și nutritive.
- ALLOS & DERIT. Allos promovează alimente vegetariene și vegane (batoane, biscuiți, fursecuri, chiar și miere sau halva) pentru persoanele care gândesc pe termen lung și știu ce este bun pentru sănătatea lor. Pentru cei care știu că cele mai bune alimente nu au nevoie de îngrășăminte artificiale și pesticide sintetice.
- ALNAVIT este o companie germană care pune accent pe alimentele delicioase fără gluten. Cei ce suferă de boala celiacă nu trebuie să sufere și din punct de vedere al diversității alimentelor sau al gustului. Alnavit are o gamă amplă de produse fără gluten și fără lactoză pentru persoanele cu alergii și intoleranțe.
- Alinor, AQUATOR, ARCHE NATURKÜCHE – BUCATARIE EUROPEANĂ
- ARGITAL (EXCLUSIV PRIN PRONAT). Produsele cosmetice naturale de la Argital Italia sunt bazate în principal pe argilă verde, în combinație cu ierburi certificate ecologic, inclusiv cu standardul superior Demeter.
- ARONIA ORIGINAL (EXCLUSIV PRIN PRONAT) este o companie care reunește cunoștințele și experiența vastă în ceea ce privește boabele de aronia, menținând în același timp, o strânsă cooperare cu nutriționiștii și medicii. Compania germană Aronia Original produce sucuri bio din aronia, coarne de pădure, merișoare, soc negru, rodie, coacăze negre, dude negre și afine negre. În plus față de sucuri, compania mai comercializează gem, fructe uscate, vin, și batoane, tot din boabele de aronia bio.
- AURELI (EXCLUSIV PRIN PRONAT). Aureli Mario crește și procesează legume tipic italiene direct din propriile culturi în diferite zone ale Italiei. Compania produce diferite sucuri bio, având ca ingredient „vedetă” morcovii (roșii, negri și galbeni).
– BIO-CORNER, BIO4YOU, BIOPURO, BIRKENGOLD
– BIOVEGAN este o companie pentru care BIO înseamnă mult mai mult decât doar un produs cu un sigiliu pe el. Societatea se concentrează în special, pe produse care sunt cât mai pure posibil din punct de vedere al provenienței și procesării. Prin urmare, toate ingredientele de origine animală, aditivi, drojdie sau lactoza sunt evitate în mod constant! - BOHLSENER MÜHLE are mai mult de 700 de ani de tradiție ca moară și pentru mai bine de 30 de ani s-a specializat în prelucrarea boabelor organice. Toate ingredientele folosite sunt din culturi certificate ecologic. Brutăria germană produce o mare varietate de produse coapte: pâine, chifle, prăjituri apetisante, produse de patiserie și gustări delicioase.
- BONECO – PLASTON (EXCLUSIV PRIN PRONAT). Plaston Group este unul din cel mai important producător mondial de soluții premium de tratare a aerului sub marca BONECO, cu o gamă de aparate concepute și dezvoltate în Elveția. Încredere, fiabilitate și respect, ei întruchipează aceste valori de fiecare dată. Dezvoltarea, fabricarea și distribuția de tratare a aerului a început cu lansarea primului umidificator cu abur, sub brandul BONECO în 1971. Gama de produse a fost extins pentru a include și alte sisteme de atunci: sisteme hibride (umidificator si purificator de aer), sisteme de purificarea aerului, sisteme de umidificare (spălarea aerului, umidificarea cu ultrasunete, evaporatoare cu aburi). Filosofia companiei și noul brand BONECO întruchipează experiența lor ca lideri pe piață pentru un “aer sănătos”.
- CAFFE SALOMONI (EXCLUSIV PRIN PRONAT) are ca principii de bază: selecția riguroasă a celor mai bune materii prime în vederea realizării unei calități superioare, inovație tehnologică și alegeri etice coerente. Aplicarea acestor principii le-a permis să transforme activitatea artizanală inițială, în afacere industrială. Proiectul Bio este unul foarte important, de asemenea, la un nivel uman și de mediu, deoarece are ca scop sprijinirea unui tip de producție care nu face uz de produse chimice și îngrășăminte sintetice.
- CHOCOLATES SOLE (EXCLUSIV PRIN PRONAT). Chocolates Solé își dedică întreaga experiență pentru a produce cele mai bune creații din ciocolată. Materiile prime pe care le folosesc în ciocolată provin numai și exclusiv din agricultură ecologică controlată, fără îngrășăminte și pesticide sau emulgatori, cum ar fi lecitina, care pot fi găsite în celule vegetale sau animale. Principalele ingrediente, cum ar fi, cacao 100% provine din Republica Dominicană iar zahărul din trestie de zahăr brut din Brazilia.
- CORMAN ORGANYC (EXCLUSIV PRIN PRONAT). Corman Spa a fost întotdeauna specializat în producția de bumbac și odată cu trecerea timpului a devenit lider în ceea ce privește producția produselor pentru igienă feminină, din 100% bumbac. 100% bumbac certificat ecologic, curățat cu peroxid de oxigen (fără clor). Compoziție hipoalergenică: fără parfumuri, fără coloranți, fără materiale sintetice, fără SAP (parfumuri super absorbante). În mod natural moi și respirabile, pentru a ajuta la prevenirea iritațiilor pielii, erupții cutanate și roșeață.
- CLARO, DEFU BIO, DENTTABS, DR. BALKE, DR. NIEDERMAIER (EXCLUSIV PRIN PRONAT), DR. WOLZ, ECOMIL, EDEN, EPIKOUROS, ERNTESEGEN, FRIESSINGER MÜHLE (EXCLUSIV PRIN PRONAT), GRANOVITA, GREEN ORGANICS, H&S ASIA, HERBARIA, HERRENS MARK, HOLLINGER
- JOE & CO. (EXCLUSIV PRIN PRONAT) este o societate specializată în producția de uleiuri vegetale, certificate ecologic și vegan, din uleiuri de semințe de in, floarea-soarelui, rapiță, ulei de susan și ulei de semințe de porumb dar și uleiuri speciale, cum ar fi argan, cânepă, avocado, nucă de cocos, dovleac și de Omega 3 & 6, împreună cu uleiul clasic de măsline extra virgin. Din această gamă mai fac parte, uleiurile certificate ecologic, din semințe de struguri și ulei de orez, oțet balsamic de Modena, oțet alb și roșu, Shoyu și Tamari sos de soia, ardei iute sos și zeamă de lămâie, fiind obținute exclusiv prin mijloace fizice, fără utilizarea solvenților.
- LAVERA & SANTE, Cosmetice BIO. Lavera produce, de peste 25 de ani, produse pentru îngrijirea pielii și cosmetice 100% naturale, la cele mai înalte standarde germane. Lavera are peste 300 de produse, toate formulate fără conservanți sintetici, coloranți sau arome, dezvoltate pentru a fi eficace, dar în același timp delicate pentru pielea sensibilă. Sante combină natura și frumusețea de 35 de ani promovând sustenabilitate, cosmetice naturale de calitate.
- LEBENSBAUM, LIEBHART’S GESUNDKOST, LOGONA, MOLINO ADRIANI, MOLTEX, MORGENLAND, NATUR COMPAGNIE, NEBAR, NEUMARKTER LAMMSBRAU, OURSSON, PHENALEX, RISCOSSA, SCHOCK BIO (EXCLUSIV PRIN PRONAT)
- SANDOKAN De aproape 20 de ani, compania Christene Berger produce alimente din fructe de pădure și cătină cultivată de ei. Fructele se coc pe câmpurile din Brandenburg, fără urme de daune ecologice și a îngrășămintelor chimice. Boabele proaspăt culese sunt bogate în substanțe vitale, fiind procesate prin proceduri atent controlate.
- SCHOENENBERGER, SCHWEITZER REINHARD, SILICIUM ESPANA LAB, SLIM PASTA, SOMMER, SOYAVIT (EXCLUSIV PRIN PRONAT), STEVIJA, VEGANSTAR & SALZBURGER GETREIDEMUHLE (EXCLUSIV PRIN PRONAT), VITANA, VITASNACK, VOELKEL, WERZ NATURKORN MUEHLE (EXCLUSIV PRIN PRONAT), WHEATY
- YOGI TEA (EXCLUSIV PRIN PRONAT). Amestecurile speciale Yogi Tea Germania sunt alese din 80 de plante și mirodenii ecologice, care formează cele 44 de varietăți de ceaiuri. Ceaiurile Yogi Tea® sunt numărul 1 pe piața ceaiurilor naturale, preparate din amestecuri de plante și mirodenii.
- ZWERGENWIESE (EXCLUSIV PRIN PRONAT) are peste 36 de ani de experiență în producerea delicateselor 100% din culturi certificate ecologice cu un total de aproape 100 de varietăți de creme tartinabile, specialități din muștar, sos de roșii și gemuri din fructe.
(806716)
Citiți principiile noastre de moderare aici!