„Una dintre propunerile pe care le-am făcut la Ministerul Afacerilor Externe a vizat deschiderea punctului de trecere a frontierei Beba Veche (România) – Kübekháza (Ungaria) pentru trafic ușor, până la 3,5 t. (…) Există multe beneficii economice, sociale și culturale pentru o regiune frontalieră deschisă: impulsionarea proiectelor comune în domeniul social și cultural, soluții pentru gestionarea lipsei forței de muncă în Timiș, lărgirea pieței de desfacere pentru agricultorii din zonă și asigurarea unei mai bune gestionări a situațiilor de urgență”, a scris Alin Nica într-o postare pe Facebook.
Liderul CJ Timiș a precizat, în aceeași postare, că pentru a sprijini realizarea punctului de frontieră „își asumă” ca drumul județean de la Sânnicolau Mare până la frontiera cu Beba Veche să fie predat către CNAIR, pentru a fi trecut la categoria drumuri naționale. Nica vrea să construiască și cei 200 de metri lipsă din frontiera de stat și să aloce bani pentru „infrastructura utilitară completă” a punctului de frontieră.
Conform președintelui CJ Timiș, granița a fost deschisă în 1997, când s-a obținut deschiderea anuală, pentru 2 zile, la punctul Triplex Confinium: Beba Veche – Kübekháza (Ungaria) – Rabe (Serbia). Acest lucru s-a întâmplat și în 2017 și 2018, la inițiativa grupului DKMT (Euroregiunea Dunăre – Criș – Mureș – Tisa), când românii au putut ajunge în cele două state din Ungaria și Serbia, prin punctul comun de la Beba Veche. Euroregiunea DKMT a fost înființată în 1997 și are ca membri județele Bács-Kiskun, Békés şi Csongrád din Ungaria, județele Arad, Hunedoara, Caraş-Severin şi Timiş din România și provincia autonomă Voivodina din Serbia.
Fostul președinte al CJ Timiș, Călin Dobra, a vorbit în 2018 despre deschiderea acestui punct de frontieră, până când Timișoara devenea Capitală Europeană a Culturii (atunci în 2021 – n.r.). Aici se dorea un punct de frontieră între România, Ungaria și Serbia.
Citește și:
Granite deschise la Beba Veche, intre Romania, Ungaria si Serbia. Adunarea DKMT
editor: Amalia Kui
Trimite articolul
XBoss
inteleg, dar centura, (Sud/Nord), descarcarea pe A1, iesirea la Margina, 4 benzi Ujszentes, n-ar trebui sa fie prio 0 la d-stra si sa va instalati cortul pe ele, pana se rezolva?
Ca Timsul bro nu e Dudestiu’ sau ma insel eu?
-
Boss, las-o draq centura.
Uita-te la poza … :)))) -
La Sanicolau Mare este primar Danut Groza liderul fractiunii PNL care-l sustine pe Alin Nica pentru sefia filialei PNL Timis.
Banii CJ Timis se duc la primarii PNL, pentru sustinera in continuare a lui Nica in viitoarele alegeri pentru sefia filialei PNL Timis!
Banii publici ai judetului Timis sunt folositi pentru primarii PNL, A Nica este un politician, si nu-i pasa de timiseni ci doar de grupul sau…
PNL=PSD aceiasi mizerie
Va rog sa ii dati si tag in poza sa o gasim pe retelele de socializare. Va rog sa mai folositi poza asta. Promit sa imi fac timp sa citesc si articolul :))
Pacaliciul papusa A Nica a inceput sa-si platesca datoriile catre cei care-l sustin…. primarul papusar D Groza de la Sanicolau Mare.
Se vede cine trage sforile in PNL Timis iar acesta este dovedita inca o data de “sustinerea” lui A Nica si alocarea de fonduri de la CJ Timis pentru aceasta lucrare.
-
Predarea drumului catre CNAIR doar v-a aduce o taxa in plus pentru cei ce stau in zone , pentru ca automat cu transformarea din DJ in DN va fi necesara rovineta … Iar vama la Beba nu ajuta Sannicolau cu nimic , doar mai mult trafiv prin mijlocul orasului… Si Nica si Groza sunt lipsiti de viziune ,un astfel de demers ar trebuii sa fie insotit de un drum expres de la Timisoara la Beba Veche si atunci ar fi ceva.
Puneti posteriorul domnisoarei ca sa dam clic…si chiar functioneaza!
La ce e bun inca un PTF cu Ungaria si Serbia? Inca niste birocrati platiti de contribuabili ca sa faca nimic… Asta in loc sa accelereze autostrada catre Serbia si sa modernizeze drumul catre PTF Cenad, ca alternativa la Nadlac II…
-
„La ce e bun încă un PTF cu Ungaria și Serbia?”
De termenul „alternative” ai auzit? De treceri înspre Ungaria și Serbia e nevoie tot la 50 de km, așa nu vin cei de la Sânnicolau până la Moravița – dacă merg spre Serbia – și nici cei de la Reșița până la Nădlac – dacă vor să treacă în Ungaria. Nu toată lumea are treabă pe autostradă – presupun că te interesează asta doar ca să mergi, o dată pe an, în Grecia, nu? -, mulți merg la rudele din satele vecine, aflate în cele două țări, ori la muncă, sau pur și simplu în mici excursii în natură, la pescuit, în orașele ungurești sau sârbești din apropiere. Nu e nevoie de „autostrada spre Serbia” pentru asta.
Să fim puțin mai normali. Treaba cu „autostrada” a devenit un clișeu deja. Ai TIR în curte? Vrei doar să ieși și să „o calci” la 200, să pui grozăvia pe youtube?
Specific lui Nica : sa bifeze multe realizari , daca se poate si cu interese , sa se laude cate a facut , lasand in schimb marile proiecte necesare . Domnule Nica , vezi pe FB cu ce se ocupa Bolojan , de la Bihor , un adevarat presedinte de CJ si poate o sa inveti ceva .
nice border partol…lady…asa da
Stirea ca stirea, dar poza face cat o mie de cuvinte!
Nene..ce legatura are curul femeii cu articolul in sine? te-ai folosit de sexualitate pentri vizualizari..e normal asa ceva? si uite asa se duce lumea naiba..
Sint in politie niste bunaciuni .. auuuuu …. au …
Oare niste tunuri cu terenuri spre Beba Veche, inutil să deschizi un punct vamal care nu va fi foarte tranzitat, să distrugi drumuri doar pentru niste interese ale edililor locali să de-a și ei niste tunuri…. Drumul către Beba Veche e că după al doilea Război Mondial de atâția ani de zile, acum brusc sau trezit? Nimica asta să facă ceva util, nu să se facă (că lucrează). Era vorba de autostradă către Cenad acum câțiva ani? Acum brusc o da cotitura cu uniunea b. ? DNA? Sunteți pe fază? Că va fi ofside :)) .
Idei ca și după ploaie! Fă drumurile din Timiș apoi deschide punctele de trecere că altfel mergem prin noroi!!!
-
Star bisnov voi sunteti oricum un ált Stat asa ca abtinete de la comentarii Care crezi ca nu e de folos pentru voi
Bravo Alin Nica!