Garniturile „Armonia” au ieşit pe şine la începutul acestei luni, de Ziua Timişoarei.
Tramvaiele reabilitate nu au fost puse în circulaţie pe liniile 1 sau 2, după cum anunţa iniţial conducerea RATT, ci pe linia 6. Timişorenii n-au putut însă să călătorească prea mult cu ele pentru că circulaţia tramvaielor de pe linia 6 a fost suspendată în august.
Reprezentanţii RATT au motivat decizia prin faptul că numărul de călători este mult redus pe linia 6 în această perioadă de vară. Şi, în loc ca vagoanele modernizate să fie puse în circulaţie pe altă linie ulterior, cei de la RATT au decis să le ţină în depou până când va fi reluată circulaţia pe linia 6, lucru care ar trebui să se întâmple din 1 septembrie.
De circulat garniturile reabilitate au mai circulat doar noaptea, directorul general al RATT, Ioan Goia, explicând că nu există nicio problemă cu noile tramvaie, dar încă se fac teste.
„Nu există nicio restricţie tehnică. Pot circula pe toate traseele din oraş. Sunt în probele finale cu AFER (n.r. – Autoritatea Feroviară Română). Circulăm inclusiv noaptea pe trasee”, afirma Goia săptămâna trecută.
Şeful RATT nu ne-a lămurit de ce tramavaiele reabilitate nu au fost puse totuşi în circulaţie pe alte linii din oraş în această perioadă.
Primarul Nicolae Robu a lămurit misterul: nu vagoanele modernizate sunt problema, trebuie făcute ajustări la linii.
„Trebuie făcute ajustări… Eu vă spun ce-mi spun specialiștii de la RATT, în frunte cu domnul director. Ei spun că pe celelalte linii mai trebuie făcute, în anumite zone, ajustări de paralelism, consolidări ale liniilor, pentru că, altfel, șinele produc suprasolicitari. Și tramvaiele sunt în garanție. La cele vechi nu avem garanție, nu avem restricții de genul acesta. Deci, când ai un lucru, ca să-ți păstrezi garanția, trebuie să-l folosești în condițiile standard. Or pe liniile vechi nu sunt condiții standard. Se fac intervenții, s-au mai făcut… Inginerește, dacă pe o linie nu există paralelism perfect, pe anumite porțiuni – evident că este paralelism ochiometric -, în acea zonă roțile sunt supuse la suprasolicitări. Nu sunt conform normelor. Ele nu pățesc nimic, în mod normal, dar, dacă s-ar strica, firma ar putea să spună că am folosit tramvaiele în condiții necorespunzătoare. Oricând se poate demonstra că nu sunt conform normelor (n.r. – şinele). Despre asta este vorba”, susţine Robu.
Edilul afirmă că nu există nicio problemă cu tramvaiele reabilitate şi că vor putea fi puse în circulaţie pe măsură ce se fac intervenţii în zona liniilor.
„Nu e nicio problemă cu tramvaiele modernizate, o să le dăm drumul în curând, pentru că se fac intervenții. RATT face astfel de intervenții, nu sunt lucruri grave, dar noi ne luăm măsuri de precauție. În această perioadă oricum nu este așa de mult trafic cu tramvaiele, pentru că multă lume este în vacanță, nu avea niciun rost să ne expunem (…) Dacă nu ar fi în garanție, nu ar fi nicio problemă. Dar nu va fi o problemă, pentru că aceste ajustări se fac în punctele respective, nu avem probleme majore cu liniile. Eu cred că, în câteva săptămâni, și alte linii vor fi apte de circulație”, a mai declarat Robu.
Potrivit reprezentanţilor municipalităţii, garanţia pentru noua caroserie este de 14 ani, cea pentru boghiu – 8 ani, iar pentru instalaţii şi subansamble auxiliare – 10 ani.
Garniturile reabilitate de Electroputere VFU Paşcani şi Astra Vagoane Călători Arad au ajuns la Timişoara la finele lunii iunie. Modernizarea lor a costat peste 1 milion de euro.
Autorităţile locale intenţionează să modernizeze 30 de vehicule în total.
Citiți principiile noastre de moderare aici!