Vă reamintim că radarele instalate în cadrul sistemului inteligent de semaforizare a Timișoarei, care a costat circa 6 milioane de euro, nu au fost folosite inițial pentru că ar fi lipsit verificarea metrologică a acestora. Asta deși, încă din luna martie, primarul Nicolae Robu susținea că ele vor fi date în folosință, el afirmând inițial că Primăria Timișoara a trimis toate actele necesare celor de la Poliția Rutieră.
Însă lucrurile nu au stat chiar așa. Ultimele informații din domeniu vin de la șeful Poliției Rutiere, Petru Rumega, care susține că a aflat că abia în luna iulie a fost efectuată verificarea metrologică a aparatelor, însă reprezentanții Primăriei Timișoara nu au transmis polițiștilor documentele necesare nici acum.
„Sistemul vizează două aspecte: de monitorizare și aplicare a legii. Pe monitorizare funcționează. Celelalte subsisteme sunt funcționale din punct de vedere tehnic. În iulie au fost efectuate verificările metrologice ale celor șapte radare fixe. Nu știu dacă primăria este în posesia documentelor. În momentul în care vor intra în posesie vom continua pașii pentru colaborare. La momentul la care acele radare vor fi atestate vor putea fi și folosite. Urmează împreună cu reprezentanții primăriei să stabilim cum vor fi ele folosite”, transmite Petru Rumega, șeful Poliției Rutiere Timiș.
Informațiile aflate pe surse de Rumega sunt confirmate de cei de la Primăria Timișoara. Însă aceștia susțin că au transmis documentele necesare. Între sediile celor două instituții, conform Google Maps, e o distanță de doar doi kilometri.
Astfel, potrivit reprezentanților Primăriei Timișoara, în luna iulie radarele instalate în cadrul sistemului de management al traficului au fost avizate metrologic. Tot atunci au fost aplicate și sigiliile, pe fiecare echipament în parte, de către o firmă autorizată să facă verificarea metrologică. Reprezentanții firmei respective urmează să trimită avizele la primărie.
Oficialii instituției de pe C.D. Loga susțin că le-au comunicat celor de la IPJ că sunt îndeplinite toate condițiile și toate cerințele solicitate, pentru ca radarele de viteză și sistemele de detecție a trecerii pe roșu să fie funcționale și să poată fi folosite. Acum se mai așteaptă doar semnarea protocolului între primărie și IPJ. Cei din instituția de pe C.D. Loga susțin că îi așteaptă pe specialiștii IPJ să iscălească documentele. Pe de altă parte, reprezentanții primăriei mai spun că au primit sute de solicitări de la Inspectoratul Județean de Poliție, care cere ajutorul celor de la Centrul de Management al Traficului, cu privire la diverse incidente petrecute în trafic.
[related-post post_id=”1797724″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!