Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spune că restabilirea legăturii dintre cele două orașe are „undă verde”. De fapt, guvernul a aprobat memorandul semnat anul trecut cu Ministerul Afacerilor Externe și Comerțului din Ungaria.
„Guvernul a aprobat astăzi memorandumul, semnat între Ministerul Transporturilor și Infrastructurii din România și Ministerul Afacerilor Externe și Comerțului din Ungaria, care are ca scop asigurarea unui trafic feroviar internațional fluent între cele două țări.
Refacerea acestei legături feroviare va asigura dezvoltarea economică a județului Timiș, cu impact pozitiv pentru întreaga regiune. Demersul a fost convenit în cadrul întrevederii din luna septembrie a anului trecut (2023) pe care am avut-o la Timișoara cu ministrul afacerilor externe și comerțului exterior din Ungaria, Péter Szijjártó”, precizează, într-o postare pe rețelele de socializare, Sorin Grindeanu,
Este nevoie de refacerea podului de la Cenad
Cea mai mare piedică în reluarea circulației feroviare pe ruta amintită ar fi podul peste Mureș de la Cenad, dinamitat în urmă cu opt decenii. De fapt, întâlnirea amintită de Grindeanu a avut loc pe 1 septembrie 2023, atunci fiind semnate două memorandumuri pentru realizarea unor noi puncte de trecere a frontierei spre Ungaria: cel de la Cenad – cu podul – și unul la Beba Veche.
„Se discută de el de ani de zile, despre podul peste Mureș de la Cenad. Iată că azi am reușit să semnăm acest memorandum, cred că este un punct important pentru realizarea acestei investiții. Nu are doar o importanță simbolică, ci reprezintă și o nevoie reală pentru a promova mai bine cooperarea dintre cele două țări. Fiind un obiectiv județean, implicarea Consiliului Județean Timiș trebuie să fie una activă și sper că va fi așa. Acest proiect se bucură de susținerea autorităților publice – și locale, și județene, și centrale – ceea ce mă face optimist că vom ajunge la implementarea lui”, spunea, cu acea ocazie, Grindeanu.
Trimite articolul
Xda’ trecerile la nivel tot fara (semi)bariere, bine grindene? si neaparat in unghi fara vizibilitate si cu balarii cat casa! sa nu cumva sa ajungem si noi civilizati…
#🤪
Super
SUUPER, dar cei din szeged sunt de acord?
Inca o posibilitate de a ne lua talpasita din tara ciolacilor. repedeeee.
“Ministrul Transporturilor Sorin Grindeanu spune că restabilirea legăturii dintre cele două orașe are „undă verde”. De fapt, guvernul a aprobat memorandul semnat anul trecut cu Ministerul Afacerilor Externe și Comerțului din Ungaria.”” Daca am inteles eu bine, s-a semnat o hartie prin care s-a aprobat o hartie semnata prin septembrie , anul trecut. Anul viitor, urmeaza sa semneze o hartie in care se consemneaza ca isi aduce aminte de o hartie semnata in iulie 2024? Prin 2027 va semna o hartie in care va intreba despre ce era vorba in cea semnata in 2023? Apropo, stie cineva ce a mai semnat consiliul judetean referitor la castelul huniade?
“Încă un pas pentru refacerea legăturii feroviare”. Dar cât de mare e acest pas și cât durează să îl facem nu spune nimeni. O fi pasul gigantului, pasul piticului sau o fi un pas de țestoasă?
Dacă se materializează, ar fi o buna investiție.
nu dorim legatura cu unguri banatul e doar al romanilor
-
Nu mai spune, și cu ceilalți ce facem ?
-
Putina istorie nu v-ar strica. Sunteți recent mutat in Banat? Când a fost Banatul al “romanilor?
-
Legile tarii nu interzic nimanui sa fie imbecil,(G,Moisil)
Domnilor guvernanti, ar fi o idee buna dar sa lasati sau sa propuneti ca lucrarile necesare sa fie facute de vecinii maghiari. Cu siguranta vor fi de calitate si mai ieftine.
Se stie ca maghiarii sunt oameni seriosi, harnici si nu asa de corupti.
Faceti diferenta intre o localitate de aceasi marime dintre cele 2 tari si trageti concluzii.
La noi un primar daca isi propune sa rezolve un proiect, trebuie sa se “caciuleasca” pe la toti smecherii si doar si el urmareste obtinerea acelor procente pentru lucrare.
Cunosc primari maghiari care nici in vis nu au averile “edililor” nostri.
Ce frumos cuvant::::EDIL
Fi-ti seriosi, constienti si radeti .
Astia nu sint in stare nici sa editeze un mers al trenurilor.
la ce ne ar ajuta?
ce jenant
Din ciclul aflarea in treaba, declaratii fara numar. Daca ungurii nu (re)construiesc podul peste Tisza (cel vechi a fost bombardat in 1944) – si nici nu au de gand deoarece pentru ei ar avea utilitate zero , o ipotetica cale ferata ar lega Timisoara de Uj Szeged – malul stang al raului si ar fi deconectata de reteaua feroviara din restul Ungariei.