Comisarii de la CJPC Timiș au desfășurat, pe parcursul anului 2017, 2.889 acțiuni de control, aplicând 317 amenzi în valoare de 2.033.200 lei și 329 de avertismente. Au oprit definitiv de la comercializare mărfuri în valoare de 817.895 lei. În anul care a trecut au fost acordate consumatorilor despăgubiri în valoare de 316.240 lei. Tot în 2017 au fost înregistrate 3.080 de petiții, din care tot atâtea au fost soluționate, conform celor de la CJPC Timiș.
A crescut numărul de reclamaţii de pe piaţa online. Din 6.267 reclamatii înregistrate la nivel de regiune în anul 2016, 4.113 de reclamaţii vizau produse şi servicii comercializate online. Comisarii sfătuiesc consumatorii să ţină seama de câteva recomandări la achiziţionarea de produse şi servicii „de pe net”. Comisarii vă recomandă să verificați, înainte de încheierea contractului, dacă pe site operatorul economic oferă informații corecte și precise cu privire la: datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc.); caracteristicile esențiale ale produsului; prețul cu toate taxele incluse; cheltuielile de livrare, dacă este cazul; modalitățile de plată și de livrare; perioada de valabilitate a ofertei sau a prețului; durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs; existența și modul de exercitare a dreptului de denunțare unilaterală a contractului. Dacă nu afișează date de contact complete, atunci acești operatori sunt „de evitat”, mai ales cei care se rezumă doar la o adresă de email.
Comparați ofertele de preț, iar dacă bunurile sunt expediate din străinătate, fiți atenți la taxele poștale și alte costuri pe care operatorul economic nu le afișează (taxe vamale sau TVA). Mai mult, contactați comerciantul prin telefon pentru a cere informații suplimentare asupra produsului și a serviciilor.
Consumatorul trebuie să știe că, din momentul în care a primit un produs comandat pe internet are 14 zile pentru a-l returna, dacă nu este mulțumit de el. Nu trebuie să invoce niciun motiv. În cazul returnării produsului, consumatorul își poate primi suma înapoi de la comerciant în termen de 14 zile de la primirea produsului. Operatorul economic va rambursa toate sumele pe care le-a primit drept plată din partea consumatorului, inclusiv, după, caz, costurile livrării. Mai mult, operatorul economic rambursează sumele folosind aceleași modalități de plată ca și cele folosite de consumator pentru tranzacția inițială, cu excepția cazului în care consumatorul a fost de acord cu o altă modalitate de plată și cu condiția de a nu cădea în sarcina consumatorului plata de comisioane în urma rambursării.
În săptămâna 12-18 martie, în Timiș au loc fazele finale de jurizare ale concursurilor școlare județene (gimnazial și liceal) având ca temă „Costuri ascunse ale comerțului online’.
„În fiecare an, ziua de 15 martie reprezintă Ziua Mondială a Consumatorului, ocazie cu care colectivul C.J.P.C. Timiș marchează acest eveniment prin distribuirea în județ de pliante publicitare, în care sunt detaliate drepturile consumatorilor în cadrul achiziției de produse alimentare/nealimentare sau în calitate de beneficiari ai unor servicii (financiare, telecomunicații, curierat, etc.)”, transmite comisar șef adj. Maria Mihaela Ignat.
Ziua mondială a drepturilor consumatorilor reprezintă celebrarea și, mai ales, promovarea drepturilor consumatorilor, garantate prin lege. Prima dată, această zi a fost marcată în 15 martie 1983.
Citiți principiile noastre de moderare aici!