Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș a realizat 1085 de acțiuni de control în Timiș, în primul semestru al anului 2015. În total, au fost aplicate 583 de sancțiuni contravenționale, dintre care 279 de avertismente și 304 de amenzi. Totalul amenzilor se ridică la 1.680.000 de lei. Cele mai multe sancțiuni au fost aplicate comercianților de produse alimentare.
“Principalele nereguli constatate in timpul controalelor efectuate sunt: comercializarea de produse alimentare cu termenul de valabilitate depășit; comercializarea de produse fără elemente de identificare redactate în limba română, sau cu elemente de identificarea caracterizare incomplete; neafișarea orarului de funcționare; cântar fără verificare metrologică, comercializare de produse de cofetărie și patiserie fără termen de valabilitate; comercializarea de produse nealimentare al caror certificat de qaranție este incomplet sau care nu este redactat în limba română; condiționarea vânzării unui produs prin cumpărarea unei cantități impuse; informarea incompletă a consumatorilor privind ofertele și promoțille; comercializarea de produse al caror preț de vânzare nu este afișat la loc vizibil sau comercializare de produse cu preț greu lizibil”, au transmis reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș.
În primele luni ale anului 2015, timișenii au depus 1107 reclamații la Comisariatul Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș. Cele mai multe, 487, au fost în legătură cu prestarea de servicii, fiind vorba în special de companii de telecomunicații, de companii de utilități casnice și de agenții de turism. Alte 409 reclamații au fost înregistrate în legătură cu nereguli constatate la produse nealimentare, în special textile sau produse electrice de uz casnic, 115 privind comercializarea de produse alimentare și 97 în legătură cu serviciile bancare.
Dintre acestea, 258 de reclamații au fost închise ca neîntemeiate, alte 79 au fost redirecționate, 57, retrase, iar 124 de reclamații au fost închise ca nesoluționate. 287 de reclamații au avut o rezolvare amiabilă, iar 178 au fost soluționate pozitiv, mai transmit reprezentanții Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Timiș
Citiți principiile noastre de moderare aici!